Standaard alarm BMW ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gustos

Standaard alarm BMW ?

Bericht door Gustos »

Hallo,

Ik zal binnenkort mijn eerste BMW kopen. Een F800st. Daarop kan ik een standaard alarm laten installeren (kostprijs 200 euro).

Is dit een goed alarm ?

Of kan ik beter etwas anders doen en daar mijn geld voor gebruiken ?

Thanks
Yamaha TDM900 - BMW F800ST ?
Shulty

Bericht door Shulty »

Nog geen problemen mee gehad.

Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
RBee

Bericht door RBee »

@ Shulty

Ge moet uw berichtjes is lezen, ik ga bijna terug in verlof(allée da
zou ik toch willen) :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Shulty

Bericht door Shulty »

RBee schreef:@ Shulty

Ge moet uw berichtjes is lezen, ik ga bijna terug in verlof(allée da
zou ik toch willen) :lol:
:oops: Gelezen en beantwoord......eindelijk :oops:

:wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Nu ze die onhandige transpondersleutel hebben laten vervallen is het een goed en simpel te bedienen alarmsysteem. Of je het wel of niet moet nemen hangt af van je eigen gevoel en polisvoorwaarden.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
marcort

Bericht door marcort »

Hoi,

Er zit wel een eigenaardige functie op.
Als je hem op alarm zet, dan schakelt dit zelf na 7 dagen uit.

Bij BMW noemen ze dit "inteligent" alarm!!
Het gaat tegen dat het de accu leegtrekt.

Ik heb zelf een 1200RT met een standaard BMW alarm.

Trouwens, het werkt wel feilloos.

Marco uit NL.
Honda Shadow 1100 / Ducati 750SS / Ducati ST2 / BMW R1200RT.
Zo zie je maar, uiteindelijk krijgt iedereen een helder moment.
Gustos

Bericht door Gustos »

Thanks voor de input. Ik zal er maar voor gaan.
Yamaha TDM900 - BMW F800ST ?
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Vraag wel even na of je gemonteerde BMW alarm SCM goedgekeurd is bij aflevering.
Mijn verzekeraar (weet niet of dat in B hetzelfde is) stelde SCM goedkeuring als eis.
Pas na het plaatsen van een soort ombouw rond het alarm, kon het SCM certificaat afgegeven worden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Die modificatie, idd een stalen plaatje die de bovenkant van het alarmkastje beschermd, wordt (in NL) standaard geplaatst.
Ik ben een alpinist.
OFrank

alarm

Bericht door OFrank »

Ik ben blijkbaar de enige met een ander idee over het alarm van BMW. Ik moet eerlijk bekennen, verloren kost. Vooreerst trekt het je batterij leeg en bovendien is de kostprijs toch wel redelijk. Dat was toch zo voor het alarm op de GS. (Wat bij aankoop was gemonteerd)
Wanneer heb je een alarm nodig? Als een motoalarm afgaat, wie gaat hier op reageren? Als je zelf in de buurt bent is het iets anders. Als je op een afstand zit, zal je het nooit weten.
Ik heb een bijkomend GPS alarm geïnstalleerd. Misschien iets duurder, doch ik wordt verwittigd vanzodra iemand mijn beemer beweegt. Rijden ze er mee weg, kan ik de motor op afstand stilleggen. Ik weet het, als men echt wil, kan men steeds met je beemer aan de haal, maar de kans dat je het kan voorkomen is toch wel aanzienlijk groter.
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Helaas is zo'n alarm in Nederland verboden.
Tenminste, alarmering en positiebepaling via GPS/GSM mag wel maar op afstand stil leggen niet. Doe je dit wel en er ontstaat schade en/of letsel, zelfs als dit de dief betreft!!?? ben je als veroorzaker aansprakelijk. :-?

Daar komt dan nog bij dat zo'n alarm factor 2 tot 3 is aan een BMW alarmsysteem en ook geen zekerheid biedt. De duurdere personenauto's zijn veelal obv verzekeringseis uitgerust met een dergelijk systeem en die verdwijnen ook gewoon zonder enig (GPS) spoor na te laten. Als het meezit even een melding vanaf het Afrikaanse continent en dan niets meer.
Ik ben een alpinist.
Toedel

Bericht door Toedel »

Ik heb zelf ook zo'n BMW alarm laten installeren. Als ik in de buurt blijf hoor ik het als ze er iets mee doen. Makkelijk als je effe een winkel binnengaat, of bvb als ie buiten naast je hotel staat. Maar dan hangt ie ook met een ketting ergens aan vast. Het idee dat ik het kan horen vind ik rustgevend.
Natuurlijk, verder geen mens die er naar omkijkt. Of het zou een andere motard moeten zijn. :wink:
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
poestexas

Bericht door poestexas »

technisch goed, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk. Persoonlijk vind ik het volume van de sirene veel te zwak. Een paar tientallen decibels meer en de mensen zouden er misschien van opkijken. Enfin, de afschrikking is er toch en zal eventuele dieven misschien doen veranderen van idee.[/quote]
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

poestexas schreef:technisch goed, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk. Persoonlijk vind ik het volume van de sirene veel te zwak. Een paar tientallen decibels meer en de mensen zouden er misschien van opkijken. Enfin, de afschrikking is er toch en zal eventuele dieven misschien doen veranderen van idee.
[/quote]

Ik ben er ook tevreden van. Heb je al eens geprobeerd de sirene naar oplopend te zetten ? Dan gaat ie veel luider.
poestexas

Bericht door poestexas »

Flat Twin Power schreef:
poestexas schreef:technisch goed, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk. Persoonlijk vind ik het volume van de sirene veel te zwak. Een paar tientallen decibels meer en de mensen zouden er misschien van opkijken. Enfin, de afschrikking is er toch en zal eventuele dieven misschien doen veranderen van idee.
Ik ben er ook tevreden van. Heb je al eens geprobeerd de sirene naar oplopend te zetten ? Dan gaat ie veel luider.[/quote]
Ik vraag het eens na bij de dealer als ik er eens langs ga.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Je kunt het ook zelf doen hoor, het staat beschreven in het boekje van het alarm hoe je het kunt doen. Het is niet zo veel werk.
Ik vond ook dat mijn alarm niet luid genoeg ging maar nu met te veranderen is het wel luid genoeg.
Je kunt hem ook een geluidsignaal doen geven bij activatie van het alarm. Vind ik ook handig want anders moest is altijd naar mijn pinkers kijken of wachten tot het ledje in de teller ging flikkeren om zeker te zijn dat het alarm geactiveerd was maar nu geeft ie een piepsignaal bij activatie.
Toedel

Bericht door Toedel »

Tja, da's nu het énige wat ik er meteen heb uitgeprogrammeerd : dat bevestigingsbiepen. Zo'n alarm hoeft enkel gehoord te worden als ie afgaat. Ik ga soms met kennissen die ook bmw's hebben ritjes doen. Dan staan daar meerdere bmw's tegelijk te biepen. Bijzonder irritant (en dus welicht ook voor anderen). Ik heb het op m'n auto ook niet.

Maar elk z'n goesting, natuuuuuuuuurlijk.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie