Zumo dood na 1 dag
Moderator: GVN
Zumo dood na 1 dag
Hey
Eergisteren heb ik een Zumo aangeschaft bij een officiële "Super"dealer.
De volgende dag heb ik hem voluit kunnen testen. Alles ok ook update naar 3.10 uitgevoerd, alles ok.
Deze middag wilde hij niet meer opstarten,
Niet via PC,
Niet op batterij,
Niet op 220v,
Zelfs niet reset of na verwijderen batterij.
Ik ben die zelfde avond nog terug naar mijn Garmin"Super"dealer geweest en wat bleek... komt regelmatig eens voor bij die Zumo's maw toestel terug opsturen min voor 2 weken.
Is dit de normale gang van zaken bij GARMIN voor een toestel die 1 dag oud is en dubbel zoveel kost als een TOMTOM.???
Graag eventuele reacties en/of ervaringen
Mvg
De volgende dag heb ik hem voluit kunnen testen. Alles ok ook update naar 3.10 uitgevoerd, alles ok.
Niet via PC,
Niet op batterij,
Niet op 220v,
Ik ben die zelfde avond nog terug naar mijn Garmin"Super"dealer geweest en wat bleek... komt regelmatig eens voor bij die Zumo's maw toestel terug opsturen min voor 2 weken.
Is dit de normale gang van zaken bij GARMIN voor een toestel die 1 dag oud is en dubbel zoveel kost als een TOMTOM.???
Mvg
Ik zou bij zo'n "superdealer" het pand niet verlaten zonder direct een nieuw toestel mee te krijgen. Zou hij dit weigeren zou ik 'm garanderen dat hij een periode tegemoed kan zien waarin hij veelvuldig aanspraak zal moeten maken op zijn glas en opstalverzekering.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
de klant heeft het recht om binnen de 7 dagen (indien toestel en verpakking niet beschadigd) steeds zijn geld terug te eisen zonder morren. Dit is in de handelswetgeving voorzien. Buitenstappen met nieuw toestel of geld terug, is ook mijn advies... het gaat hier niet om een lolly van 50 cent.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
JurgenJH. schreef:is de batterij voor de eerste maal VOLLEDIG opgeladen geweest?
anders had je voor dezelfde prijs beter twee tomtom's gekocht...
eentje voor te gebruiken terwijl de andere in herstelling is...![]()
Batterij heb volledig opgeladen en dan pas getest zoals in de handleiding.Heb wel moeten op mijn tanden bijten.
Groetjes
Heb ik ook gedaan , heb voorlopig een 500 meegekregen ter vervanging, er waren geen 550 meer in voorraad.(waarschijnlijk allemaal stuk??)Obiwan schreef:Ik zou bij zo'n "superdealer" het pand niet verlaten zonder direct een nieuw toestel mee te krijgen. Zou hij dit weigeren zou ik 'm garanderen dat hij een periode tegemoed kan zien waarin hij veelvuldig aanspraak zal moeten maken op zijn glas en opstalverzekering.
Groetjes
Dacht ik ook , maar zou niet de Politiek van Garmin zijn (iets te maken met de inlog code's (gele briefjes??)pvdk schreef:de klant heeft het recht om binnen de 7 dagen (indien toestel en verpakking niet beschadigd) steeds zijn geld terug te eisen zonder morren. Dit is in de handelswetgeving voorzien. Buitenstappen met nieuw toestel of geld terug, is ook mijn advies... het gaat hier niet om een lolly van 50 cent.
Groetjes
-
Boskrabber
Ik heb mijn 2720 omgeruild naar 2820 (wegens vlekprobleem), juist alleen het toestel met geel kaartje en het heeft 3 weken geduurd.Benner schreef:Dacht ik ook , maar zou niet de Politiek van Garmin zijn (iets te maken met de inlog code's (gele briefjes??)pvdk schreef:de klant heeft het recht om binnen de 7 dagen (indien toestel en verpakking niet beschadigd) steeds zijn geld terug te eisen zonder morren. Dit is in de handelswetgeving voorzien. Buitenstappen met nieuw toestel of geld terug, is ook mijn advies... het gaat hier niet om een lolly van 50 cent.
