Zumo dood na 1 dag
Moderator: GVN
-
freebeemer
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 12 nov 2004, 09:56
- Locatie: Gijzegem
ik werk nu drie weken met een zumo.
Heb er bijna het onmogelijke mee geprobeert, honderd maal op en af, bestanden verwijderen, kaarten bijzetten, op motor en in auto geplaatst, poi laden enz...nog nooit een fout of vastloper opgemerkt. Raar hee?
Groetjes,
Heb er bijna het onmogelijke mee geprobeert, honderd maal op en af, bestanden verwijderen, kaarten bijzetten, op motor en in auto geplaatst, poi laden enz...nog nooit een fout of vastloper opgemerkt. Raar hee?
Groetjes,
BMW R1250GS - 2021
Honda Super Cub - 2019
Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw
Honda Super Cub - 2019
Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw
Niet overdrijven...2x550 en 1x500Schalkseruiter® schreef:Beweer jij nu dat je op 14 dagen tijd 4 zumo's (3X 550 en 1X500) naar de vaantjes heb geholpen?Wel ik ben er zeker van dat de oorsprong mss in de houder zit of een andere mogelijkheid bij jezelf.Een andere optie is natuurlijk ook dat je hier op dergelijke wijze de zumo probeert af te breken want 4 zumo's op 14 dagen vind ik erg onwaarschijnlijk en vooral ongelooflijk.Benner schreef:Nu weet ik het niet meer…..
Vrijdag een spiksplinter nieuwe Zumo ontvangen.
Zaterdag volledig getest op moto, auto, muziek, traking enz alles perfect.
Zondag update naar 3.2
Zondag middag volledig getest op moto, auto, muziek, traking enz alles perfect.
Jawel deze morgen terug het zelfde….
Het is gewoon niet mogelijk
Ik steek deze avond alles terug in de doos en dan krijgen ze het terug.
Groetjes
Indien dit toch een waar verhaal zou zijn mag je voor mij de lotto een keertje invullen.
Schalkse®
Ook een tevreden gebruiker van de Zumo
Weet het , collega heeft ook zumo en is er ook tevreden over.freebeemer schreef:ik werk nu drie weken met een zumo.
Heb er bijna het onmogelijke mee geprobeert, honderd maal op en af, bestanden verwijderen, kaarten bijzetten, op motor en in auto geplaatst, poi laden enz...nog nooit een fout of vastloper opgemerkt. Raar hee?
Groetjes,
groetjes
-
martinlemmens
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 mei 2005, 12:52
- Locatie: Nieuwkerken-Waas
Zumo dood na skireisje
Zelfs bij gebruik in de auto, geen zekerheid.
Bij het heenrijden naar bestemming geen probleem met de Zumo.
Tijdens het skiverblijf heeft de Zumo in z'n winterjasje op de kamer gebleven.
Bij aanvatten van de terugreis, geen beweging, ook niet na verwijderen van de batterij.
Terug naar de klassieke navigatie met kaart.

Bij het heenrijden naar bestemming geen probleem met de Zumo.
Tijdens het skiverblijf heeft de Zumo in z'n winterjasje op de kamer gebleven.
Bij aanvatten van de terugreis, geen beweging, ook niet na verwijderen van de batterij.
Terug naar de klassieke navigatie met kaart.
touren op nen R1100RT
-
Hermie mc. Clara
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:24
- Locatie: Serskamp
Bij "Zumo flipt" lees je mijn verhaal. Meer en meer ben ik overtuigd dat het ook om een Zumofout gaat dan om een fout van de gebruiker. Nu, mijn toestel gaat terug naar Garmin en ik hoop dat het geen drie weken duurt voor het terug bij mij thuis ligt. Het enige dat je kunt doen is eens goed sakkeren maar daarmee eindigt het ook.
We zie wel.
hermie
We zie wel.
hermie
hoi allemaal
heb ook prijs, mijn zumo, wel al enkele maanden oud heeft er de brui aan gegeven. Zelfs reset ook geen oplossing, hij blijft morsdood. Binnen in garantie en enkele weken toestel kwijt is het resultaat. Heb toch de indruk het forum lezende dat er toch al verschillende dit hebben voorgehad, kinderziektes ???
grtz
ronny
heb ook prijs, mijn zumo, wel al enkele maanden oud heeft er de brui aan gegeven. Zelfs reset ook geen oplossing, hij blijft morsdood. Binnen in garantie en enkele weken toestel kwijt is het resultaat. Heb toch de indruk het forum lezende dat er toch al verschillende dit hebben voorgehad, kinderziektes ???
grtz
ronny
BMW 525D (2005), BMW X3 (2007), BMW K 1200 LT (2003)
lid BMW CLUB VLAANDEREN
lid BMW CLUB VLAANDEREN
Hallo iedereen,
Het valt mij op dat er telkens na de update van de 3,1 en 3,2 software, zich de problemen voor doen.
