'carlito's caferacer'*updates 1e post *Stukken zijn gelakt!*
Moderator: GVN
-
Synchro Bob
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
-
Dirk Pauwels
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Papieren en kader van een R50 zoeken? die heeft 24kw en bovendien oldtimer, dus minder verzekering. anders een kompleet wrak en nadien als je terug vol vermogen mag, de R50 netjes opmaken? Leuk projectje...
Ben niet meer op de hoogte vd wetten ivm rijbewijs ed, maar vroeger was er ook een clausule 0.16kw/kg, dus kon je met een 25kw+ moto rijden, als ie maar genoeg woog...schijnt afgeschaft te zijn.
Zou eerst maar eens zorgen dat je zeker bent dat je de papieren in orde krijgt voor je kosten doet.
Veel succes
Ben niet meer op de hoogte vd wetten ivm rijbewijs ed, maar vroeger was er ook een clausule 0.16kw/kg, dus kon je met een 25kw+ moto rijden, als ie maar genoeg woog...schijnt afgeschaft te zijn.
Zou eerst maar eens zorgen dat je zeker bent dat je de papieren in orde krijgt voor je kosten doet.
Veel succes
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
PabloElFlamenco
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:28
- Locatie: Zaventem
Efkens tussendoor, Carlito; ik heb dit onderwerp gelezen en voel met je mee in verband met het "documentair" probleem, waar ikzelf geen oplossing heb, want ik weet er niks van... Ik wens je het grootste sukses toe, er is niks erger dan jonge mensen die geen of onvoldoende kansen krijgen. Natuurlijk, en versta me niet verkeerd, alsjeblief...begin niet met "tricks" (vervalsingen, enz...) want er is niet alleen de "lange arm van de wet" maar ook ...de terugslag van de verzekering die je (in soms erg pijnlijke omstandigheden) niet dekt. Miserie, miserie!
OK, Carlito, ik been een "ouw papy" (ik kwoteer mijn eigen zonen), maar ik heb het goed voor je (en ben een klein beetje jaloers over wat jij kunt en ik nooit zal kunnen). En gij zijdegij zeker niet "een slecht mens" (enfin, toch niet zoals ik het te zien of horen krijg)..
Sukses, jong.
Pablo
OK, Carlito, ik been een "ouw papy" (ik kwoteer mijn eigen zonen), maar ik heb het goed voor je (en ben een klein beetje jaloers over wat jij kunt en ik nooit zal kunnen). En gij zijdegij zeker niet "een slecht mens" (enfin, toch niet zoals ik het te zien of horen krijg)..
Sukses, jong.
Pablo
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
niet goed bezig?
Ik ga eerst kijken voor een legale manier om hem naar 25 kw te kunnen omzetten, als het op een legale manier kan, des te beter
voor de rest zie ik niet in wrm ik niet goed bezig ben, ik doe mijn ding en hoop dat anderen dit ook kunnen waarderen
ik laat hem sowieso afstellen en vraag een attest, mocht ik een ongeval hebben kan een goeie advocaat wonderen doen, ik weet waarover ik spreek
Ik ga eerst kijken voor een legale manier om hem naar 25 kw te kunnen omzetten, als het op een legale manier kan, des te beter
voor de rest zie ik niet in wrm ik niet goed bezig ben, ik doe mijn ding en hoop dat anderen dit ook kunnen waarderen
ik laat hem sowieso afstellen en vraag een attest, mocht ik een ongeval hebben kan een goeie advocaat wonderen doen, ik weet waarover ik spreek
-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
-
Synchro Bob
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Man, gij zijt hopeloos. Gij leeft zeker in een amerikaanse film ?Carlito schreef: mocht ik een ongeval hebben kan een goeie advocaat wonderen doen, ik weet waarover ik spreek
Denkt gij echt dat zo'n uitspraak indruk maakt op ons ? Doe "uw ding" maar dan ver uit ons zicht. En bij dat mogelijk ongeval, zorg dan, dat gij alleen pijn hebt.