Groetjes
Na een week die nieuwe 2820 omgeruild naar andere 2820 (kaarten onherroepelijk geblokkeerd), weer toestel met geel kaartje en nu na een week heb ik mijn nieuw toestel gekregen.
Dus heb ik niet te klagen aangaande de garantie van Garmin.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Hier nog zo'n clubke :
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=120 ... sc&start=0
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=120 ... sc&start=0
-
philippe_vd
In miijn geval veranderde er niet na verwijderen van de batterij.
Straffer nog , ik heb een 500 mee gekregen ter vervanging, die heeft 2 dagen perfect gewerkt op de motor echt een prachting toestel als hij werkt.
Maar gisteren terug het zelfde.... jawel niets meer. Ik vraag me af in hoeverre de Auto lader wel 100% ok is.
Groetjes
Straffer nog , ik heb een 500 mee gekregen ter vervanging, die heeft 2 dagen perfect gewerkt op de motor echt een prachting toestel als hij werkt.
Maar gisteren terug het zelfde.... jawel niets meer. Ik vraag me af in hoeverre de Auto lader wel 100% ok is.
Groetjes
Laadt hij wel op in de auto ?
Je kunt dat wel zien als je het toestel uitgeschakeld in de houder (eender welke) steekt. Normaal gezien springt hij dan vanzelf aan. Ik vermoed dat dit inschakelen wel komt door de aangesloten stroom.
Als hij onderweg stroom verliest door een slecht contact bijv. krijg je hiervan melding op het scherm (hij vraagt of je op batterijstroom wol verder gaan).
Toch een raar probleem hoor
De mijne is ook al een paar keer om onbekende reden uitgevallen (gekende bugs die ondertussen al zouden verholpen zijn), maar dood, nee dat heb ik nog nooit gehad.
Je kunt dat wel zien als je het toestel uitgeschakeld in de houder (eender welke) steekt. Normaal gezien springt hij dan vanzelf aan. Ik vermoed dat dit inschakelen wel komt door de aangesloten stroom.
Als hij onderweg stroom verliest door een slecht contact bijv. krijg je hiervan melding op het scherm (hij vraagt of je op batterijstroom wol verder gaan).
Toch een raar probleem hoor
De mijne is ook al een paar keer om onbekende reden uitgevallen (gekende bugs die ondertussen al zouden verholpen zijn), maar dood, nee dat heb ik nog nooit gehad.
-
Triker
Als je dat leest hoeveel zumo's er dood gaan ben ik blij dit niet gekocht te hebben, het ziet er een heel tof toestel uit en het scheelde niet veel of ik had hem gekocht. Als er zoveel problemen zijn is er weldegelijk sprake van fabrikagefouten. Je moet maar de pech hebben een slecht toestel te kopen voor die prijs en met de miserie zitten.. Voor hetzelfde heb je der een waar je geen problemen hebt. Met die vooruitzichten... 
Laatst gewijzigd door Triker op 19 mar 2007, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mano Destra
-
Triker
Je moet de link van Fred eens volgen, zelfs met een volle batterij van een andere Zumo blijft hij dood, er moet iets zijn met de hardware van het apparaat zelf...Mano Destra schreef:Ik heb sinds enkele weken een ZUMO550 en nog geen enkel probleem gehad. Als ik dat hier zo lees zou ik toch de lader nekeer bekijken.
-
philippe_vd
7 dagen bedenktijd zijn NIET van toepassing. Voor problemen na de aankoop is de verplichte garantie van 2 jaar, anders zou iedereen volgens willekeur binnen de 7 dagen ieder gekocht produkt kunnen terug inruilen. De wetgever gaat ervanuit dat wanneer je zelf naar de winkel stapt je hierover op voorhand nagedacht hebt. De bedenktijd van 7 dagen dient om de consument te beschermen voor impulsaankopen.