Ik krijg hier zo het vermoeden dat het hier wel eens aan de update software zou kunnen liggen.
Een GPS is zoals een computer, wanneer de opstart software niet in orde is, lees root opstart, kan hij gewoon niet opstarten. En blijft het beestje dood. Eens gaan kijken op de verschillende forums die handelen over deze soft. Update zou wel eens geen kwaad kunnen. Ook verwonderlijk is dat de batterijen telkens overladen worden en zo doorbranden of dood gaan. Dus ergens moet de fout zitten in de adapter die tussen de batt. Van de moto en het toestel staat. Komen de voltageverhoudingen wel overeen? De kleinste speling is genoeg om je batt. Te laten koken. Heeft ooit iemand als een de temp gevoeld na een halve of volle dag functioneren??? Ik heb voorlopig een handpalm met Tom Tom en die kan soms aardig oplopen van temp. Gewoon omdat ik een andere adapter gebruik dan deze voor in de wagen. Nochtans is de voltage, ampère verhouding identiek als deze van mijn wagenstekker. Maar om esthetische redenen heb ik een kleiner model gezocht en gevonden, maar met het gekend probleem. Dus terug eruit die handel en nu hologig korte ritten op bat van toestel zelf. Dus max. 4 u rijplezier.
Is deze temp dus aanvaardbaar of niet?? Want als ik dit hier allemaal lees, zijn er nogal wat problemen met de Zumo. Ondanks deze ook bij BMW sterk gepromoot wordt. Maar dan wel met de aangepaste BMW Kit. Ben eens benieuwd of iemand hier uitsluitsel kan geven voor ik uiteindelijk de investering doe.
Groeten.

Het valt mij op dat er telkens na de update van de 3,1 en 3,2 software, zich de problemen voor doen.
Ik krijg hier zo het vermoeden dat het hier wel eens aan de update software zou kunnen liggen.
Een GPS is zoals een computer, wanneer de opstart software niet in orde is, lees root opstart, kan hij gewoon niet opstarten. En blijft het beestje dood. Eens gaan kijken op de verschillende forums die handelen over deze soft. Update zou wel eens geen kwaad kunnen. Ook verwonderlijk is dat de batterijen telkens overladen worden en zo doorbranden of dood gaan. Dus ergens moet de fout zitten in de adapter die tussen de batt. Van de moto en het toestel staat. Komen de voltageverhoudingen wel overeen? De kleinste speling is genoeg om je batt. Te laten koken. Heeft ooit iemand als een de temp gevoeld na een halve of volle dag functioneren??? Ik heb voorlopig een handpalm met Tom Tom en die kan soms aardig oplopen van temp. Gewoon omdat ik een andere adapter gebruik dan deze voor in de wagen. Nochtans is de voltage, ampère verhouding identiek als deze van mijn wagenstekker. Maar om esthetische redenen heb ik een kleiner model gezocht en gevonden, maar met het gekend probleem. Dus terug eruit die handel en nu hologig korte ritten op bat van toestel zelf. Dus max. 4 u rijplezier.
Is deze temp dus aanvaardbaar of niet?? Want als ik dit hier allemaal lees, zijn er nogal wat problemen met de Zumo. Ondanks deze ook bij BMW sterk gepromoot wordt. Maar dan wel met de aangepaste BMW Kit. Ben eens benieuwd of iemand hier uitsluitsel kan geven voor ik uiteindelijk de investering doe.
Groeten.
ook een dooie zumo 550 hier...
heb de zumo een maand ongeveer , werkte al die tijd prima.
Gisteren willen opstarten in de motorhouder: geen reaktie, heb nadien alle resets geprobeerd zonder resultaat.
Het laatste wat ik met de zumo gedaan heb : hij zat in de carkit, heb hem verwijderd en dan gekozen om verder te werken op batterij. Daarna geen opstart meer mogelijk.
Is het toeval of niet, maar het is de eerste keer dat ik koos voor doorgaan op batterij na hem uit de carkit te halen. Voordien koos ik altijd om hem dadelijk af te zetten.
Rudi
heb de zumo een maand ongeveer , werkte al die tijd prima.
Gisteren willen opstarten in de motorhouder: geen reaktie, heb nadien alle resets geprobeerd zonder resultaat.
Het laatste wat ik met de zumo gedaan heb : hij zat in de carkit, heb hem verwijderd en dan gekozen om verder te werken op batterij. Daarna geen opstart meer mogelijk.
Is het toeval of niet, maar het is de eerste keer dat ik koos voor doorgaan op batterij na hem uit de carkit te halen. Voordien koos ik altijd om hem dadelijk af te zetten.
Rudi
