Ervaring met Touratech zadel (RT)
Moderator: GVN
Ja heb het net gedaan voor mijn GSA, vriendelijk meiske aan de telefoon trouwens, en zeer hulpvaardig. Zadel zou hier binnen de twee weken zijn.
Ik hoop alleen dat het zadel nu nog past en dat het wel degelijk die verdomde zadelpijn zal wegnemen; ik heb nu 8K sinds begin juli en het is zeer vervelend om nog met de gsa rond te bollen. (ale dan te zitten wel te verstaan)
J
Ik hoop alleen dat het zadel nu nog past en dat het wel degelijk die verdomde zadelpijn zal wegnemen; ik heb nu 8K sinds begin juli en het is zeer vervelend om nog met de gsa rond te bollen. (ale dan te zitten wel te verstaan)
J
-
Spencer
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 15 aug 2006, 15:33
- Woonplaats: Vlaams-Brabant
- Locatie: Vlaams-Brabant
Tweede lang weekend achter de rug, dit maal alleen in het zadel. Klimaat vrij gelijk aan het vorige weekend, maar veel meer kleine wegen gereden, dus veel langer in het zadel gezeten.
En dit maal een duidelijke doorbraak: bijne geen zadelpijn.
Waarom ?
Dankzij dit (uit het onderkledingsgamma van BMW):

Best te verdragen onder een spijkerbroek van 10° tot 25° zonder last van warmte of koude.
En dit maal een duidelijke doorbraak: bijne geen zadelpijn.
Waarom ?
Dankzij dit (uit het onderkledingsgamma van BMW):

Best te verdragen onder een spijkerbroek van 10° tot 25° zonder last van warmte of koude.
Ik zit al een tijdje te zoeken op het forum naar een oplossing voor mijn zadelpijnprobleem (scoort goed in scrabble).
Voor een aangepast zadel vraagt men toch wat eurokes.Vandaar mijn vraag:
Is er iemand die weet waar men met een aangepast zadel een langdurige testrit kan maken?
Momenteel ligt er op mijn R 1150 RT een comfortzadel.
Het zadel staat in de middelste stand (in de laagste stand krijg ik kniepijn en in de hoogste stand kan ik niet volledig met de voeten aan de grond).
Waarvoor dank,
Patille
Voor een aangepast zadel vraagt men toch wat eurokes.Vandaar mijn vraag:
Is er iemand die weet waar men met een aangepast zadel een langdurige testrit kan maken?
Momenteel ligt er op mijn R 1150 RT een comfortzadel.
Het zadel staat in de middelste stand (in de laagste stand krijg ik kniepijn en in de hoogste stand kan ik niet volledig met de voeten aan de grond).
Waarvoor dank,
Patille
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
-
HanzThePanz
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
- Locatie: Amersfoort
Re: Ervaring met Touratech zadel (RT)
Ik heb er bijna een jaar over moeten nadenken, maar heb nu toch het Touratech zadel besteld bij Duursma in Apeldoorn. 2x269 euro, zelfde prijs dus voor de bestuurderszetel als voor die van de passagier. Ik heb de laagste versie besteld, die komt het meest overeen met het standaardzadel. Het zadel is wat breder, vandaar. Ik moet voor dit bedrag dan wel m'n originele zadels inleveren zodra de nieuwe binnen zijn. Overigens heb ik ze met de originele zadelverwarming erin.
Ik laat nog even weten hoe ze bevallen als ik ze binnen heb.
Ik laat nog even weten hoe ze bevallen als ik ze binnen heb.
Don't fix it if it ain't broken...
-
HanzThePanz
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
- Locatie: Amersfoort
Re: Ervaring met Touratech zadel (RT)
Dit zijn ze dan... Voorste buddy is een 'low' exemplaar en dus ook in de laagste stand gemonteerd. Ik heb uiteindelijk toch maar m'n originele buddy's gehouden, die 110 euro die je er voor terug kreeg vond ik toch niet echt de moeite. Ik laat eerdaags nog wel even weten hoe ze bevallen. Eerste indruk is prima, je zit er echt 'in', zowel de bestuurder als de passagier.






