M. Pilot Road 2
Moderator: GVN
-
Francis
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
- Woonplaats: Tielrode
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Zoals gezegd, zaterdag 2 MPR2 laten leggen bij BCDS in Bornem.
Direct ingereden, of wa dachten jullie
Nu net geen 500 km mee gedaan, dus de eerste indrukken.
Ontnuchterend :
De band is een pak, echt een PAK harder dan de qualifiers die der af moesten, verschil dag tegen nacht
Nie moeilijk om zo te zeggen dat hij wel wat meer kms mee zal gaan dan de dunlops !
Handeling:
Wegligging en bochtjes, lijkt me ok, tis wel een heel voorspelbare band.
Overhellen gaat heel gelijkmatig.
Heb wel nie de zot uitgehangen he ...
Comfort:
Maar hij is in mijn ogen een stuk minder comfortabel dan de qualifiers, je voelt dat in je rug en handen, en je ziet gewoon je ruit veel harder rammelen.
Tot nu toe voor de rest geen enkel - punt.
Voor der reacties komen, druk voor 2.6 achter 2.8
Misschien moet ik hem nog wa meer gewoon worden ... zie wel ....
O, ja, de prijs was minder dan telefonisch meegedeeld, 325 € geplatst en gebalanceerd.
Direct ingereden, of wa dachten jullie
Nu net geen 500 km mee gedaan, dus de eerste indrukken.
Ontnuchterend :
De band is een pak, echt een PAK harder dan de qualifiers die der af moesten, verschil dag tegen nacht
Nie moeilijk om zo te zeggen dat hij wel wat meer kms mee zal gaan dan de dunlops !
Handeling:
Wegligging en bochtjes, lijkt me ok, tis wel een heel voorspelbare band.
Overhellen gaat heel gelijkmatig.
Heb wel nie de zot uitgehangen he ...
Comfort:
Maar hij is in mijn ogen een stuk minder comfortabel dan de qualifiers, je voelt dat in je rug en handen, en je ziet gewoon je ruit veel harder rammelen.
Tot nu toe voor de rest geen enkel - punt.
Voor der reacties komen, druk voor 2.6 achter 2.8
Misschien moet ik hem nog wa meer gewoon worden ... zie wel ....
O, ja, de prijs was minder dan telefonisch meegedeeld, 325 € geplatst en gebalanceerd.
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
-
Francis
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
- Woonplaats: Tielrode
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Ere wie ere toekomt
Gisterenavond door de plassende regen gereden met de PR2's ...
SCHITTEREND
Stuurt als in het droge
Maja, anderzijds noemen ze Michelins ook wel dé regenband he ..
Nooit gedacht, hier zijn ze beter dan de dunlops
Maar toch blijf ik ze vrij "hard" vinden
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
www.michelin.fr
Sinds vandaag op de franse site : http://www.michelin.fr . In de taal van Molière verneem je de voornaamste eigenschappen over de nieuwste telg van de franse bandenbouwer. Auf englisch : "I can hardly wait to put them on my rims !" (rims : velgen, jantes !) 
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Heb vanavond een set Pilot Road 2 laten monteren bij Motormike in Bleiswijk (nl) was 285 Euro kwijt, Viel mij mee. Heb lang getwijfeld tussen BT021 en de PR2. Doorslag gaf dat een medewerker van Bridgestone op de motorbeurs in Utrecht zelf aan gaf dat de BT020 minder goed was dan de Pilot Road. Ik weet natuurlijk niet of dat ook geldt voor de PR2 ten opzichte van de BT021, maar de tijd zal het leren. Ik ben erg benieuwd.
heb er nu 1500 km opzitten met de PR2 en de band doet het uitstekend. Heb altijd BT020 en DRAGON-serie gereden maar deze band geeft in de regen toch wat meer vertrouwen heb ik de indruk. Op de randen begint hij wel al de eerste tekenen van sleet te vertonen, heb ik bij de vorige banden nooit zo vroeg gehad. Kan natuurlijk aan de rijstijl liggen die wat dynamischer geworden is... 
-
JüRgen
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Bron : De Motorsite
Een band moet veel grip bieden - in het droog zowel als in het nat - én hij moet lang meegaan. Daarmee verlang je als motorrijder eigenlijk het onmogelijke, want grip en levensduur staan lijnrecht tegenover elkaar. Michelin is intussen al behoorlijk bedreven in het verenigen van het onverenigbare met z'n twee compound-technologie en daar kunnen voortaan ook de sport-toerrijders van profiteren.
