R1150RT - Verhoogd scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Ik bestelde op 17 JAN 05 bij Cee Bailey's een scherm (standard cut 4 hoger en 1 breder). Op 25 JAN 05 ontving ik de factuur. En de som ging van mijn VISA op het einde van de maand.
Ik heb evenwel nog altijd geen scherm. :?
In het weekend een mail gestuurd, geen reactie. Gisteravond gebeld en daarbij afgeblaft door één of andere ... (censuur)... Kwam er op neer dat het minstens vier weken duurt om dat ding tot hier te krijgen. Als ik dan elders op het forum lees dat ze het scherm binnen een paar dagen ontvingen...
Enfin, mijn eerste bestelling via internet zal niet gauw gevolgd worden door een tweede. :cry:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Livin

Bericht door Livin »

Miljaar, ik heb er ook net een besteld :evil: . Design #1 Standard Cut 4 hoger 1 breder, wel lichtgrijs gekleurd. 't Zal zijn dat we ze teveel werk geven dat het daardoor ineens zo lang duurt.
In elk geval, wil je me op de hoogte houden Geert als je het jouwe toegestuurd krijgt.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Walt

Bericht door Walt »

Vandaag visa afrekening gekregen van de aankoop scherm Cee Bailey's

Scherm design#2 ,+ 4 1/2" , clear en standard cut: 169$ + 39.25$ shipping. Totaal 208.25$ .
Volgens visa : 161.23 euro
Bij aflevering bij me thuis nog 9.90 euro betaald aan ABX.

Het scherm is van prima kwaliteit en de afwerking is picco-bello .
Ik bestelde een scherm voor R1100/1150 RT van 1996 -2003 . Mijn beemer is van 2003 (twin spark).
Het scherm heeft drie gaten langs iedere kant waarvan ik er slechts twee gebruikte. Waarschijnlijk heeft een scherm voor model 2004 slechts 2 gaten langs iedere kant.
Nu nog uitvoerig testen en laat jullie het resultaat weten

Groeten

Walt
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Walt

Bericht door Walt »

Geert VN schreef:Ik bestelde op 17 JAN 05 bij Cee Bailey's een scherm (standard cut 4 hoger en 1 breder). Op 25 JAN 05 ontving ik de factuur. En de som ging van mijn VISA op het einde van de maand.
Ik heb evenwel nog altijd geen scherm. :?
In het weekend een mail gestuurd, geen reactie. Gisteravond gebeld en daarbij afgeblaft door één of andere ... (censuur)... Kwam er op neer dat het minstens vier weken duurt om dat ding tot hier te krijgen. Als ik dan elders op het forum lees dat ze het scherm binnen een paar dagen ontvingen...
Enfin, mijn eerste bestelling via internet zal niet gauw gevolgd worden door een tweede. :cry:
Geert.

Bij mij duurde de levering een 10 tal dagen na bestelling.
De factuur kwam een dag voor levering bij me thuis.
Welke weg van verzenden koos je? Via air-mail? Of ship?? :roll:
R1150RT
Scarto

Bericht door Scarto »

Tussen het tijdstip van bestelling en aflevering heb ik op een gegeven ogenblik een mail verstuurd naar de leveringsdatu. Toen kreeg ik antwoord dat dit tot 4 weken kon duren. Twee dagen na die mail stond het scherm al op de RT. :wink:

Nog niet paniekeren, het komt wel goed.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Ron

Bericht door Ron »

Martin
Ik heb alle berichten over het verhoogde scherm gevolgd en toe de beslissing genomen om bij CB een 2# bredere en 7,5"inches hogere ruit te bestellen .Alles keurig geregeld. 10/01 besteld en de 24e in huis.
Ziet er goed uit en zit er op ( de lengte genomen omdat ik met 1.95mtr
ook niet de kleinst ben. Kosten Ruit + verzending 183.09Euro + 46.01 Euro aan invoer en BTW . Moet nog even wachten met rijden motor saat in de winterstop
Groeten Ron
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