Re: Ervaring met Touratech zadel (RT)
Heeft er iemand zo'n Touratech zadel op zijn GSA? Wat zijn de bevindingen?
Gr,
V
Gr,
V
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Re: Ervaring met Touratech zadel (RT)
Ik reed de laatste tijd wel wat kilometers met het originele zadel (RT 1200) en had, net als mijn echtgenote, redelijk wat onprettig zadelgevoel.
Eerst gaan proefrijden via L & C motors met een zadel van 'Topsaddlery', daarna getracht bij 'Corbin' (Dendermonde) gesteld te geraken en uiteindelijk voor een proefrit in Aken bij Kohl geraakt om het standaard 'Touratech' zadel te proberen...
* Topsaddlery (gelversie) gaf onmiddellijk een goed gevoel en vooral het stroever zitten (niet schuiven) van de duo gaf mijn eega moed om er voor te gaan, echter na ongeveer een tweetal uren te hebben gereden bleek dat voor haar de onderrug niet alles was zoals verhoopt,
* Corbin was voor mij een goede keuze maar vermits er bij de invoerder geen duo-zadel ter beschikking was (en de prijs dubbel van de rest!) kon er geen testrit gedaan worden,
* In Duitsland bij BMW-Kohl kon met de Touratech-versie na reservering een vrije proefrit gemaakt worden. Zaterdag j.l. wij op pad en reden twee uur lang met een standaard exemplaar rond. Vooral mijn echtgenote was er van in de wolken, het schuiven tijdens remmen was niet volledig weg doch de zit op zich was veel aangenamer en de zadelpijn van het BMW-exemplaar na een half uur volledig verdwenen. Wij besloten het T-zadel niet meer te demonteren en kregen als gekende klant én BMW-Europalid (via onze club) 7 % korting waardoor we voor € 548 zonder inleveren van de originele miskleun gesteld waren.
Wat me wel opviel is dat de standaard versie (zo besteld) echt dezelfde hoogte heeft als het originele exemplaar (werd op dit forum voorheen anders voorgesteld). Wel lijkt dat de hoogte verschilt doordat de zit breder (en harder) is waardoor het lijkt of je benen korter werden. Ook kan je moeilijker van zitpositie wisselen doordat je echt in een aanpassende wijze (lijkt wel gedwongen) op je zadel zit maar dan velen malen comfortabeler dan op de originele 'stoel' (moeilijk een comfortzadel te noemen)
.
Wel vraag ik me ondertussen af of BMW geen aandelen heeft bij Touratech. Het T-zadel draagt onderaan het originele BMW-logo doch kan door een zadelspecialist (Kahedo) quasi perfect afgeleverd worden terwijl we toch reeds genoeg betalen aan de reeds zo duur geprijsde RT. In de tientallen jaren (sinds 1979) dat ik reeds BMW rij is dit het slechtste zadel dat ik ooit mocht ervaren. Volgens de Touratech-specialisten is BMW hiervan reeds geruime tijd op de hoogte... waarom doen zij er dan niets aan of wordt misschien alles toch te gemakkelijk verkocht ?
Aan de klant dan om te reageren maar ondertussen heb ik mezelf ook laten vangen
Met vriendelijke groeten
WilBikeRT
Eerst gaan proefrijden via L & C motors met een zadel van 'Topsaddlery', daarna getracht bij 'Corbin' (Dendermonde) gesteld te geraken en uiteindelijk voor een proefrit in Aken bij Kohl geraakt om het standaard 'Touratech' zadel te proberen...
* Topsaddlery (gelversie) gaf onmiddellijk een goed gevoel en vooral het stroever zitten (niet schuiven) van de duo gaf mijn eega moed om er voor te gaan, echter na ongeveer een tweetal uren te hebben gereden bleek dat voor haar de onderrug niet alles was zoals verhoopt,
* Corbin was voor mij een goede keuze maar vermits er bij de invoerder geen duo-zadel ter beschikking was (en de prijs dubbel van de rest!) kon er geen testrit gedaan worden,
* In Duitsland bij BMW-Kohl kon met de Touratech-versie na reservering een vrije proefrit gemaakt worden. Zaterdag j.l. wij op pad en reden twee uur lang met een standaard exemplaar rond. Vooral mijn echtgenote was er van in de wolken, het schuiven tijdens remmen was niet volledig weg doch de zit op zich was veel aangenamer en de zadelpijn van het BMW-exemplaar na een half uur volledig verdwenen. Wij besloten het T-zadel niet meer te demonteren en kregen als gekende klant én BMW-Europalid (via onze club) 7 % korting waardoor we voor € 548 zonder inleveren van de originele miskleun gesteld waren.
Wat me wel opviel is dat de standaard versie (zo besteld) echt dezelfde hoogte heeft als het originele exemplaar (werd op dit forum voorheen anders voorgesteld). Wel lijkt dat de hoogte verschilt doordat de zit breder (en harder) is waardoor het lijkt of je benen korter werden. Ook kan je moeilijker van zitpositie wisselen doordat je echt in een aanpassende wijze (lijkt wel gedwongen) op je zadel zit maar dan velen malen comfortabeler dan op de originele 'stoel' (moeilijk een comfortzadel te noemen)
Wel vraag ik me ondertussen af of BMW geen aandelen heeft bij Touratech. Het T-zadel draagt onderaan het originele BMW-logo doch kan door een zadelspecialist (Kahedo) quasi perfect afgeleverd worden terwijl we toch reeds genoeg betalen aan de reeds zo duur geprijsde RT. In de tientallen jaren (sinds 1979) dat ik reeds BMW rij is dit het slechtste zadel dat ik ooit mocht ervaren. Volgens de Touratech-specialisten is BMW hiervan reeds geruime tijd op de hoogte... waarom doen zij er dan niets aan of wordt misschien alles toch te gemakkelijk verkocht ?
Met vriendelijke groeten
WilBikeRT
-
VFooR
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
- Woonplaats: Dendermonde
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Ervaring met Touratech zadel (RT)
Ik was na enige tijd ook niet meer tevreden over mijn originele zit van mijn GS1150. IK kreeg veel last van zadelpijn na een uurtje of 2 rijden. De druk op mijn zitbenen werd te groot waardoor de pijn optrad.
Enkele maanden geleden uiteindelijk het dilemma gehad: corbin of een zadel daar rayz (http://www.rayz.nl, razend polulair in nederland). Uiteindelijk voor het laatste gekozen. Was een dure grap. Zadel was zeer mooi en werd vlakker getrokken met goede grip. De hoogte was wel iets te voor mij en de zit was zeer stevig.
Uiteindelijk geruild met een nederlander voor een wunderlich ergositz. Momenteel tevreden over.
Enkele maanden geleden uiteindelijk het dilemma gehad: corbin of een zadel daar rayz (http://www.rayz.nl, razend polulair in nederland). Uiteindelijk voor het laatste gekozen. Was een dure grap. Zadel was zeer mooi en werd vlakker getrokken met goede grip. De hoogte was wel iets te voor mij en de zit was zeer stevig.
Uiteindelijk geruild met een nederlander voor een wunderlich ergositz. Momenteel tevreden over.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.