GS op trailer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

robby

Bericht door robby »

hey laatste 2 jaren met K1100LT (dit jaar helaas niet met onze GS kunnen weggaan snif) met trailer op reis gegaan (spaanse pyreneeën en Franse alpen).

volgens de dealer (die ik toen ook om raad heb gevraagd), hangt het er van af welke spanbanden je gebruikt om het al of niet in de veren te trekken. Indien je gewone spanbanden gebruikt (type riem met gesp om bv bagage vast te zetten) moet je de motor volledig in de veren trekken en zo aanspannen. Indien je aanspanbanden (met kliksysteem zoals in de pdf te zien), moet je niet helemaal tot in de veren trekken.

beste is gewoon je motor op de trailer plaatsen : je zet hem in eerste en je speelt met je gas en laat de motor zelf naar boven trekken (leg de moto iets schuin tegen je zij, gaat makkelijk je merkt dat wel). Of je kan er zelf mee op de trailer rijden, nog beter.

Voor het vasthangen ben je het best met 2 :

indien je kan (eens uitmeten op je trailer) zet je je motor op de zijpoot zodat je makkelijk je spanbanden kan vastzetten. Plaats ze zoals in de pdf-file (zo heb ik het toch gedaan) en begin links. Nadien de rechtse en trek tot dat de motor rechtstaat. dan moet je wel opnieuw de linkse aanspannen.
Indien je kan hang nog een riem aan het voorwiel (of een slot met ketting nog beter) zodat de motor vaststaat.

nadien hing ik nog 2 riemen aan de zijkant links en rechts zodanig dat de kont van de moto niet kon opwippen. Trek deze niet te hard aan want anders trek je hem ook achteraan in de veren.

heb toch zo een 4000 km gebold en viel heel goed mee
je zal ook wel vaststellen dat de moto een beetje "achteruit" gaat tijdens het rijden, gewoon je riemen onderweg nog eens aanspannen dan.

veel plezier
R1100RS - K1100LT - R1200GS - Lid BMWclub
robby

Bericht door robby »

en hier een fotoke

Afbeelding
R1100RS - K1100LT - R1200GS - Lid BMWclub
Wally

Bericht door Wally »

Hier ook een voorbeeldje van hoe wij het gefikst hebben:

Afbeelding
Leven is het meervoud van lef!