M. Pilot Road 2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

@ Stefken : uw tracteurbanden al beu of opgesmoord ?
Relax
Berichten: 5718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Jimbo schreef:Stefke,

waar heb je ze er op laten leggen?
Staat in de post: BDS. Bandencentrale De Strooper, in Bornem. Mijn mening: niet te duur en heb nog nooit te klagen gehad van de service.
I respect your opinion. But I don't give shit.
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Bericht door stefke »

JohanDB schreef:@ Stefken : uw tracteurbanden al beu of opgesmoord ?
neenee, staan hier in de garage. Om elke dag 170km asfalt te doen is da wa onnozel hé. ik hou ze liever om te baggeren. :roll:
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Francis »

Zoals gezegd, zaterdag 2 MPR2 laten leggen bij BCDS in Bornem.
Direct ingereden, of wa dachten jullie :wink:
Nu net geen 500 km mee gedaan, dus de eerste indrukken.
Ontnuchterend :
De band is een pak, echt een PAK harder dan de qualifiers die der af moesten, verschil dag tegen nacht :!:
Nie moeilijk om zo te zeggen dat hij wel wat meer kms mee zal gaan dan de dunlops !
Handeling:
Wegligging en bochtjes, lijkt me ok, tis wel een heel voorspelbare band.
Overhellen gaat heel gelijkmatig.
Heb wel nie de zot uitgehangen he ...
Comfort:
Maar hij is in mijn ogen een stuk minder comfortabel dan de qualifiers, je voelt dat in je rug en handen, en je ziet gewoon je ruit veel harder rammelen.

Tot nu toe voor de rest geen enkel - punt.
Voor der reacties komen, druk voor 2.6 achter 2.8 :wink:
Misschien moet ik hem nog wa meer gewoon worden ... zie wel ....
O, ja, de prijs was minder dan telefonisch meegedeeld, 325 € geplatst en gebalanceerd.
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

't lijkt me toch een "lekker" profiel te zijn... en Michelin kennende kan het niet verkeerd zijn. Mijn volgende zullen opnieuw PR2 worden :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Francis »

8) :oops:
Ere wie ere toekomt :!:

Gisterenavond door de plassende regen gereden met de PR2's ...

SCHITTEREND
:!: :!:

Stuurt als in het droge :!:

Maja, anderzijds noemen ze Michelins ook wel dé regenband he ..:wink: :!:

Nooit gedacht, hier zijn ze beter dan de dunlops :!:

Maar toch blijf ik ze vrij "hard" vinden :roll:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Alain GS
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2005, 00:58
Locatie: Gent Statie (<GS !)

www.michelin.fr

Bericht door Alain GS »

Sinds vandaag op de franse site : http://www.michelin.fr . In de taal van Molière verneem je de voornaamste eigenschappen over de nieuwste telg van de franse bandenbouwer. Auf englisch : "I can hardly wait to put them on my rims !" (rims : velgen, jantes !) :wink:
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Bericht door CAT »

:lol: Volgende week gaan die van mij er op. Ik zet zeker mijn bevindingen op het forum. Eerst een paar dagen woon werk inrijden en dan eens goe op hellingshoek leggen. :wink:
Epica rocks my world
Smullie
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 feb 2007, 06:14
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

CAT schreef::lol:Al vastgelegd bij GDF. Pilot road 2 hebben ze nog niet binnen, dus moet efkes wachten. Prijsverschil is :o :o :o . Als de service nu even goed is dan gezegd :lol:
Ik ben daar toch content van... :mrgreen:
GS staat voor geil speelgoed
WiGo
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2004, 22:57
Locatie: Waddinxveen

Bericht door WiGo »

Heb vanavond een set Pilot Road 2 laten monteren bij Motormike in Bleiswijk (nl) was 285 Euro kwijt, Viel mij mee. Heb lang getwijfeld tussen BT021 en de PR2. Doorslag gaf dat een medewerker van Bridgestone op de motorbeurs in Utrecht zelf aan gaf dat de BT020 minder goed was dan de Pilot Road. Ik weet natuurlijk niet of dat ook geldt voor de PR2 ten opzichte van de BT021, maar de tijd zal het leren. Ik ben erg benieuwd.
VutteRT
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 aug 2006, 15:37
Locatie: Tilburg

Bericht door VutteRT »

WiGo schreef:Heb vanavond een set Pilot Road 2 laten monteren bij Motormike in Bleiswijk (nl) was 285 Euro kwijt, Viel mij mee. .