Ron schreef:Martin
Ik heb alle berichten over het verhoogde scherm gevolgd en toe de beslissing genomen om bij CB een 2# bredere en 7,5"inches hogere ruit te bestellen .Alles keurig geregeld. 10/01 besteld en de 24e in huis.
Ziet er goed uit en zit er op ( de lengte genomen omdat ik met 1.95mtr
ook niet de kleinst ben. Kosten Ruit + verzending 183.09Euro + 46.01 Euro aan invoer en BTW . Moet nog even wachten met rijden motor saat in de winterstop
Groeten Ron

Bij Mooi Weer RijTie als het even kan

Bij Mooi Weer RijTie als het even kan

Is dit wat men elders op dit forum bedoelt met "een postkaart" :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
SilveRTom

Bericht door SilveRTom »

Ben 1m95 en heb het zadel van m'n RT in de hoogste stand. Zondagmorgen laatst mijn 4e ruit besteld via de website van CeeBaileys: http://www.ceebaileys.com/bmw/
Heb nog nooit problemen gehad met afrekening (VISA) en leveringen. De levering van de eerste 3 ruiten gebeurde altijd met Fedex en altijd binnen de week na bestelling. Het is inderdaad wel zo dat bij levering contant nog es transportkosten moeten worden betaald.
Ik had al de 7,5 inch hogere ruit, die was zelfs nog ietske te hoog (en ook esthetisch iets minder naar mijn smaak). De 2e ruit van CB die ik kocht voor RT was de 4,5 inch hogere, die was ietske te laag voor mij. Maar wel nog altijd stukken beter dan de 5cm hogere ruit van BMW die ik mocht testen van Patrick, das echt zijn geld niet waard (met alle respect). Nu heb ik de design3 6inch hogere 2inch bredere besteld, die zal volgens mijn testen met karton ideaal zijn naar mijn wensen.

Vannacht zijn de mails toegekomen dat de order verwerkt is inclusief tracking number om online te volgen waar de ruit zich bevindt. Momenteel in transit op de luchthaven in de States, morgen is die hier in het land. Vermoedelijk maandag of dinsdag te leveren.

Aanrader: Bij mijn vorige bestelling bij CB heb ik ook de koffertassen voor RT bijgekocht. Daar ben ik ook heel tevreden over. Stevige zwarte canvas tassen met elk verschillende ritssluitingen en draagriemen, ideaal om met de RT meerdaagse tripjes te maken, zo moeten we niet meer met de koffers sleuren in het hotel wat de kans op krassen en andere beschadigingen verminderd.

Groeten

SilveRTom
Scarto

Bericht door Scarto »

Aanrader: Bij mijn vorige bestelling bij CB heb ik ook de koffertassen voor RT bijgekocht. Daar ben ik ook heel tevreden over. Stevige zwarte canvas tassen met elk verschillende ritssluitingen en draagriemen, ideaal om met de RT meerdaagse tripjes te maken, zo moeten we niet meer met de koffers sleuren in het hotel wat de kans op krassen en andere beschadigingen verminderd.

Groeten

SilveRTom
Dat heb ik ook gedaan en het zijn inderdaad goed afgewerkt.

Groeten
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Fijn voor jou SilverTom.
Ik heb nog altijd niks van mijn bestelling van 17 JAN 05, geen tracking number of wat dan ook. $ 178 dollar van mijn rekening, mails die niet worden beantwoord etc. Ik blijf natuurlijk positief denken, maar het wordt steeds moeilijker. Als ik eind volgende week niks heb, dan protesteer ik mijn VISA-afrekening (als dat al niet te laat is en voor wat dat waard is).

GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Ik ben nog steeds in blijde verwachting, een maand na bestelling.
Kopen via internet durft blijkbaar soms eens foutlopen en dan sta je daar als consument.
Maar we blijven hopen. :wink:

Scarto

Bericht door Scarto »

Geert,

Als je het mij vraagt....neem terug contact op met CB en kijk voor alle zekerheid nog eens uw documenten na of het juiste leveringsadres is opgegeven.
Het wordt hoogtijd dat de levering aan huis komt :shock: .