De Pilot Road 2 moet de levensduur van een sporttoerband combineren met de grip van sportief rubber. In principe zijn ze bij Michelin in staat om banden met nog meer verschillende compounds te maken, maar dat zou een heel dure affaire worden en - voorlopig - geen extra voordelen opleveren. Er is geen voelbare overgang tijdens het rijden tussen de twee compounds aangezien je ook bij het rechtdoor rijden achteraan al een klein gedeelte van de zachtere compound aanspreekt en vooraan sowieso zachter rubber om het wiel hebt. Het profiel tenslotte, moet een optimale waterafvoer bieden, zonder dat er zich vreemde slijtagepatronen gaan vormen.
Wij reden achtereenvolgens met een Voxan Roadster, een Ducati ST3s en een Kawasaki ER-6n, gebruikten op alle drie de motoren de grondspeling op en kregen de zaak door de prachtige Gorges du Verdon nooit aan het schuiven. We gingen daarbij niet suïcidaal te werk, maar onze rijstijl kan zonder meer als uitgesproken sportief bestempeld worden. Nooit kwam het echter in ons op dat we het beter wat rustig aan zouden doen omdat er tenslotte toch geen echte sportbanden om de velgen lagen en dat is zowat het grootste compliment dat je de Road 2 kan geven. Enkel aan het net iets minder snelle stuurgedrag merkten we het verschil met een volbloed sportband, maar stabiliteit blijft uiteraard een belangrijk criterium voor sportief-toeristisch rubber dat gebruikt wordt op motoren die variëren van een Ducati Monster tot een Yamaha FJR 1300.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum



Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum



Nope, koud laten vulkaniseren bij de bandenboer. Die daar zomaar 21 eurootjes voor nodig had.VutteRT schreef:En, zelf gerepareerd met de reparatiekit?stefke schreef:Na 3500 km gereden te hebben met de PR2 kan ik u melden dat hij niet kan weerstaan aan nagels. Voor de rest niets dan lof.
![]()
grtjs vutteRT
-
noppenrijder
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
- Locatie: Waregem
Ben aan een nieuw setje toe voor mijn 12GS, ik had mijn oog al laten vallen op de nieuwe PR2, gezien ik toch bijna nooit op onverhard rijd, en ik liever ga voor de beste weg-prestaties, maar op de site van Michelin merk ik dat er geen voorband maat 19 beschikbaar is. Idem bij de nieuwe BT 021. Bij de Metzeler Z6 is die wel beschikbaar. Misschien wordt het dan wel deze, heb er hier toch al positieve dingen over gelezen. of kan iemand mij nog iets anders (lees beters) aanraden? Of zouden de nieuwe BW's even goed presteren?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Maat 110 en 150
Mis, Firmin-den-boXer, ze bestaan in maat 110 vooraan en 150 achteraan ! Voor onze GS dus .Firmin -den boXer- schreef:, maar op de site van Michelin merk ik dat er geen voorband maat 19 beschikbaar is
Informeer je beter
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Niet beschikbaar ?
Chris v, wat voor een dealer heb jij ? Nóg niet beschikbaar misschien (momenteel), maar wél voorzien in het programma, meen ik .Chris v schreef:Donderdag Pilot Road 2 gevraagd als eerste montage voor nieuwe Gs Adv. Antwoord dealer : niet beschikbaar in juiste maat , Pilot Road 1 wel!
Mijn huidige Pilot Roads (1) op mijn 1200 GS :
Vooraan : 110/80 Z 19
Achteraan : 150/70 ZR 17
Pilot Road 2 voor mijn huidige GS :
Vooraan : 110/80 ZR 18
Achteraan : 150/70 ZR 17
En uw dealer nu ...
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
-
noppenrijder
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
- Locatie: Waregem
Alain, dit wil dus toch zeggen dat de PR2 in 19' niet beschikbaar is? Heb ondertussen gemerkt dat ook de Contiroad Attac een 19'er heeft. Toch kiezen voor de Z6 (zonder de wielmaat te wijzigen natuurlijk)?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Juist, Firmin -den BoXer !
Inderdaad, man, zonet in je pm-mail nog geschreven, in al m'n overtuiging, maar ik heb het verkeerd voor. De PR2 voorband is in maximaal 18' en niet 19' zoals vereist voor een GS. Hij staat ook niet vermeld in de folder die ik op het motorsalon heb ontvangen. Misschien komt ie wel niet in aanmerking voor productie, en zullen de Michelin-adepten het moeten blijven stellen met de PR1. So be it ...Firmin -den boXer- schreef:Alain, dit wil dus toch zeggen dat de PR2 in 19' niet beschikbaar is?
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
-
noppenrijder
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
- Locatie: Waregem