vorige eigenaar gezocht ...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jeevee

vorige eigenaar gezocht ...

Bericht door jeevee »

Ik heb in september vorig jaar een 1150GS tweedehands gekocht bij Cenmoto (ex-Selbach), tot mijn volle tevredenheid tot hier toe.

Vanmiddag hing tijdens het rijden mijn linker voorpinker plots te slingeren aan het kabeltje... de bevestigingsmoer was losgetrild.

Op zich geen probleem, kwestie van terug vast te draaien, maar het zette me aan het denken. Normaal gezien is zo'n moer toch af fabriek geborgd of met Locktite vastgezet, dus ga ik ervan uit dat de pinker ooit vervangen is geweest. En wanneer vervang je een pinker, o.a. na een valpartij ? D'er zijn links wat krassen op de tank, en op het linker cylinderkopdeksel is het opschrift "MAGNESIUM" ook gekrast, dat had ik gezien voor de aankoop en dat leek mij normale gebruiksschade ('k heb ook ooit mijn vorige motor laten omvallen...)

Maar ik ben toch benieuwd naar de voorgeschiedenis van mijn motor.

Binnen op het linkerkofferdeksel (aan de uitlaatkant) kleeft een sticker van de BMW Motor Club Vlaanderen, dus de kans is groot dat de vorige eigenaar ook op dit forum zit.

Herken jij jezelf en/of je vorige motor hierin, kan je me dan geruststellen dat men niet van twee (of meerdere) GS'en één nieuwe heeft moeten maken :lol:

Het gaat om een blauwgrijze GS1150, bouwjaar 2002, km stand bij aankoop +/- 46000. Originele BWM tanktas, alarm, ABS en dus waarschijnlijk als overname verkocht aan Selbach/Cenmoto.
Volgens het inschrijvingsbewijs woonde de eigenaar ergens ten noorden van Antwerpen geloof ik (Stabroek/Schoten ?)

Merci.
J-P
Contacteer:

Re: vorige eigenaar gezocht ...

Bericht door J-P »

jeevee schreef:Ik heb in september vorig jaar een 1150GS tweedehands gekocht bij Cenmoto (ex-Selbach), tot mijn volle tevredenheid tot hier toe.

Vanmiddag hing tijdens het rijden mijn linker voorpinker plots te slingeren aan het kabeltje... de bevestigingsmoer was losgetrild.

Op zich geen probleem, kwestie van terug vast te draaien, maar het zette me aan het denken. Normaal gezien is zo'n moer toch af fabriek geborgd of met Locktite vastgezet, dus ga ik ervan uit dat de pinker ooit vervangen is geweest.

Merci.
Ik zou daar niet zeker van zijn. Bij de R1150GS van mijn vrouw komt dat zo vaak voor dat een voorpinker lostrilt. Die dingen worden niet met locktite vastgezet. Motor is schadevrij.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
jeevee

Bericht door jeevee »

Ha, da's precies wat ik wou horen 8)

Toch een beetje slordig gemonteerd, niet ? Een druppeltje locktite zal de kost niet maken, ik heb er in ieder geval eentje gebruikt bij het vastzetten.

Ach, mijn vorige was een Honda. Pefect afgewerkt maar toch kon ik plots niet meer schakelen, inbusboutje van het schakelpedaaltje losgetrild.

Zolang het geen Harley of Guzzi proporties aanneemt zal ik me verder geen zorgen maken.

Toch blijf ik benieuwd naar de voorgeschiedenis...
sprint

Bericht door sprint »

jeevee schreef:Ha, da's precies wat ik wou horen 8)

Toch een beetje slordig gemonteerd, niet ? Een druppeltje locktite zal de kost niet maken, ik heb er in ieder geval eentje gebruikt bij het vastzetten.

Ach, mijn vorige was een Honda. Pefect afgewerkt maar toch kon ik plots niet meer schakelen, inbusboutje van het schakelpedaaltje losgetrild.

Zolang het geen Harley of Guzzi proporties aanneemt zal ik me verder geen zorgen maken.

Toch blijf ik benieuwd naar de voorgeschiedenis...
Op het oude inschrijvingsbewijs stond de naam en het adres van de laatste eigenaar op :wink:

Normaal neem ik steeds contact op met de vorige eigenaar voor ik tot een aankoop over ga.
Daar kom je soms al veel meer te weten het hoe en waarom de fiets is verkocht en wat er zoal vervangen is.
Marnix.