Groeten
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Martin, ik denk dat ze intussen ginder wel weten waar België ligt... :evil:
Nu, ook al sturen ze mij de facto wandelen (wait another week, sir...), ik denk eerlijk gezegd dat het probleem wellicht bij de transporteur zit (USPS).

Walt

Bericht door Walt »

Geert,

Heb je geen tracking number gekregen via e-mail zodat je kan volgen waar het scherm zich momenteel bevindt?
R1150RT
p@rick

Bericht door p@rick »

Walt schreef:Geert,

Heb je geen tracking number gekregen via e-mail zodat je kan volgen waar het scherm zich momenteel bevindt?

Trackingnummer krijg je blijkbaar enkel als het verzonden wordt via koerierdienst (DHL, UPS, Fed-Ex...). Als het via de gewone US-(air)-Mail verzonden wordt, krijg je geen trackingnummer.
Dit is althans de ervaring van een goeie maat van mij, die nu in blijde verwachting is van zijn vierde CB-ruit. De drie eerste via Fed-Ex, telkens met trackingnummer, nu heeft ie een mail gekregen van CB dat zijn vierde ruit via US-Airmail verstuurd werd, zonder trackingnummer.
Dan wordt ze hier door bv. ABX (de pakjesdienst van onze nationale post) afgeleverd.
Greetz,

P@trick
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Ah, dat is nog eens een idee : ik ga eens naar de ABX bellen. Wie weet ligt het daar ergens. :D

p@rick

Bericht door p@rick »

Geert VN schreef:Ah, dat is nog eens een idee : ik ga eens naar de ABX bellen. Wie weet ligt het daar ergens. :D
Die sturen je eerst wat papieren om in te vullen, met die info kunnen zij dan voor de inklaring zorgen, dus zolang je hen die informatie niet hebt moeten geven zal je ruit hier nog niet zijn.
Greetz,

P@trick
Walt

Bericht door Walt »

Het enige wat je moet doen bij aflevering door ABX is 9.90 euro betalen.
Het kan zijn dat bij aanbieding van ABX niemand thuis is en dan nemen ze de zending terug mee. Luister zeker eens bij ABX Geert.
Veel succes
R1150RT
SilveRTom

Nog steeds in blijde verwachting van de 4e...

Bericht door SilveRTom »

Yoo de manne

Ben zoals ik hierboven al schreef en zoals de P a t r i c k hierboven ook aanhaalde in blijde verwachting van m'n 4e... ruit van CB.

Zoals gezegd, bij de eerste 3 geen enkel probleem gehad, order direct verwerkt, mails binnengekregen van CB met factuurnummer en een 2e mail met het tracking nummer van FedEx en 2-3 dagen later stonden die mannen van FedEx aan mijn deur.

De 4e is dus een ietwat ander verhaal:
Bestelling gedaan, volgende dag mails binnen van CB met bevestiging van de orderverwerking en een 2 mail met tracking nummer... MAAR IN DIE LINK IN DE MAIL STOND HET NUMMER NIET...

Dat komt dus omdat CB blijkbaar niet meer met FedEx werkt maar de zaken nu via de gewone post laat overkomen. Dit is mijn inziens en nog zwak uitgedrukt in elk geval geen verbetering ten goede.
Als antwoord op mijn mail naar de sales bij CB kreeg ik te horen dat de leveringstermijn momenteel geschat wordt op 18-20 werkdagen...

Om een lang verhaal in te korten, donderdag een brief van 3 pagina's toegekregen van ABX met een hele vragenlijst wat het colli bevat, of het voor eigen gebruik is en blablabla. Die ingevuld, teruggefaxt en dan gebeld om te horen of ze de fax wel gekregen hadden. Alles in orde, nu gaan ze die verklaring van mij gebruiken voor de inklaring bij de douane en na vrijgeven van het pakket door de douane zal het pas geleverd kunnen worden. Wat een rompslomp zeg, maar het komt dus wel goed. Volgend weekend hoop ik met m'n nieuwe ruit te kunnen brommen...

