marcort schreef:Hoi PierreRT,
Vindt het nog steeds een mooi scherm.
Wat is jou reden geweest om dit scherm te kopen.
Ikzelf heb redelijk veel last turbulentie rond de helm.
Zo erg dat het soms op lange ritten hoofdpijn veroorzaakte.
Toen kreeg ik de tip van dat Z-technik scherm, en daar kan ik eind oktober een proefrit mee maken.
Eerst dit maar eens proberen, en dan misschien ook nog een ritje met het Wunderlich scherm. (heb jij ervaring met die "zijflappen")
Marcort
Wel, ik had de kans een goede okkazie te kopen, niet van nieuw te onderscheiden en aan 140 euro ipv 230. Ik heb mijn ruit gedemonteerd, naar die gast gereden en heb daar zijn ruit gemonteerd om even proef te rijden. Ik merkte direct het verschil op de schouders en aan de helm op, het is dag en nacht. Je hoeft het scherm maar enkele centimeters naar boven te zetten en je zit nagenoeg windstil. Je kunt er makkelijk overzien dus. Op de hoogste stand zie je door het scherm (maar je hebt die eigenlijk niet nodig), als je echt volledig droog wil zitten, smeer wat Rain-X op de ruit en rijden maar. Zijwind blijf je last van hebben, das blijkbaar eigen aan de 1200RT..
Ook mijn medepassagier merkte het verschil op, veel stiller en weinig turbulentie tov vroeger. Het oogt nog elegant ook, ik raad het iedereen aan. Andere merken heb ik niet getest, ik kan daar dus ook geen orrdeel over vellen. Het enige verschil dat ik kan aantonen tov het Nedplex (Capet) scherm is dat je op de laagste stand met het Wunderlich scherm toch nog iets rijwind hebt, en das goed voor in de zomer. Bij de Nedplex zit je op laagste stand al uit de wind.
Die zijflappen had ik in bestelling en na 6 maand terug afbesteld
Volgens mij doen die veel voor de handen en de schouders, maar niet voor de helm... daar heb je al een ander scherm voor nodig dat een kleine flip bovenaan maakt...