Vanmiddag hing tijdens het rijden mijn linker voorpinker plots te slingeren aan het kabeltje... de bevestigingsmoer was losgetrild.
Op zich geen probleem, kwestie van terug vast te draaien, maar het zette me aan het denken. Normaal gezien is zo'n moer toch af fabriek geborgd of met Locktite vastgezet, dus ga ik ervan uit dat de pinker ooit vervangen is geweest. En wanneer vervang je een pinker, o.a. na een valpartij ? D'er zijn links wat krassen op de tank, en op het linker cylinderkopdeksel is het opschrift "MAGNESIUM" ook gekrast, dat had ik gezien voor de aankoop en dat leek mij normale gebruiksschade ('k heb ook ooit mijn vorige motor laten omvallen...)
Maar ik ben toch benieuwd naar de voorgeschiedenis van mijn motor.
Binnen op het linkerkofferdeksel (aan de uitlaatkant) kleeft een sticker van de BMW Motor Club Vlaanderen, dus de kans is groot dat de vorige eigenaar ook op dit forum zit.
Herken jij jezelf en/of je vorige motor hierin, kan je me dan geruststellen dat men niet van twee (of meerdere) GS'en één nieuwe heeft moeten maken
Het gaat om een blauwgrijze GS1150, bouwjaar 2002, km stand bij aankoop +/- 46000. Originele BWM tanktas, alarm, ABS en dus waarschijnlijk als overname verkocht aan Selbach/Cenmoto.
Volgens het inschrijvingsbewijs woonde de eigenaar ergens ten noorden van Antwerpen geloof ik (Stabroek/Schoten ?)
Merci.