Hallo allemaal. Dit is mijn eerste post op dit forum.
Na een drietal jaren met motorrijden te zijn gestopt kon ik het niet meer volhouden en kocht een schitterende R1150RT uit 2003 met slechts 3500km op de teller. Wat een geweldige machine ! Na een aantal jaren op een K1200RS gereden te hebben ga je toch het boxerblok missen. Ik wel in ieder geval.
Het enige waar ik iets minder over tespreken ben ik de windbescherming van de standaardruit. Ben met de motor naar Zweden geweest maar miste toch wat bescherming.
Ik heb al wat rondgekeken op het forum en heb gezien dat er al één en ander over gezegd is. Wat ik mis is wat info met betrekking tot het scherm van Givi. Ik sprak laatst een Zweedse motorrijder die hier zeer tevreden over was. Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen ?
Inderdaad nog meer windbescherming. Vizier van de helm gaat nu soms pas vanaf 130 km/h naar beneden. . Aan de kledij wappert nu écht niks meer En dit alles voor de luttele prijs van ... 99 €
Heeft wel één nadeel als je zoals ik maar 1m75 bent, nml dat je bij regenweer en in de laagste stand, niet zo goed meer over het scherm heen kan kijken
Laatst gewijzigd door WimLT op 24 sep 2007, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
Ik heb dit scherm gemonteerd na ongeveer 1000Km gereden te hebben met het originele scherm en ik kan je verzekeren dat het een enorm verschil maakt. Ben 1.8m en rij met zadel in de middenste stand.
Dank voor jullie reacties tot nu toe
Ik las ergens op het net dat je de schermen die wat hoge zijn dan het orgineel, zoals de Givi, niet meer van hoogte mag veranderen tijdens het rijden. Het scherm zou zelfs niet in de hoogste stand mogen staan tijdens het rijden boven de 120km/u.
Ik mag hopen dat dit niet klopt.
Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen ?
Groet,
Jeroen (Biggles is de naam van m'n hond. Gebruik ik graag als username)
yep... Op m'n vorige motor (r1150rt) had ik ook de verhoogde givi geplaatst. Een wereld van verschil.
Het electrisch verstellen gebeurde vaak al rijdende...
Op m'n huidige motor (K1200Lt) staat nu het verhoogde bmw-scherm... eveneens een wereld van verschil, vooral met mijn gestalte (1.95)
Verstellen gebeurd nog steeds al rijdende en nog nooit problemen mee gehad... Onlangs op teller net over de 200km/u met scherm op hoogste stand en helmpie open .... geen zuchtje wind te voelen.
B4B a place 2Bbestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
ik heb het bewuste scherm net 1 week geleden geplaatst op mijn 1100TR
Perfect voor wat de wind betreft maar zoals ik in een ander topic had gepost is het vervelend om in de hoogste stand te rijden wegens belemmering van het zicht.
Ik ben 1.76m en rijd met mijn zadel in de middelste stand, indien de ruit op de hoogste stand staat kijk ik er niet meer boven. De kromming in de ruit zorgt voor een vervormd beeld en dat is echt niet prettig.
Nu staat ze dus iets lager dan de hoogste stand --> minder wind en geen vervormingen meer.
Kortom, voor die prijs (99€) de moeite waard.
Biggles schreef:
Ik las ergens op het net dat je de schermen die wat hoge zijn dan het orgineel, zoals de Givi, niet meer van hoogte mag veranderen tijdens het rijden. Het scherm zou zelfs niet in de hoogste stand mogen staan tijdens het rijden boven de 120km/u.
Ik mag hopen dat dit niet klopt.
dit klopt wel voor het scherm van SECDEM , die vermelden expliciet dat je geen hoge snelheid mag rijden met hun scherm in de hoogste stand.
ik had zelf zo'n Givi en was daar uiterst tevreden over , ik verstelde sowieso het scherm niet tijdens hogere snelheid , is logisch dat op zo'n moment het motortje dat het scherm doet stijgen/dalen véél meer afziet door de druk op het scherm....
Zelf heb ik het GIVI-scherm na een jaar rijden op mijn motorfiets geinstalleerd. Slechts 1 ding waarover ik spijt heb: dat ik het niet eerder gedaan heb.
Ik meet 184cm, en mijn zadel staat op de middelste positie. De hoogte wijzig ik al rijdend, en de hoogte stel ik in in functie van de snelheid. Op de snelweg staat ie het hoogst, omdat ik dan toch ver vooruit kijk. Als ik wat trager rijd gaat ie wat naar beneden, omdat ik dan wat dichter voor me de weg in de gaten houd. Dus vermijd ik dat ik doorheen de flip moet kijken, want die geeft een vertekend beeld. Boodschap, altijd net boven de flip uitkijken. En met dit verhoogde scherm van Givi heb je minder rijwind, en vooral, minder lawaai op de helm.
