Nederlands KLT forum niet meer toegankelijk voor Belgen
Moderator: GVN
- 
				-Wim-
 - Berichten: 775
 - Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
 - Woonplaats: B-Zwijndrecht
 - Locatie: Zwijndrecht
 
Nederlands KLT forum niet meer toegankelijk voor Belgen
Vanaf vandaag heeft de webmaster "Hans Leemans" de toegang tot zijn forum http://www.k1200lt.nl enkel nog toegankelijk gesteld voor de Nederlandse KLT bezitters.
Blijkbaar kon hij het maar moeilijk kroppen dat er een aantal Vlamingen hun gedacht zegden ( waar ze dan nog gelijk in hadden ook ).
			
			
									
						
										
						Blijkbaar kon hij het maar moeilijk kroppen dat er een aantal Vlamingen hun gedacht zegden ( waar ze dan nog gelijk in hadden ook ).
- 
				-Wim-
 - Berichten: 775
 - Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
 - Woonplaats: B-Zwijndrecht
 - Locatie: Zwijndrecht
 
Je moet delen in de kosten. Als het adres op de overschrijving niet uit Nederland komt ben je gezien.fabian schreef:hoe weet ie dat ik belg ben?
Ik was daar member. Eerst toegelaten, nadien verbannen. Alle Belgen er uit.
Het storende aan heel de zaak is, dat ze je eerst toelaten en nadien de spelregels aanpassen waar je je niet tegen kan verzetten.
De miserie is begonnen toen de moderator een dagcursus organiseerde in samenwerking met Groeneveld Safety center.
Iedereen was enthousiast en schreef zich maanden op voorhand in. Toen we op acht dagen van het event zaten, en er nog geen enkele Belg in het bezit was van een dagprogramma, ontmoetingsplaats, factuur, details van de verzekering, ed. annulleerden bijna alle Belgen ( op mij na ) hun deelname.
Nadien kreeg ik per vergissing een email, waarin de nieuwe regels stonden, die expliciet de Belgische deelnemers uit het forum gingen weren. Wanneer ik dit las, heb ik eveneens de cursus geanulleerd, waarna ook ik werd verbannen uit het forum.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen om een klacht in te dienen op grond van de anti-discriminatie wetgeving die duidelijk stelt dat er geen uitsluiting mag zijn op grond van nationaliteit, geloof of huidskleur.
Zijn grootste fout was mij eerst toe te laten, dan de spelregels aan te passen, en me dan weer buiten te gooien.
Het enige wat me tegenhoud om de zaak aanhangig te maken, is het feit dat ik daar de andere forumleden mee raak, die hier niets mee te maken hebben.
					Laatst gewijzigd door -Wim- op 05 apr 2005, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
									
			
						
										
						- 
				pvde
 - Berichten: 2652
 - Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
 - Woonplaats: Essen -Wildert
 - Locatie: Antwerpen
 - Contacteer:
 
Hoe reageren de Nederlandse Forum leden op deze beslissing 
 
Hebben zij hier weet van, want anders licht je hen in via een mail en vraag je hen toch ook om de forum te verlaten.
			
			
									
						
							Hebben zij hier weet van, want anders licht je hen in via een mail en vraag je hen toch ook om de forum te verlaten.
 
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
- 
				-Wim-
 - Berichten: 775
 - Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
 - Woonplaats: B-Zwijndrecht
 - Locatie: Zwijndrecht
 
Een vijftal leden hebben er een opmerking over gemaakt, waarvoor mijn bewondering. De anderen slikken die nieuwe voorwaarden als zoete koek. Een van hun argumenten was dat hun forum te groot werd ( 200 leden ), en ze terug naar een 30 tal leden wilden gaan.Pvde schreef:Hoe reageren de Nederlandse Forum leden op deze beslissing![]()
Hebben zij hier weet van, want anders licht je hen in via een mail en vraag je hen toch ook om de forum te verlaten.
@ michel
Daar moet ik je in toetreden, doch een groot deel van hun forum is nu niet meer zichtbaar voor niet geregistreerde leden.
Re: Nederlands KLT forum niet meer toegankelijk voor Belgen
Geen probleem: wij zitten toch prima op het beste K-forum in het Nederlandstalige gebied, dat van de BMWmcVlaanderenK1200LT schreef:Vanaf vandaag heeft de webmaster de toegang tot zijn forum enkel nog toegankelijk gesteld voor de Nederlandse KLT bezitters.
Aan de kwaliteit èn gastvrijheid van deze site kan, behalve (het Duitstalige) FlyingBrick, geen enkel ander K-forum tippen.
Houden zo
Groeten uit Amsterdam
(gèèn Hollander
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
			
						Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
- 
				Roadwarrior
 - Berichten: 22
 - Lid geworden op: 12 nov 2004, 21:12
 - Locatie: Zevenaar
 
amaai das inderdaad wel heel straf !  
 bye bye motardssolidariteit ???
Nu ja, als dat hier ooit zou gebeuren (waarover ik de sterkste twijfels heb
 ) dan zal het hier rap leeglopen denk ik ... de mensen die hier zitten zijn helemaal niet zulke afschermende types  
 
Trouwens, om hier terug naar 30 leden te gaan zullen ze der heel veel moeten schrappen
  
			
			
									
						
							Nu ja, als dat hier ooit zou gebeuren (waarover ik de sterkste twijfels heb
Trouwens, om hier terug naar 30 leden te gaan zullen ze der heel veel moeten schrappen
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
			
						GOLDEN 5 member
- 
				Iron Gonzo
 - Berichten: 9612
 - Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
 
Ik rij met een R 
 
maar ze zijn echt in niets beschaamd die holanders.
voor het kleine gebied op deze aarde waar VLAAMS(lees nederlands) wordt gebrabbeld vind ik het wel grof dat ze taalgenoten uitsluiten.
			
			
									
						
							maar ze zijn echt in niets beschaamd die holanders.
voor het kleine gebied op deze aarde waar VLAAMS(lees nederlands) wordt gebrabbeld vind ik het wel grof dat ze taalgenoten uitsluiten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
			
						TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- 
				-Wim-
 - Berichten: 775
 - Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
 - Woonplaats: B-Zwijndrecht
 - Locatie: Zwijndrecht
 
En daar stopt het dan nog niet ... Als je naar die "Hans Leemans" een email stuurt, krijg je geen antwoord. Als je hem vraagt naar een telefoonnummer, dan krijg je dat niet. Ze hebben nu zaterdag nog een samenkomst, misschien de laatste kans om hem eens ongezouten mijn menig te zeggen   
 
Zo was er in het verleden op dat forum nog een topic dat ging over versleten remschijven. Hij had met zijn LT rond de 100.000 km gereden, en hij beweerde dat zijn schijven nog als nieuw waren. Wanneer echter een Belgisch lid bij een van de motortochten zijn µmeter meenam om ze op te meten, bleken ze 1x onder de afkeurnorm van BMW te liggen. Diene pipo had ze gemeten op de rand met een schuifmaat.
Wanneer men op het forum vroeg hoe dat nu zat zijn nog " nieuwe " schijven, bleef het stil. ( hij heeft er nu nog geen antwoord opgegeven ).
Maar ja, als je wat vragen begint te stellen ben je bij die kerel "nen ambetanterik" en moet je er uit . Het schetst enigzins zijn karakter.
Maar ja, het duurt altijd even voor de ware aard van het beestje naar boven komt zeker
			
			
									
						
										
