Dit weekend diende mijn voorband te worden vervangen, wat ook gebeurde. Doch wanneer het voorwiel opnieuw werd gemonteerd, draaide men de schoef van mijn GS aan totdat de remmen, naar mijn mening, toch aanzienlijk begonnen te slepen. Op de vraag of het voorwiel niet te hard werd aangespannen, kreeg ik als antwoord dat het op deze wijze diende te gebeuren.
Nu enkele dagen later, hoor je nog steeds de remblokken tegen de schijven schuren als ik mijn GS buiten zet, iets wat voordien volgens mij toch minder opviel. Kan men een voorwiel te vast aandraaien of wat is de maatstaf om te zien of de montage correct is gebeurd?
Dank voor jullie antwoord


 Je kan wel degelijk een vorkpoot scheef trekken waardoor de klauw niet uitgelijnt staat en gaat slepen. Een beetje vuil in het asgat of op de as zelf kan al genoeg zijn om dit voor te hebben.
 Je kan wel degelijk een vorkpoot scheef trekken waardoor de klauw niet uitgelijnt staat en gaat slepen. Een beetje vuil in het asgat of op de as zelf kan al genoeg zijn om dit voor te hebben.
 Maar...je weet nooit hoe een ander dat doet hé! Als de passing van de as té nauw is door wat vuil of wat dan ook en zoals sommigen het aandurven van met een hamer de as op zijn plaats te kloppen of een langere bout gebruiken om toch maar die as op zijn plaats te krijgen heb je negen van de tien prijs en staat er een vorkpoot naar binnen gewrongen. Dat inveren met ingetrokken remmen helpt dan niet veel hoor.
  Maar...je weet nooit hoe een ander dat doet hé! Als de passing van de as té nauw is door wat vuil of wat dan ook en zoals sommigen het aandurven van met een hamer de as op zijn plaats te kloppen of een langere bout gebruiken om toch maar die as op zijn plaats te krijgen heb je negen van de tien prijs en staat er een vorkpoot naar binnen gewrongen. Dat inveren met ingetrokken remmen helpt dan niet veel hoor. .uitleg :dat hoort zo bij een terreinwagen anders gaan ze nooit los
 .uitleg :dat hoort zo bij een terreinwagen anders gaan ze nooit los 