na een grote verwenbeurt op 60.000 km merkte ik direct op dat er plasje dikke zwarte olie onder lag
Omdat ik van mijn werk moest komen was het dicht tegen de sluitingstijd
van de dealer.
Ik vertelde dit aan de dealer en hij zei dat die olie van een overloop afkomstig was en dat dit compleet normaal was. Na het bijhalen van een technieker bleek die het eens te zijn en de volgende dag zou ik er al
niets meer van merken.
Ik had echter al zoiets van, is dat hoe men tegenwoordig je BMW aflevert
nadat je er 60.000 km zorg voor hebt gedragen: met een olievlek eronder
De volgende morgen wil ik op mijn moto stappen en hup weer een nieuwe olievlek eronder! Het kwam blijkbaar noch steeds vanuit dat zwart tubeke/overloop.
2 dagen daarna, bij het optrekken merk ik dat de koppeling doorslipt, soms in 4de, altijd in 5de en zonder moeite in 6de versnelling!
Ik bel daarvoor en de dealer zegt uiteraard dat het onderhoud niets te maken heeft met mijn koppelingsproblemen. Ze raden mij aan hem terug binnen te brengen voor een nazicht. Dit kon ten vroegste een maand later!
Na 1 maand elke dag voorzichtig te bollen met een koppelingsprobleem,
breng ik hem binnen en krijg ik nadien een rekeningetje van +/-500 euro te betalen. Een groot onderhoud bij BMW kost natuurlijk ook al poen genoeg. Byebye vakantiegeld.
Nu is mijn vraag: is dit echt toeval? Voor de eerste keer in 60.000km een olievlek en 2 dagen erna een slippende koppeling?