TomTom GO 710

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

cooper

TomTom GO 710

Bericht door cooper »

Heeft er iemand hier ervaring met een TomTom GO710 op de moto?
+ evt. een beetje info over de bevestiging en aansluiting ervan.
Dank bij voorbaat.

Grtz.
Cooper
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

aansluiten van om het even welke gps is dezelfde, namelijk de rode aan de + en de zwarte aan de -.....

Qua montage en houder zal het wel wat foefelen worden met hulpstukken allerlei/allermerken om de stevigheid te waarborgen.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Toledo

Bericht door Toledo »

Ik heb toevallig afgelopen week een steun gemaakt voor m'n tomtom one v2. Ik rij met een GS en heb een klem gemaakt voor op de stang (bar) tussen het stuur. Ik heb wel een apart steuntje besteld van Brodit wat ik kan schroeven. Tussen de klem en steuntje een rubber geplaatst tegen trillen. En onder de kuipruit een spatwaterdichte sigaretten aansteker geplaatst, ik moet alleen nog een kapje maken voor erover om een beetje te beschermen tegen de regen. Heb er nog niet mee gereden, maar moet volgens mij prima werken
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zo heb ik mijn Go 700 op de motor. Alles te bestellen via een motorwinkel bij http://www.splashdesign.nl/

Afbeelding

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Ziet er solide uit @BiemeRT; heb je een prijs-idee wat dat gekost heeft?
Zou dat mogelijk ook willen kopen voor mijn TomTom 910.

Mvgr. Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

De juiste prijs herinner ik mij niet meer, maar je mag toch rekenen tussen de 100 € en de 150 € voor de hele zooi: bevestiging op tankring, trillingsvrije plaat, rammount onderdelen en zakje 8)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

cooper

Bericht door cooper »

Heb vandaag rondgereden met de zuignap op mijn kilometerteller.
De snelheid is immers ook af te lezen op de GPS , dit lijkt mij een goede en goedkope oplossing. Heeft er iemand hier al problemen meegehad?
Ik kan toch niet de enige zijn die op dat idee is gekomen?
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Bedankt @BiemeRT voor de prijs-indicatie!

@Cooper:
Heb vandaag rondgereden met de zuignap op mijn kilometerteller.
De snelheid is immers ook af te lezen op de GPS , dit lijkt mij een goede en goedkope oplossing. Heeft er iemand hier al problemen meegehad?
Ik kan toch niet de enige zijn die op dat idee is gekomen?
Pffffffffffff; jij durft?! :shock:
Natuurlijk zijn er hele 'volksstammen' die op dit idee zijn gekomen, maar bij een ieder die ik ken, duvelde dat er al af, terwijl de motor nog stil stond (.... bij wijze van spreken :wink: )

Hoe dan ook; wat is jouw 'back-up', voor het geval de TomTom van het teller-'glas' los-schiet?!

Mvgr. Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

cooper schreef:Heb vandaag rondgereden met de zuignap op mijn kilometerteller. De snelheid is immers ook af te lezen op de GPS , dit lijkt mij een goede en goedkope oplossing.
Sorry, maar lijkt mij vooral de domste en op termijn de duurste oplossing :roll:

Rudy

Bericht door Rudy »

Ik heb ook wel eens geprobeerd om de zuignap aan een van de klokken vast te zetten. Aantrekkelijk, want de tomtom staat dan precies in de goede stand en op de goede afstand. Maar brrrr, niks veilig, en ik zou niet weten hoe 'm te zekeren tegen vallen. Dus toch maar een andere oplossing:

Ik heb hem in het kaartenvak van de tanktas gepropt (het is de originele tas van BMW voor de R1150RT en zo).
Na wat gepruts heb ik hem nu in de goede stand, maar dat kan ik beter met foto's laten zien dan uitleggen.
Eerst uitvinden hoe ik foto's kan posten (wie kan het me vertellen?)

Rudy[/img]
R1150RT (2001)
cooper

Bericht door cooper »

Ik heb er ondertussen al een 300km mee rondgetuft en hij geeft geen krimp. Maar hij kan natuurlijk altijd los dat is een feit al valt hij in dit geval wel in de kuip en niet op de grond. Bedankt voor de reactie, in alle geval mss. toch maar best een steun aanschaffen. Op lange termijn waarschijnlijk toch wel de beste (veiligste) oplossing.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

met wat TEC-7 ertussen blijft ie jaren staan zo :idea:
Afbeelding
cooper

Bericht door cooper »

Dat is nog is een gedacht! :)
Kan ik misschien de rest van de tube nog door verkopen aan andere gegadigden.
Interesse JH ?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

cooper schreef:Dat is nog is een gedacht! :)
Kan ik misschien de rest van de tube nog door verkopen aan andere gegadigden.
Interesse JH ?
Jawel... kmoet nog een rubberke vastzetten op de nieuwe aanwinst (r100/7)
Afbeelding
Rudy

Bericht door Rudy »

Dit hadden jullie nog tegoed.

