J schreef:Hoe polier jij dat, is dat met een wollen schijf en pasta? Welke schijf, hoe snel mag dat max draaien en heb je een goed merk van pasta?
Ik heb dat nog niet gedaan, maar aan jouw resultaat te zien zou ik dat wel eens willen doen met iets anders.
J
Hallo,
Eerst schuur ik dat af met staalwol00 en dan met zo een schuurlapje(rood)die ze in elke doe het zelf zaak verkopen,let wel,ik heb zo een schuurmachientje van" Bosh" met een driehoekig zooltje om voorgesneden schuurpapier op te kleven,wel daarop knip ik in het schuurlapje een driehoek uit,en dat scheelt al een pak in het gemak van het schuren.
Dan heb ik zo een polierset,op elke oldtimerbeurs te koop en bij Wunderlich ook meen ik te weten voor 17€.
Daarbij zijn 2 borstels ruw en zacht,en 2 soorten polierpasta,voorpolier en polier,dan deze bevestigen op een goed boormachien,geen"lichte brol" en vastklemmen in bankvijs(de boormachine) opzetten polierpaste op borstels brengen(niet overdrijven)goed op toeren laten komen en polijsten maar!
Daarna de stukken even afkuisen met White spirit en zelfde handeling herhalen met de zachte polierschijf en daarbijbehorend poliervet!!!
Resultaat,het blinkt als zilverwerk!!!!
Let wel,het resultaat hangt niet zozeer af van de druk die m'n zet maar wel van de toeren die de schijf maakt,draag handschoenen want het werkstuk wordt behoorlijk warm,en"remind"wanneer je gedaan hebt zie je zelf zo zwart alsof je een dubbele shift gedaan hebt in de koolmijn
Ikzelf zoek in de toekomst een slijpmolentje waarop ik dan die polierschijven kan bevestigen of een motor van een wasmachine,dat werkt nog handiger,want je moet er op letten dat je je boormachine niet kapot maakt met ze te klemmen,ik heb een oude"Metabo"die nog gedeeltelijk in ijzer gemaakt is,maar met die nieuwe spullen,die zijn volledig in plastic!!!
Hier nog een voorbeeld van m'n voorvork die ik gepolijst heb,die stond in blauwe coating die erg te leiden gehad had van steenslag,2 avondjes schuren en polijsten en dit is het resultaat!

Suc6 Frank