Welke bandenmaat, "WiGo" want dat is wel heel erg gerelatteerd aan de prijs, hè.
Grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
WiGo
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2004, 22:57
Locatie: Waddinxveen

Bericht door WiGo »

gaat om 120/70x17 voor en 170/60x17 achter (r1150rt)
Moet wel zeggen dat ik wielen zelf onder mijn motor vandaan heb gehaald en dat de montage daarom gratis was.
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Bericht door stefke »

heb er nu 1500 km opzitten met de PR2 en de band doet het uitstekend. Heb altijd BT020 en DRAGON-serie gereden maar deze band geeft in de regen toch wat meer vertrouwen heb ik de indruk. Op de randen begint hij wel al de eerste tekenen van sleet te vertonen, heb ik bij de vorige banden nooit zo vroeg gehad. Kan natuurlijk aan de rijstijl liggen die wat dynamischer geworden is... :mrgreen:
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Bron : De Motorsite
Een band moet veel grip bieden - in het droog zowel als in het nat - én hij moet lang meegaan. Daarmee verlang je als motorrijder eigenlijk het onmogelijke, want grip en levensduur staan lijnrecht tegenover elkaar. Michelin is intussen al behoorlijk bedreven in het verenigen van het onverenigbare met z'n twee compound-technologie en daar kunnen voortaan ook de sport-toerrijders van profiteren.


De Pilot Road 2 moet de levensduur van een sporttoerband combineren met de grip van sportief rubber. In principe zijn ze bij Michelin in staat om banden met nog meer verschillende compounds te maken, maar dat zou een heel dure affaire worden en - voorlopig - geen extra voordelen opleveren. Er is geen voelbare overgang tijdens het rijden tussen de twee compounds aangezien je ook bij het rechtdoor rijden achteraan al een klein gedeelte van de zachtere compound aanspreekt en vooraan sowieso zachter rubber om het wiel hebt. Het profiel tenslotte, moet een optimale waterafvoer bieden, zonder dat er zich vreemde slijtagepatronen gaan vormen.

Wij reden achtereenvolgens met een Voxan Roadster, een Ducati ST3s en een Kawasaki ER-6n, gebruikten op alle drie de motoren de grondspeling op en kregen de zaak door de prachtige Gorges du Verdon nooit aan het schuiven. We gingen daarbij niet suïcidaal te werk, maar onze rijstijl kan zonder meer als uitgesproken sportief bestempeld worden. Nooit kwam het echter in ons op dat we het beter wat rustig aan zouden doen omdat er tenslotte toch geen echte sportbanden om de velgen lagen en dat is zowat het grootste compliment dat je de Road 2 kan geven. Enkel aan het net iets minder snelle stuurgedrag merkten we het verschil met een volbloed sportband, maar stabiliteit blijft uiteraard een belangrijk criterium voor sportief-toeristisch rubber dat gebruikt wordt op motoren die variëren van een Ducati Monster tot een Yamaha FJR 1300.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Bericht door CAT »

Al een paar honderd km mee gedaan. Levensduur is natuurlijk af te wachten, maar op een :lol: goe hellingshoekje :wink: gedraagd hij zich zeer stabiel. Bij nat weer heb ik het tot hier toe kalm aan gedaan wegens te nieuw. Eerste indrukken zijn positief.
Epica rocks my world
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Bericht door stefke »

Na 3500 km gereden te hebben met de PR2 kan ik u melden dat hij niet kan weerstaan aan nagels :twisted: . Voor de rest niets dan lof. :lol:
VutteRT
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 aug 2006, 15:37
Locatie: Tilburg