Je oortjes zullen er je dankbaar voor zijn!
Groetjes,
Stelo
ps. @ Arnold: fijn dat je het forum blijft volgen !
Ik reed vroeger met een Goldwing GL1500 maar ben na 11 jaar overgestapt naar mijn oude liefde BMW vroeger R100RT nu R1150RT en dan mis je met het origineel scherm heel wat windbescherming ik ben dan ook direct over gestapt naar een Givi scherm en ben daar zeer tevreden over, bij Rad in kon je er zelfs mee proefrijden ik heb ook stuurverhogers en van af die er op staan zit ik rechter en iets verder weg nu moet het scherm bij normale snelheden maar een paar cm omhoog ik ben wel maar 1,70m zadel in de laagste stand .
Ook een welkom van mij. Ik heb vorig jaar vrijwel direct na aankoop van mijn R1150RT zo'n GIVI gescherm gekocht. Nu zo'n 10.000 km later kan ik alleen maar heel tevreden zijn. Ik ben net over de 1.80 en ook ik heb mijn zadel in de middelste stand staan. Ik zit nogal eens te spelen met de hoogte van het scherm. Het let namelijk nogal precies om wel frisse wind in de ventilatie van mijn helm ( Schuberth J1 ) te krijgen en toch lekker uit de wind te zitten.
Ik zou zo zeggen gauw aanschaffen zo'n ruit, voor het geld hoef je het niet te laten.
Welkom hier.
Een dikke idem dito voor mij vwb je vraag vd ruit.
Kwalitatief goede ruit die Givi ruit en geen last meer van wind. Ik ben rond de 1.83 en heb ook een systeemhelm.
Prijs bijna niets en ziet er profi uit, ik heb wel het givi-stickertje eraf gehaald.....
groetjes
Johannetje.
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Johannetje schreef:ziet er profi uit, ik heb wel het givi-stickertje eraf gehaald.....
Das een goeie tip, want dat van mij hangt er nog aan (wist niet dat het eraf KON) en dat geeft het zo'n Tupperware gehalte (niks slecht van Tupperware, maar niet op mijne motor, hé )
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
Johannetje schreef:ziet er profi uit, ik heb wel het givi-stickertje eraf gehaald.....
Das een goeie tip, want dat van mij hangt er nog aan (wist niet dat het eraf KON) en dat geeft het zo'n Tupperware gehalte (niks slecht van Tupperware, maar niet op mijne motor, hé )
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Pvde schreef:Yep,
Ik verkoop mijn Givi scherm, zie HIER
Houdoe
je hebt PM
Patrick, ....en ik heb je reeds gemaild.
Dank allemaal voor jullie vriendelijk advies
Ik heb het scherm vandaag binnengekregen en gelijk gemonteerd. Inderdaad heel eenvoudig. Wel direct dat lelijke stickertje verwijderd.
Ging gelukkig net zo eenvoudig.
Tot slot nog even twee vraagjes. Mijn 'oude originele' scherm bevat twee gaten. Het Givi scherm heeft er drie. Eén gat zit nu verloren onder de zwarte afdekplaten. Ik mag aannemen dat dit niets uitmaakt ?
Ten tweede, ik vroeg er al even eerder naar, er zat een waarschuwing in de verpakking om bij wind (?) niet harder dan 100 km/u te rijden.
Ik neem aan dat ik dit net zo kan opvatten als BMW's waarschuwing met de koffers niet harder dan 130 km/u te rijden ?
Zo en nu er mee gaan rijden. Ga er volgende week een langere tocht mee maken en zal jullie in mijn bevindingen laten delen. Het zal vast prettig worden
Yep,
Biggels
Van dat derde gat moet je je niets aantrekken, waarom dat erin zit vraag ik mij ook eigenlijk af
Ik heb nu ongeveer bijna 4 jaar gereden met een Givi ruit en die stond altijd op de hoogste stand bij alle snelheden zelf in Duitsland tegen 200 Km/Hr heb ik nooit problemen ondervonden
Dit is gewoon een vermelding zodat je nadien geen schadeclaim zou kunnen indienen bij eventuele defecten.
Houdoe
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L BMW F800GS
Biggles schreef:Mijn 'oude originele' scherm bevat twee gaten. Het Givi scherm heeft er drie. Eén gat zit nu verloren onder de zwarte afdekplaten. Ik mag aannemen dat dit niets uitmaakt ?
Ik dacht dat dit scherm ook op de 1100RT paste en dat daarom dat gat er in zat, maar 'k ben niet zeker, zenne