Afbeelding
jeevee

Bericht door jeevee »

sprint schreef:Op het oude inschrijvingsbewijs stond de naam en het adres van de laatste eigenaar op

Normaal neem ik steeds contact op met de vorige eigenaar voor ik tot een aankoop over ga.

Ik heb in het verleden altijd nieuwe moto's gekocht , maar bij de aankoop van een tweedehandsauto me ook altijd grondig geinformeerd, zelfs diagnosetesten laten uitvoeren. Ik koop wel steeds van garagehouders omwille van de garantie.

Maar mijn GS heb ik op 5 minuten tijd gekocht..., zonder proefrit zelfs... N.a.v. een open-deurdag stapte ik binnen en zag hem recht voor mij staan. Een échte coup-de-foudre..., mijn vrouw heb ik gesust met de melding dat me dat nog maar één keer eerder was overkomen en dat ik daar na 20 jaar nog altijd geen spijt van had :lol: :lol: :lol:

Het bewijst wel dat moto's toch voor een groot stuk inwerken op mijn onderbewustzijn :D

Het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar kreeg ik pas na de aankoop, 'k heb er wel een kopie van genomen maar het is veel te goed weer om daar naar te gaan zoeken.

'k Heb eigenlijk weinig reden tot twijfel, want in ben al jaren klant bij Selbach. Dit is de derde moto die ik er kocht, maar de eerste tweedehandse. Er zit een jaar garantie op, dus dat zit wel snor.

Enkel de loshangende pinker deed mij nog eens stilstaan bij het impulsieve karakter van mijn aankoop. Maar JP's reactie heeft mij gerustgesteld.
one-one

Bericht door one-one »

als je handelaar correct met je is kan hij op jouw aanvraag nagaan of die motor al dan niet een ongeval had....
ride with pride
one-one
gsa 1150
tuur

Bericht door tuur »

Het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar kreeg ik pas na de aankoop, 'k heb er wel een kopie van genomen maar het is veel te goed weer om daar naar te gaan zoeken.

maar om er een topic voor te openen en te volgen neem je wel de tijd ==> raar idee !! :lol:
neem gewoon contact op met je dealer of met de vorige eigenaar ==> simpel toch ??? :shock:
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Was dat niet de moto van de euh... den dinges, die daar die lelijke patat op diene camion mee heeft gedaan ? Straf dat ze da wrak nog hebben rechtgekregen ... :wink:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

idd wim, we hebben ons toen sufgezocht naar wisselstukken
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
erictdm

Bericht door erictdm »

zeker dat het ne camion was? Ik had gehoord van ne TGV die hem links gepakt had 8)
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
jeevee

Bericht door jeevee »

SLECHTE KARAKTERS ! :evil: :lol: :evil: :lol:
tuur

Bericht door tuur »

jeevee schreef:SLECHTE KARAKTERS ! :evil: :lol: :evil: :lol:
tja; ge vroeg er toch om hé !

in uw oude postings : "Neen, GSven, gekocht bij Selbach. 'k Woon er 500 m vandaan (voorlopig nog, Selbach is overgenomen door BMW Centerauto en verhuist binnenkort). "
den bakker

Bericht door den bakker »

J-P
een sport-BH doet wonderen voor die vrouwenpinkers :wink: :lol: 8)
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
-Wim-

Bericht door -Wim- »

den bakker schreef:J-P
een sport-BH doet wonderen voor die vrouwenpinkers :wink: :lol: 8)
Gij moet u roeren! Uwe voorband had geen 1000 km gezien, terwijl er al 10.000 op de teller stonden :lol: :lol: :lol:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
den bakker

Bericht door den bakker »

die had ik zelf nie gereden he wimmeke.
mijn noppenbandjes staan trouwens in de motorstalling. als er nog iemand moest zijn die een set spaakwielen voor GSA in de aanbieding heeft....
als ik dan nog off road ga rijden kan ik zelf mijn wielen vervangen. da's makkelijker dan banden wisselen :!: :!: :!:
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik vrees dat ge niet de enige zal zijn die kandidaat is voor een extra setje velgen :lol:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
-Wim- schreef:Ik vrees dat ge niet de enige zal zijn die kandidaat is voor een extra setje velgen :lol:
Nope, idd niet den enige :wink: Heb hier ook nog een setje TKC liggen :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie