hoe kuisen jullie de motor?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

wemalo

Bericht door wemalo »

Tuinslang, dreft, WD40, schroefmachine op batterij met verfborstel, oude tandenborstel, zeemvel, handspons, emmer, warm water. Hij wordt tweewekelijks gepoetst en ik doe er 1h over. Sla ik een poetsbeurt over dan heb ik toch al wat langer werk. Ik poets de motor ook nooit wanneer deze nog warm staat.
the riding man

Bericht door the riding man »

een bmw kuist dus inderdaad makkelijker en dus plezanter dan een yappanner. Kon dat moeilijk geloven maar tis wel zo. Gisteren de moto gekuist in 1 uur tijd en relatief grondig gekuist. Vroeger zat ik daar het dubbele aan. Tis natuulijk voor een groot stuk de cardan en de volledige kuip die het doen hoor. Maar eender hoe... tis veel plezanter :D
erteetje

Bericht door erteetje »

Ik hang een stuk oude glasgordijn over de delen die vol vliegen hangen. Dan spuit ik dat nat zodat het "kleeft" aan de motor. Op die manier blijken de vliegen snel los te weken. Ik kan ze er met een spons zo afkrijgen. Werkt ook voor mijn scherm. nu heb ik zo een stuk gordijn in kruisvorm gestikt zodat het over voorwiel, koplampdeel,ruit en zijflanken drapeert. Tja, ik vind dat het goed werkt. Voor de rest laat ik hem om de 10 jaar herspuiten :P
Triker

Bericht door Triker »

(s)Campi schreef:Maar als je die WD40 nu overal opspuit, dan plakt da toch...zit je bike dan na een ritje niet onder 't vuil :?:
Even opblinken hier en daar met een katoenen doek en tis perfect !
Ook ideaal om oude pvc zoals bumpers een nieuwere look te geven.
Laatst gewijzigd door Triker op 19 mei 2007, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

PierreRT schreef:Even opblinken hier en daar met een katoenen doek en tis perfect !
Ook ideaal om oude pvc zoals bumpers een nieuwere look te geven,
evenals banden.
:shock: :|
Nil volentibus arduum
Triker

Bericht door Triker »

Raketman schreef:
PierreRT schreef:Even opblinken hier en daar met een katoenen doek en tis perfect !
evenals banden.
Probeer maar eens, als ze er wat grauw uitzien de zijkanten ervan mee inspuiten, gebruikten we vroeger ook voor de banden van de wagens in de showroom... :idea:
Let wel dat je niet op je remblokken spuit :!:

Edit: na een reportage gezien te hebben raad ik ten stelligste af de banden van een motor ermee te doen. Blijkbaar is dat er na enkele meters niet af en heb je kans de eerste bocht onderuit te gaan. :!:
Laatst gewijzigd door Triker op 19 mei 2007, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Pete
Contacteer:

Bericht door Pete »

eeuuuh, WD40 op uw banden? :shock:

Dan toch niet op het loopvlak moet ik hopen of ge ligt bij de eerste bocht waarschijnlijk met uw bloemkolen in de gracht, niet?? :roll:

Pete
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
John
Contacteer:

Bericht door John »

PierreRT schreef:
Raketman schreef:
evenals banden.
Probeer maar eens, als ze er wat grauw uitzien de zijkanten ervan mee inspuiten, gebruikten we vroeger ook voor de banden van de wagens in de showroom... :idea:
Ja het is zo! Je staat er versteld van wat een viezigheid er met die WD40 nog af komt. :wink:
Triker

Bericht door Triker »

John schreef:
PierreRT schreef:
Raketman schreef: :shock: :|
Ja het is zo! Je staat er versteld van wat een viezigheid er met die WD40 nog af komt. :wink:

Edit: na een reportage gezien te hebben raad ik ten stelligste af de banden van een motor ermee te doen. Blijkbaar is dat er na enkele meters niet af en heb je kans de eerste bocht onderuit te gaan. :!:
Laatst gewijzigd door Triker op 19 mei 2007, 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

PierreRT schreef:Ook ideaal om oude pvc zoals bumpers een nieuwere look te geven,
evenals banden.
Kan je dan niet beter zo'n speciaal banden-kuis-product gebruiken ? :roll:

Daar komt ook heel wat viezigheid mee los, het zwart fleurt weer op en de kans op schuiven is waarschijnlijk minder dan bij WD40 :? :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

BiemeRT schreef:
PierreRT schreef:Ook ideaal om oude pvc zoals bumpers een nieuwere look te geven,
evenals banden.
Kan je dan niet beter zo'n speciaal banden-kuis-product gebruiken ? :roll:

Daar komt ook heel wat viezigheid mee los, het zwart fleurt weer op en de kans op schuiven is waarschijnlijk minder dan bij WD40 :? :shock:

Laatst gewijzigd door Triker op 19 mei 2007, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax

Bericht door Relax »

Vroeger twee keer per jaar, samen met een goeie maat. Nou ja, samen... Pledgen en zo. Vorige jaar één keer vergeten. Geeft half jaartje het gevoel met een nieuwe rond te rijden, met unieke kleurstelling.

Nu geef ik de zoon van m'n lief 20 euro. Zal me roesten hoe hij het doet. Als ie schade aanricht, gaat zijn fietsje van 't eerste verdiep het raam uit.
Deze:
Afbeelding
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Nu geef ik de zoon van m'n lief 20 euro.
'k Ben u al een paar keer onderweg tegengekomen en telkens een voorzichtige blik op uw machien geworpen :shock: :shock: :shock:

'k Had eigenlijk niet verwacht dat jij ging posten in dit topic :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door WimLT op 14 mei 2007, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Relax

Bericht door Relax »

Kun je geloven dat ie normaal grijs (dat lichte) is?

Ach, voor ik 'm ooit verkoop, doe ik 'm een dagje bij John.
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Kun je geloven dat ie normaal grijs (dat lichte) is?
Dat je dat nog weet :shock:

Of ben je in het boekje gaan kijken :lol:

bas

Bericht door bas »

Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Of ben je in het boekje gaan kijken
Nope, overaanbod grijze haren...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
the riding man

Bericht door the riding man »

heb enige tijd geleden ook nog met back-to-black geëxperimenteerd. Werkte goed, maar nooit lang. erop doen, laten intrekken, opblinken en uwe zwarte plastic zag terug pik-zwart. Een paar dagen later was er van dat effect niets meer te zien. Ik vind zo een dingen allemaal wel goed maar het voelt zo zinloos aan als ge dat constant moet herhalen. Nu gebruik ik dat enkel voor de moto te verkopen. Heb vanalles geprobeer hoor, speciaal product voor velgen, voor scherm, voor glas (spiegels), leder (zadel) enz... uiteindelijk als ge daar mee begint moet ge dat constant blijven herhalen. Nu enkel nog inspuiten met zeep, afspoelen, vluchtig afdrogen, inspuiten met autopolish, inwrijven en opblinken. Op een uurke is dat gedaan (als ge dat onderhoud) en het resultaat mag gezien worden. Heel mijn gamma aan producten is dus herleid naar 2 middeltjes.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Mijn kuisproducten zijn ook gigantisch herleid als ik mijn rekening eens heb gemaakt.

- Schuetje echte Dreft is meer dan goed genoeg
- WD40 gebruik ik om de plastic mooi te krijgen
- ruitenreiniger vand Aldi staat binnen handbereik om snel eens door de ruit te kunnen zien.

Anyway, RT wordt sneller veuil dan ik kan kuisen. Lastig taakje wordt dus to minimum herleid :wink: Snelwegrit in gietende regen durft ook wel eens werken.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
ronny LT

Bericht door ronny LT »

:oops: :oops: :oops: :oops:
heb mijne moto nog nooit gekuist kan daarvoor rekenen op de kuisvrouw, weet niet hoe ze het doet maar blinkt altijd (de moto hé).
BMW 525D (2005), BMW X3 (2007), BMW K 1200 LT (2003)
lid BMW CLUB VLAANDEREN
asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

ronny LT schreef::oops: :oops: :oops: :oops:
heb mijne moto nog nooit gekuist kan daarvoor rekenen op de kuisvrouw, weet niet hoe ze het doet maar blinkt altijd (de moto hé).
waarvoor dienstencheques al niet dienen.
:lol:
Plaats reactie