Als CB niet opnieuw met FedEx gaat werken, denk ik wel dat dit mijn allerlaatste bestelling geweest is ginder.

Oh ja, Geert, heb je ondertussen al je licht opgestoken bij ABX? Anders kan ik je wel het telefoonnummer doorgeven dat op mijn papieren stond.

Groeten

SilveRTom
Nolle

Bericht door Nolle »

bwa , ik heb plots niet zoveel goesting meer om nog een ruit bij CB te bestellen ! na alles wat ik hier de laatste dagen heb gelezen ga ik me nog eens serieus bezinnen.
t'is gelijk overal : als er iets goed loopt dan moeten ze er om één of andere redenen toch nog gaan aan veranderen ( goedkoper maken ? ).
bij ons op t'fabriek is het niet anders......
vr gr,
p@rick

Bericht door p@rick »

Arnold Cottenier schreef:bwa , ik heb plots niet zoveel goesting meer om nog een ruit bij CB te bestellen ! na alles wat ik hier de laatste dagen heb gelezen ga ik me nog eens serieus bezinnen.
t'is gelijk overal : als er iets goed loopt dan moeten ze er om één of andere redenen toch nog gaan aan veranderen ( goedkoper maken ? ).
bij ons op t'fabriek is het niet anders......
vr gr,
Euh, welk fabriek bedoel je ? Je weet maar nooit hé...
Greetz,

P@trick
Nolle

Bericht door Nolle »

p a t r i c k schreef:[Euh, welk fabriek bedoel je ? Je weet maar nooit hé...
ik bedoelde daar eigenlijk mee dat het overal hetzelfde is : altijd maar proberen om op een of andere manier de kosten te drukken ( = méér winst ) met alle gevolgen vandien voor de betrokkenen....
Livin

Re: Nog steeds in blijde verwachting van de 4e...

Bericht door Livin »

SilveRTom schreef: Oh ja, Geert, heb je ondertussen al je licht opgestoken bij ABX? Anders kan ik je wel het telefoonnummer doorgeven dat op mijn papieren stond.

Groeten

SilveRTom
Tom,

Ik heb ook een CB scherm in bestelling. Zou je me het nummer van die ABX dienst eens kunnen doormailen aub?
Alvast bedankt,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Scarto

Bericht door Scarto »

p a t r i c k schreef:
Geert VN schreef:Ah, dat is nog eens een idee : ik ga eens naar de ABX bellen. Wie weet ligt het daar ergens. :D
Die sturen je eerst wat papieren om in te vullen, met die info kunnen zij dan voor de inklaring zorgen, dus zolang je hen die informatie niet hebt moeten geven zal je ruit hier nog niet zijn.
Nu snap ik er geen ballen meer van. ABX heeft mijn scherm en tassen ook afgeleverd aan huis. Enkel tekenen voor ontvangst en de betaling van 9,90 euro. Dat was alles...niks meer, niks minder.

Groeten
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
Walt

Bericht door Walt »

Vandaag eindelijk nieuw scherm kunnen uitproberen.
Wegens een enkelkwetsuur was ik verplicht mijn beemer meer dan een maand in de garage te houden. :cry:
Deze middag was het eindelijk zo ver (ik kreeg mijn motolaarzen terug aan) :lol:
kontact aan, choke op 1/2 en druk op de knop............. en de boxer kwam tot leven. Heerlijk dat geluid!
Kort ritje gereden , efkes de snelweg op om het scherm uit te testen.
Wat een verschil tegen vroeger :!: Weg is dat gebulder rond de helm. Ik hoor nu tijdens het rijden de boxermotor heerlijk zoemen.
Er is wel één probleem: Bij ritten op de snelweg moet men de snelheidsmeter regelmatig nazien want of men 120km/u of 160km/u rijdt, het gevoel en geluid is hetzelfde.
Een langere testrit komt er aan :wink:
De Walt is back :wink:
R1150RT
Plaats reactie