De kaartentas aan de voorkant vastgemaakt aan de tanktas, tomtom ondersteboven erin met de luidspreker naar voren:
Afbeelding

De kaartentas naar voren omgeklapt zodat de tomtom rechtop komt te staan met het scherm naar achteren, de kaartentas zigzag over de tomtom gevouwen zodat de achterkant als zonnekap boven het scherm staat, het elastiek erover spannen en aan de onder-zijkant van de tanktas haken.
Afbeelding

Voila: waterdicht, schokvrij, beschermd tegen de zon, precies de goede stand, makkelijk er weer af te halen, bedienen van het scherm gaat wel als het plastic van de kaartentas goed glad en strak gehouden wordt.
Afbeelding

Benieuwd wat jullie van deze houtje-touwtje-methode vinden.

Rudy
R1150RT (2001)
Rudy

Bericht door Rudy »

@ Schalkseruiter,

hij zit er toch echt in! Moet ik duidelijker foto's maken?

Rudy
R1150RT (2001)
Rudy

Bericht door Rudy »

Wat raar! Ik krijg ze wel te zien op de forumpagina in mijn post.
Is de tekst bij de foto's wel te zien?

Hier zijn de URL's, misschien dat het dan wel lukt:

http://images6.pictiger.com/images/8b/0 ... cdf78b.jpg

http://images6.pictiger.com/images/87/9 ... f13b87.jpg

http://images6.pictiger.com/images/00/5 ... 4c5600.jpg

Succes.

Rudy
R1150RT (2001)
cooper

Bericht door cooper »

De URL's zij net zo pictiger als de rest !
Sorry maar wij (alléz ik althans) zie(n) niks.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nope hier ook niks :cry:

Gebruik eens allemaal http://www.imageshack.us/ en ge zult geen miserie meer hebben :roll:

Rudy

Bericht door Rudy »

Zal ik proberen!

Rudy
R1150RT (2001)
Rudy

Bericht door Rudy »

Nog eens proberen:

De kaartentas aan de voorkant vastgemaakt aan de tanktas, tomtom ondersteboven erin met de luidspreker naar voren (=rijrichting):
Afbeelding

1.De kaartentas naar voren omklappen zodat de tomtom rechtop komt te staan met het scherm naar achteren, 2. de kaartentas zigzag over de tomtom vouwen zodat de achterkant van de tas als zonnekap boven het scherm staat, 3.het elastiek erover spannen en aan de onder-zijkant van de tanktas haken.
Afbeelding

Voila: waterdicht, schokvrij, beschermd tegen de zon, precies de goede stand, makkelijk er weer af te halen, bedienen van het scherm gaat wel als het plastic van de kaartentas goed glad en strak gehouden wordt.

Afbeelding

Ik hoop dat de tekst en de foto's nu wel duidelijk zijn!

Rudy
R1150RT (2001)
cooper

Bericht door cooper »

Ze zijn nu zelfs perfect en de oplossing is idd. simpel en functioneel.
Martin GS

Bericht door Martin GS »

Ik rijd al lang met een Tom Tom 700 die op het stuur staat van mijn GS.
Hij is gemonteerd op een alluminiumplaat die bedekt is met een zelfklevend laagje schuimrubber om de trillingen weg te nemen.Mijn buurvrouw heeft voor mijn GPS een soort nonnenkapje gemaakt in skyleder die over het toestel is en onderaan sluit met velkro zodat hij er nooit kan afvallen.
Alle instrumenten zijn goed zichtbaar behalve het lampje van de linker pinker wat wel vervelend is.
Bij geen al te zonnig weer kan ik mij daar perfect mee helpen... maar bij felle zon is het scherm moeilijk te volgen.Mijn grootste probleem is dat ik het geluid van de GPS niet kan horen in mijn helm :cry:
Handige harry
Toledo

Bericht door Toledo »

Zo heb ik de tomtom one v2 staan

Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Martin GS schreef:Mijn grootste probleem is dat ik het geluid van de GPS niet kan horen in mijn helm :cry:
Pfff, das een gewoonte :roll:

Ik zet dat geluid ook expres af in de wagen om het gewoon te blijven :idea:

@ Toledo: hopelijk heb je ook iets voorzien tegen de regen :?

Plaats reactie