Grow up, man !
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
doe dan zelf volwassen en negeer mijn uitspraak als je het toch nodig vind om het in het belachelijke te trekken...bdemeyer schreef:Man, gij zijt hopeloos. Gij leeft zeker in een amerikaanse film ?Carlito schreef: mocht ik een ongeval hebben kan een goeie advocaat wonderen doen, ik weet waarover ik spreek
Denkt gij echt dat zo'n uitspraak indruk maakt op ons ? Doe "uw ding" maar dan ver uit ons zicht. En bij dat mogelijk ongeval, zorg dan, dat gij alleen pijn hebt.
Grow up, man !
@ Carlito
Ik heb enkele bedenkingen,
of je bent ouder dan 17 en probeert hier wat keet te schoppen,
of je bent echt nog niet volwassen
en je begrijpt het leven nog niet.
In het leven ben je niet alleen, respecteer de leefregels
die er nu éénmaal zijn.
Ik hoop voor jou, dat je snel de juiste keuze maakt.
Zoniet zul je nog vaak een rekening van vadertje staat voorgeschoteld krijgen.
Freddy en Ellen uit Brugge ( de zware voet) zullen u met plezier
verwelkomen.
Ik heb enkele bedenkingen,
of je bent ouder dan 17 en probeert hier wat keet te schoppen,
of je bent echt nog niet volwassen
en je begrijpt het leven nog niet.
In het leven ben je niet alleen, respecteer de leefregels
die er nu éénmaal zijn.
Ik hoop voor jou, dat je snel de juiste keuze maakt.
Zoniet zul je nog vaak een rekening van vadertje staat voorgeschoteld krijgen.
Freddy en Ellen uit Brugge ( de zware voet) zullen u met plezier
verwelkomen.
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
laat die jongen eens in zijn doen en laten
hij is jong en vol levenslust
zijn wij niet allemaal zo geweest (en nu nog)
ik vind het tof dat er zo iemand werk maakt van zijn toekomstplannen en dat zijn intresse bij opknappen van een oude 2klepper hier wordt gedeeld
hoe hij er mee gaat rijden is zijn zorg
als het in orde komt zoveel te beter, maar dit is voor de papierwinkel van meneertje staat.
fijn weekend gewenst en post rap nog wat foto's van de vorderingen
hier al eens gekeken in 3 uurtjes tijd
hij is jong en vol levenslust
zijn wij niet allemaal zo geweest (en nu nog)
ik vind het tof dat er zo iemand werk maakt van zijn toekomstplannen en dat zijn intresse bij opknappen van een oude 2klepper hier wordt gedeeld
hoe hij er mee gaat rijden is zijn zorg
als het in orde komt zoveel te beter, maar dit is voor de papierwinkel van meneertje staat.
fijn weekend gewenst en post rap nog wat foto's van de vorderingen
hier al eens gekeken in 3 uurtjes tijd
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
PabloElFlamenco
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:28
- Locatie: Zaventem
Daar komt het op neer, hé. En dat "jong" zijn, daar hoort dus ook (het voor ons onnodig...onnozel...zelfs gevaarlijk) bravado bij.IRON GONZO schreef:laat die jongen eens in zijn doen en laten
hij is jong en vol levenslust zijn wij niet allemaal zo geweest (en nu nog)
Het enige waar ik Carlito op zou willen -op de meest vriendelijke manier- wijzen is dat verwijzen naar "advocaten", of zinspelen op niet letterlijk vermelde "corrupte (vul in: ambtenaren, politici, enz."), een uitoefening is van perversie, een manier om de werkelijkheid, de waarheid, om te vormen tot de eigenzinnige wil van "Carlito". Daar wringt het schoentje serieus, amigo. Wij zijn géén en kunnen geen desperado's zijn; de echte desperado's zitten in het gevang of hebben zich reeds opgehangen, want de gazet, die heeft maar zeer tijdelijk interesse in de "hero" en nobody else gives a shit.
Nee, geen grote "show". Super, je plan, maar steek geen onnodig vuur aan geen lont; aan de andere kant zit dynamiet of, in het beste geval, een sisser.
Nu vind ik het "not done" voor grote jongens als ons om te zitten bekvechten met "onze" (mogen wij?) Carlito.
Con respeto,
Pablo
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
-
Motard de l'Allier
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
Zou toch opletten, 25Kw is 25Kw en geen 29 hé
Veronderstel dat je betrokken raakt in een verkeersongeval (hopelijk niet!!) en de verzekeringsmaatschapij komt er achter dat het een 29Kw is kan alles op je eigen nek terrecht komen plus nog een fikse boete bovenop. En tegenwoordig doen deze maatschapijen alles om niet te hoeven te betalen, of zo laat mogelijk te betalen.
Heiliger dan de paus hoeft niet maar denk daar maar eens rustig over na.
Mvg Motard de l'Allier
Veronderstel dat je betrokken raakt in een verkeersongeval (hopelijk niet!!) en de verzekeringsmaatschapij komt er achter dat het een 29Kw is kan alles op je eigen nek terrecht komen plus nog een fikse boete bovenop. En tegenwoordig doen deze maatschapijen alles om niet te hoeven te betalen, of zo laat mogelijk te betalen.
Heiliger dan de paus hoeft niet maar denk daar maar eens rustig over na.
Mvg Motard de l'Allier
-
DJAIRO
JAAAAUW.....JOENGE!!!!!!Carlito schreef:ik zeg enkel hoe ik mijn probleem zal oplossen, ik had liever die miserie niet...Raketman schreef:Tja, 't is hier het Camino-forum niet waar ze dat allemaal stoer vinden natuurlijk...
Omzetten naar 25kW gaat trouwens enkel technisch, niet op papier.
Of er moet een pak fraude aan te pas komen.
stoer zou zijn dat ik mijn moto meer vermogen geef terwijl ik al over mijn maximum vermogen zit, dat doe ik dus niet
en ik heb spijt dat ik te snel gereden heb, zie in een van m'n vorige posts 'als ik opnieuw zou beginnen zou ik mooi 45 rijden'
Ook niet stoer dus...
Ge zijt ook niet op Uw mondje gevallen hé!!!!
VIVA DE JEUGD!!!!!!!
Frank
En zeker niet tegen de schenen van Nonkel Bob sjotten, want dan haakt de helft van het forum af, ik inbegrepen!DJAIRO schreef: JAAAAUW.....JOENGE!!!!!!![]()
![]()
![]()
Ge zijt ook niet op Uw mondje gevallen hé!!!!
Enfin,ik heb me vermaakt met Uw proza te lezen.....sucses met Uw project,en braaf zijn hé,of de"Noenkeltjes"van het forum worden boos!!!
![]()
![]()
VIVA DE JEUGD!!!!!!!
Frank
Van die man kan je nog véééél leren, op alle gebied.
Genoeg geleuterd dus, resultaten en foto's, dat willen we hier zien.
