ABS-fout

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
VFooR

ABS-fout

Bericht door VFooR »

Is het normaal dat er bij het starten heel soms een foutmelding is wat betreft de ABS (doordat deze niet aanschakelt)? Dit geberut laat ons zeggen 1 op de 6 keer. Ofwel na het koud starten ofwel nadat hij warm staat (pas uiterst zelden).
De dealer zegt dat dit soms wel voorkomt en me hier dus geen zorgen moet over maken. Vijf op de 6 keer doet hij het prima zonder meer.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Bij het starten....

Gaat het bij het rijden uit of blijft het?

Indien het blijft... is het dan weg na de de eerste herstart?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

bij het starten verbruikt uw batterij redelijk wat stroom.

daar de ABS ook veel stroom nodig heeft bij het opstarten, kan het zijn dat hij die niet voldoende krijgt tijdens het starten

vandaar het af en toe niet opstarten der ABS

moet effe zoeken
maar er staat ergens beschreven hoe je de ABS pas laat opstarten eens de motor draaid
en dan zijn alle problemen van de baan
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
VFooR

Bericht door VFooR »

Bij het starten pinken bv. de lampjes afzonderlijk of blijven continu branden. Normaal moeten de lampjes dus mooi gelijk pinken om dan bij het wegrijden uit te gaan.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Dwars

Bericht door Dwars »

heeft idd me de "lage" spanning en dus conditie van je accu te maken: hang de ... aan de optimate elke nacht en je hebt geen last meer: of je accu moet ver naar z'n grootje zijn: dan helpt dat ook nie meer :wink:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Ik heb het soms ook voor maar ik heb de indruk dat dit komt omdat ik op die momenten te snel mijn sleutel omdraai en onmiddellijk start.

En nu ik er verder over nadenk, waarschijnlijk heb ik zonder haastig te zijn ook al wel eens gehad, maar dat is een minimum van de keren.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
landloper

Bericht door landloper »

De ABS-compu meet vooral bij kouder weer of bij een oudere accu een te grote spanningsval en beoordeelt dit als een probleem. Vervolgens gaat hij in storing.

Deze modificatie heb ik doorgevoerd en dit is afdoende. Door deze aanpassing start de ABS-unit na het opstarten van de motor opnieuw en dan is de spanning permanent voldoende hoog.
...dus eerst was er niks en dat is ook nog ontploft?
Triker

Bericht door Triker »

Dwars schreef:hang de ... aan de optimate elke nacht en je hebt geen last meer
Heb dit gedaan en ze vindt het maar niks, heb er eigenlijk nog meer last mee nu :twisted:
Plaats reactie