						Zo was er in het verleden op dat forum nog een topic dat ging over versleten remschijven. Hij had met zijn LT rond de 100.000 km gereden, en hij beweerde dat zijn schijven nog als nieuw waren. Wanneer echter een Belgisch lid bij een van de motortochten zijn µmeter meenam om ze op te meten, bleken ze 1x onder de afkeurnorm van BMW te liggen. Diene pipo had ze gemeten op de rand met een schuifmaat.
Wanneer men op het forum vroeg hoe dat nu zat zijn nog " nieuwe " schijven, bleef het stil. ( hij heeft er nu nog geen antwoord opgegeven ).
Maar ja, als je wat vragen begint te stellen ben je bij die kerel "nen ambetanterik" en moet je er uit . Het schetst enigzins zijn karakter.
Maar ja, het duurt altijd even voor de ware aard van het beestje naar boven komt zeker
Als je even gaat kijken blijkt dat de eigenaar of beheerder, Hans Leemans, van het forum en bijhorende sites teveel persoonlijke kosten heeft om alles up and running te houden: http://www.k1200lt.nl/forum/viewtopic.php?t=580. 
Ons forum dat sinds september draait heeft al 25 MB aan database server space nodig en dat loopt elke dag verder op. En dan plaatst elk forum lid zijn foto's op een eigen plaatsje nog wel. Dus ik hoef geen tekening te maken als je ook nog eens foto's gaat bijplaatsen.
Dan moet je nog eens rekenen dat door elke keer op het forum een pagina op te vragen je de server belast, bandbreedte en datatraffiek verbruikt. Dit is nu net ook de kost die de providers gaan doorrekenen. De K1200LT website bevatte blijkbaar ook nog eens vele foto's.
Ik breng dit even boven om je even een idee te geven dat een forum en of website van dergelijk formaat runnen niet zo evident is als je denkt en dat dit kosten met zich meebrengt die soms een gewone hosting account kunnen overstijgen.
De opmerkingen op ons forum blijven zeker niet onopgemerkt:
http://www.k1200lt.nl/forum/viewtopic.php?t=595
http://www.k1200lt.nl/forum/viewtopic.php?t=586
Ik ben niet op de hoogte van alle feiten rond de cursus die men wou geven en het verloop van de annulaties en dergelijke.
Maar geef Hans Leemans toch maar even wat ruimte en krediet. Want voor zover ik het juist heb is dit een privé initiatief van een BMW rijder en een poging om hun platform waarop ze samen hun ervaringen en dergelijke kunnen verder delen te laten overleven.
Blijkbaar heeft iemand, ik hoop dat deze persoon niet aanwezig is op dit forum of zelfs lid is van onze club, zelfs gemaild om juridische stappen te ondernemen om het K1200LT forum voor iedereen open te houden of is net te laten sluiten. De quote is duidelijk en blijkbaar van Belgische origine.
Uiteindelijk is men op hun forum zelfs een poll aan het houden of hun forum al dan niet voor motorrijders uit andere landen moet openblijven.
Ik dacht dat motorrijders nu juist solidair en verdraagzaam waren? Als ik het hier zo lees niet echt. Ik ben beschaamd in de plaats van de persoon die een dergelijke actie heeft durven ondernemen en heeft durven dreigen met juridische stappen.
"We houden ons dan ook aan de regels van onze clubfilosofie: er wordt van alle deelnemers aan het Forum BMW Praat verwacht dat zij zich vriendelijk en sportief gedragen tegenover andere leden en alle motorrijders."
Ik voel me dan ook verplicht om toch even Hans Leemans een mailtje te sturen. Al was het maar om uit naam van BMW MC Vlaanderen onze excuses aan te bieden voor hetgeen hier verschenen is.
			
			
									
						
										
						Ons forum dat sinds september draait heeft al 25 MB aan database server space nodig en dat loopt elke dag verder op. En dan plaatst elk forum lid zijn foto's op een eigen plaatsje nog wel. Dus ik hoef geen tekening te maken als je ook nog eens foto's gaat bijplaatsen.
Dan moet je nog eens rekenen dat door elke keer op het forum een pagina op te vragen je de server belast, bandbreedte en datatraffiek verbruikt. Dit is nu net ook de kost die de providers gaan doorrekenen. De K1200LT website bevatte blijkbaar ook nog eens vele foto's.
Ik breng dit even boven om je even een idee te geven dat een forum en of website van dergelijk formaat runnen niet zo evident is als je denkt en dat dit kosten met zich meebrengt die soms een gewone hosting account kunnen overstijgen.
De opmerkingen op ons forum blijven zeker niet onopgemerkt:
http://www.k1200lt.nl/forum/viewtopic.php?t=595
http://www.k1200lt.nl/forum/viewtopic.php?t=586
Ik ben niet op de hoogte van alle feiten rond de cursus die men wou geven en het verloop van de annulaties en dergelijke.
Maar geef Hans Leemans toch maar even wat ruimte en krediet. Want voor zover ik het juist heb is dit een privé initiatief van een BMW rijder en een poging om hun platform waarop ze samen hun ervaringen en dergelijke kunnen verder delen te laten overleven.
Blijkbaar heeft iemand, ik hoop dat deze persoon niet aanwezig is op dit forum of zelfs lid is van onze club, zelfs gemaild om juridische stappen te ondernemen om het K1200LT forum voor iedereen open te houden of is net te laten sluiten. De quote is duidelijk en blijkbaar van Belgische origine.
Uiteindelijk is men op hun forum zelfs een poll aan het houden of hun forum al dan niet voor motorrijders uit andere landen moet openblijven.
Ik dacht dat motorrijders nu juist solidair en verdraagzaam waren? Als ik het hier zo lees niet echt. Ik ben beschaamd in de plaats van de persoon die een dergelijke actie heeft durven ondernemen en heeft durven dreigen met juridische stappen.
"We houden ons dan ook aan de regels van onze clubfilosofie: er wordt van alle deelnemers aan het Forum BMW Praat verwacht dat zij zich vriendelijk en sportief gedragen tegenover andere leden en alle motorrijders."
Ik voel me dan ook verplicht om toch even Hans Leemans een mailtje te sturen. Al was het maar om uit naam van BMW MC Vlaanderen onze excuses aan te bieden voor hetgeen hier verschenen is.