En nu aan het werk, en rap een beetje
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
istem bezig heEn nu aan het werk, en rap een beetje
moet zijn centjes verdienen om in project te steken en ons te laten kwijlen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Dirk Pauwels
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Ne goeien belg moet kunnen "foefelen".....maar dan wel doen op een manier waar ze je achteraf niet op kunnen pakken....Stel dat onze Carlito op een fietser knalt, (wielerterroristen kennen geen verkeersreglementen...) en deze wordt zwaar gewond, of nog erger, overleefd het niet....geloof me, Carlito's verzekering zal alle middelen aanwenden om de kosten op onze Carlito te verhalen. Dus da's dokken voor de rest van je leven, jonge vriend....Maar da's uiteindelijk zijn zaak, moet ie zelf weten. Is een leuk project en ik wil ook wel eens weten hoe het afloopt. Al vind ik persoonlijk dat voor een racer hij beter een 900 of 1000 blok had gebruikt als basis....ne 600 met 29kw is nu niet bepaald een superbike hé. There's no substitute for cubic inches...zeker nie bij nen boxer....misschien ne compressor overwegen of nen turbo, wordt het nog interessanter
Veel succes
Veel succes
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Shulty
- Berichten: 1447
- Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
- Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
- Locatie: Gooreind / Wuustwezel
Maakt em nog wa zotterDirk Pauwels schreef:Ne goeien belg moet kunnen "foefelen".....maar dan wel doen op een manier waar ze je achteraf niet op kunnen pakken....Stel dat onze Carlito op een fietser knalt, (wielerterroristen kennen geen verkeersreglementen...) en deze wordt zwaar gewond, of nog erger, overleefd het niet....geloof me, Carlito's verzekering zal alle middelen aanwenden om de kosten op onze Carlito te verhalen. Dus da's dokken voor de rest van je leven, jonge vriend....Maar da's uiteindelijk zijn zaak, moet ie zelf weten. Is een leuk project en ik wil ook wel eens weten hoe het afloopt. Al vind ik persoonlijk dat voor een racer hij beter een 900 of 1000 blok had gebruikt als basis....ne 600 met 29kw is nu niet bepaald een superbike hé. There's no substitute for cubic inches...zeker nie bij nen boxer....misschien ne compressor overwegen of nen turbo, wordt het nog interessanter![]()
Veel succes
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Het idee an sich vind ik wel leuk...zolang hij maar beseft dat een 2-kleps caféracer vooral mag dienen om naar te kijken en rustig rond te snorren. Veel racen moet je daar niet mee doen, daar kunnen ze niet tegen.
'k Ben zo al genoeg dagboeken en sites tegengekomen over oldtimerracen met 2-kleppers...dat is één lang epistel van technische ellende, brokken, vastlopers, brekende cardans, klepstoters, lagers, zuigers met gaten in, noem maar op
.
Meestal geraken ze niet eens door de kwalificaties zonder breuk, als ze dan eens in een race geraken rijden ze steevast op kop of bij de eersten...tot 2 ronden voor het einde de motor het alsnog voor bekeken houdt
.
Niettemin dat het ongeloofelijk coole machines kunnen zijn.
'k Ben zo al genoeg dagboeken en sites tegengekomen over oldtimerracen met 2-kleppers...dat is één lang epistel van technische ellende, brokken, vastlopers, brekende cardans, klepstoters, lagers, zuigers met gaten in, noem maar op
Meestal geraken ze niet eens door de kwalificaties zonder breuk, als ze dan eens in een race geraken rijden ze steevast op kop of bij de eersten...tot 2 ronden voor het einde de motor het alsnog voor bekeken houdt
Niettemin dat het ongeloofelijk coole machines kunnen zijn.
Nil volentibus arduum
-
S.
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
- Woonplaats: Waasmunster
- Locatie: Oost Vlaanderen
Regels zijn regels en zeker als ze op een roos papier staan...ook al is 1 Kw = 1.36 pk en spreken we hier dus eigenlijk over een miezerige 5,44 PK (op +200kg) te veel. Als je morgen vodden hebt, niet komen klagen. Ik hoop oprecht dat er een mogelijkheid bestaat om dit te regulariseren maar ik vrees ervoor.
Anderzijds, wel een flink stuk minder dan bijvoorbeeld alle nieuwe K's die met 100pk papieren rond rijden. Wie van onze K1200x-ers op dit forum - in heel België trouwens - heeft het juiste papierke met bijhorende BIV? Bij een zwaar ongeval zoals hieronder kleurrijk beschreven geldt dezelfde redenering.
Food for thought?
Anderzijds, wel een flink stuk minder dan bijvoorbeeld alle nieuwe K's die met 100pk papieren rond rijden. Wie van onze K1200x-ers op dit forum - in heel België trouwens - heeft het juiste papierke met bijhorende BIV? Bij een zwaar ongeval zoals hieronder kleurrijk beschreven geldt dezelfde redenering.
Food for thought?