Lidnummer 2354033
K 1200 GT '04 - R25/3 '55
K 1200 GT '04 - R25/3 '55
-
Triker
Inderdaad je hebt gelijk, aangezien dat enkele grote bedrijven er geen probleem om maakten om van me goederen binnen de 7 dagen terug te nemen dacht ik dat dat de regel was. Bij nader inzien geldt dit dus enkel voor afstandsverkoop, aan huis bvb maar ook voor goederen gekocht via internet etc.philippe_vd schreef:7 dagen bedenktijd zijn NIET van toepassing. Voor problemen na de aankoop is de verplichte garantie van 2 jaar, anders zou iedereen volgens willekeur binnen de 7 dagen ieder gekocht produkt kunnen terug inruilen. De wetgever gaat ervanuit dat wanneer je zelf naar de winkel stapt je hierover op voorhand nagedacht hebt. De bedenktijd van 7 dagen dient om de consument te beschermen voor impulsaankopen.
Mea culpa
-
Boskrabber
Het lijkt of er iets gaande is met de Zumo, maar als je weet dat er al zovele van verkocht zijn, dan kan het gebeuren dat er hier en daar iets fout loopt. Wat niet wilt zeggen dat alle Zumo's slecht zijn, verre van dat maar je leest alleen maar van de probleemgevallen. Zoals ik met mijn 2820 van 1 dag oud en ook niet meer te gebruiken.
R1200RT
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik ben nu 3 maanden in het bezit van een zumo en hij wordt dagelijks gebruikt zonder problemen
Afhankelijk van de verkoopcijfers
hoeveel procent van de zumo's zouden problemen vertonen
Hier op het forum lees je ook alleen maar posts als er iemand problemen heeft en niet als alles prima is, dus ......
PS: Een tevreden zumo eigenaar
Houdoe
Ik ben nu 3 maanden in het bezit van een zumo en hij wordt dagelijks gebruikt zonder problemen
Afhankelijk van de verkoopcijfers
Hier op het forum lees je ook alleen maar posts als er iemand problemen heeft en niet als alles prima is, dus ......
PS: Een tevreden zumo eigenaar
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Sinds mijn Zumo dood is.........lees ik den Humo....geen usb ,geen batterij,en k'moet hem ook ni omwisselen........HUMO
Wreed content van m'n 2610...reeds 3jaar ,zonder problemen,zowel in Luxemburg Duitsland Frankrijk Nederland en Belgie.
Staat wel gans de tijd in een Touratech houder ,met demping(vering) en slot .
Wreed content van m'n 2610...reeds 3jaar ,zonder problemen,zowel in Luxemburg Duitsland Frankrijk Nederland en Belgie.
Staat wel gans de tijd in een Touratech houder ,met demping(vering) en slot .
Re: Zumo dood na 1 dag
Jawel mijn verhaal was nog niet af !!!Benner schreef:Hey
Niet via PC,
Niet op batterij,
Niet op 220v,
Mvg
Omdat ik vorige week een weekje verlof had heb ik in afwachting een "500-DEMO" meegekregen.
Die heb ik dan ook voor 100% kunnen testen,maar de vreugde was terug van korte duur.
De volgende dag was het terug het zelfde liedje... NR 2 dood.
Hopelijk is de 3 de maal goede keer?
Groetjes
Nu weet ik het niet meer…..
Vrijdag een spiksplinter nieuwe Zumo ontvangen.
Zaterdag volledig getest op moto, auto, muziek, traking enz alles perfect.
Zondag update naar 3.2
Zondag middag volledig getest op moto, auto, muziek, traking enz alles perfect.
Jawel deze morgen terug het zelfde….
Het is gewoon niet mogelijk
Ik steek deze avond alles terug in de doos en dan krijgen ze het terug.
Groetjes
Vrijdag een spiksplinter nieuwe Zumo ontvangen.
Zaterdag volledig getest op moto, auto, muziek, traking enz alles perfect.
Zondag update naar 3.2
Zondag middag volledig getest op moto, auto, muziek, traking enz alles perfect.
Jawel deze morgen terug het zelfde….
Het is gewoon niet mogelijk
Ik steek deze avond alles terug in de doos en dan krijgen ze het terug.
Groetjes