Is het normaal dat er bij het starten heel soms een foutmelding is wat betreft de ABS (doordat deze niet aanschakelt)? Dit geberut laat ons zeggen 1 op de 6 keer. Ofwel na het koud starten ofwel nadat hij warm staat (pas uiterst zelden).
De dealer zegt dat dit soms wel voorkomt en me hier dus geen zorgen moet over maken. Vijf op de 6 keer doet hij het prima zonder meer.
ABS-fout
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
bij het starten verbruikt uw batterij redelijk wat stroom.
daar de ABS ook veel stroom nodig heeft bij het opstarten, kan het zijn dat hij die niet voldoende krijgt tijdens het starten
vandaar het af en toe niet opstarten der ABS
moet effe zoeken
maar er staat ergens beschreven hoe je de ABS pas laat opstarten eens de motor draaid
en dan zijn alle problemen van de baan
daar de ABS ook veel stroom nodig heeft bij het opstarten, kan het zijn dat hij die niet voldoende krijgt tijdens het starten
vandaar het af en toe niet opstarten der ABS
moet effe zoeken
maar er staat ergens beschreven hoe je de ABS pas laat opstarten eens de motor draaid
en dan zijn alle problemen van de baan
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ik heb het soms ook voor maar ik heb de indruk dat dit komt omdat ik op die momenten te snel mijn sleutel omdraai en onmiddellijk start.
En nu ik er verder over nadenk, waarschijnlijk heb ik zonder haastig te zijn ook al wel eens gehad, maar dat is een minimum van de keren.
En nu ik er verder over nadenk, waarschijnlijk heb ik zonder haastig te zijn ook al wel eens gehad, maar dat is een minimum van de keren.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
De ABS-compu meet vooral bij kouder weer of bij een oudere accu een te grote spanningsval en beoordeelt dit als een probleem. Vervolgens gaat hij in storing.
Deze modificatie heb ik doorgevoerd en dit is afdoende. Door deze aanpassing start de ABS-unit na het opstarten van de motor opnieuw en dan is de spanning permanent voldoende hoog.
Deze modificatie heb ik doorgevoerd en dit is afdoende. Door deze aanpassing start de ABS-unit na het opstarten van de motor opnieuw en dan is de spanning permanent voldoende hoog.
...dus eerst was er niks en dat is ook nog ontploft?
-
Triker