Bericht door VutteRT »

stefke schreef:Na 3500 km gereden te hebben met de PR2 kan ik u melden dat hij niet kan weerstaan aan nagels :twisted: . Voor de rest niets dan lof. :lol:
En, zelf gerepareerd met de reparatiekit? :wink:
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Bericht door stefke »

VutteRT schreef:
stefke schreef:Na 3500 km gereden te hebben met de PR2 kan ik u melden dat hij niet kan weerstaan aan nagels :twisted: . Voor de rest niets dan lof. :lol:
En, zelf gerepareerd met de reparatiekit? :wink:
grtjs vutteRT
Nope, koud laten vulkaniseren bij de bandenboer. Die daar zomaar 21 eurootjes voor nodig had. :shock:
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Bericht door noppenrijder »

Ben aan een nieuw setje toe voor mijn 12GS, ik had mijn oog al laten vallen op de nieuwe PR2, gezien ik toch bijna nooit op onverhard rijd, en ik liever ga voor de beste weg-prestaties, maar op de site van Michelin merk ik dat er geen voorband maat 19 beschikbaar is. Idem bij de nieuwe BT 021. Bij de Metzeler Z6 is die wel beschikbaar. Misschien wordt het dan wel deze, heb er hier toch al positieve dingen over gelezen. of kan iemand mij nog iets anders (lees beters) aanraden? Of zouden de nieuwe BW's even goed presteren?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Alain GS
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2005, 00:58
Locatie: Gent Statie (<GS !)

Maat 110 en 150

Bericht door Alain GS »

Firmin -den boXer- schreef:, maar op de site van Michelin merk ik dat er geen voorband maat 19 beschikbaar is
Mis, Firmin-den-boXer, ze bestaan in maat 110 vooraan en 150 achteraan ! Voor onze GS dus .
Informeer je beter :wink: !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Chris v
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:14
Locatie: Limburg

Bericht door Chris v »

Donderdag Pilot Road 2 gevraagd als eerste montage voor nieuwe Gs Adv. Antwoord dealer : niet beschikbaar in juiste maat , Pilot Road 1 wel!
Alain GS
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2005, 00:58
Locatie: Gent Statie (<GS !)

Niet beschikbaar ?

Bericht door Alain GS »

Chris v schreef:Donderdag Pilot Road 2 gevraagd als eerste montage voor nieuwe Gs Adv. Antwoord dealer : niet beschikbaar in juiste maat , Pilot Road 1 wel!
Chris v, wat voor een dealer heb jij ? Nóg niet beschikbaar misschien (momenteel), maar wél voorzien in het programma, meen ik .
Mijn huidige Pilot Roads (1) op mijn 1200 GS :
Vooraan : 110/80 Z 19
Achteraan : 150/70 ZR 17

Pilot Road 2 voor mijn huidige GS :
Vooraan : 110/80 ZR 18
Achteraan : 150/70 ZR 17

En uw dealer nu ... :mrgreen: .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Bericht door noppenrijder »

Alain, dit wil dus toch zeggen dat de PR2 in 19' niet beschikbaar is? Heb ondertussen gemerkt dat ook de Contiroad Attac een 19'er heeft. Toch kiezen voor de Z6 (zonder de wielmaat te wijzigen natuurlijk)?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Alain GS
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2005, 00:58
Locatie: Gent Statie (<GS !)

Juist, Firmin -den BoXer !

Bericht door Alain GS »

Firmin -den boXer- schreef:Alain, dit wil dus toch zeggen dat de PR2 in 19' niet beschikbaar is?
Inderdaad, man, zonet in je pm-mail nog geschreven, in al m'n overtuiging, maar ik heb het verkeerd voor. De PR2 voorband is in maximaal 18' en niet 19' zoals vereist voor een GS. Hij staat ook niet vermeld in de folder die ik op het motorsalon heb ontvangen. Misschien komt ie wel niet in aanmerking voor productie, en zullen de Michelin-adepten het moeten blijven stellen met de PR1. So be it ... :?
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Bericht door noppenrijder »

Of een combinatie van PR1 vooraan en PR2 achteraan; of is dergelijke combinatie eerder af te raden ?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Plaats reactie