Navigator III ?
Moderator: GVN
-
Marieke GS
Navigator III ?
Hoi,
Ik vroeg mijn BMW dealer om info nopens de aanschap van een gps, bestemd voor een GS 1200 en die raadde mij Navigator III (of II ?) aan van BMW. Dit lijkt me wel stukken duurder te zijn dan de Garmin Zumo 550. Wat zijn, buiten de kostprijs, voor en nadelen van beide toestellen?
Ik vroeg mijn BMW dealer om info nopens de aanschap van een gps, bestemd voor een GS 1200 en die raadde mij Navigator III (of II ?) aan van BMW. Dit lijkt me wel stukken duurder te zijn dan de Garmin Zumo 550. Wat zijn, buiten de kostprijs, voor en nadelen van beide toestellen?
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 95&start=0
Vergelijkingstabel van Fox30.
Btw: kan deze niet als 'Sticky' gezet worden??
Vergelijkingstabel van Fox30.
Btw: kan deze niet als 'Sticky' gezet worden??

de BMW navigator 3 is bijna hetzelfde toestel als de 2820 van Garmin.
Je krijgt wel vier extra knoppen aan de linkerkant van het toestel en de mogelijkheid om op kompas te rijden.
In de doos van de Navigator mis je dan de kabel met speaker voor gebruik in de auto en de beanbag voor plaatsing in de auto, samen goed voor meer dan 100 euro bij nabestelling.
De Zumo is een waardig alternatief waar vooral de prijs/kwaliteitverhouding zeer goed is. Elders op dit forum zijn de toestellen grondig besproken
Groetjes
Fluppie
Je krijgt wel vier extra knoppen aan de linkerkant van het toestel en de mogelijkheid om op kompas te rijden.
In de doos van de Navigator mis je dan de kabel met speaker voor gebruik in de auto en de beanbag voor plaatsing in de auto, samen goed voor meer dan 100 euro bij nabestelling.
De Zumo is een waardig alternatief waar vooral de prijs/kwaliteitverhouding zeer goed is. Elders op dit forum zijn de toestellen grondig besproken
Groetjes
Fluppie
bmw navigator II
het is niet een antwoord op je vraag maar ik wil je meedelen dat de bmw navigator II ook een prima ding is wat nog tegen niet zo veel geld tweedehands te krijgen is.
ik ben van huis uit een tomtom en mio rijder geweest, maar sinds een week of wat rij ik nu met de bmw navII en ik ben helemaal om, wat een lekker apparaat om mee te puzzelen zeg. zoveel mogelijkheden en redelijk snel.
met de beugel van waypoint het systeem opgehangen boven mijn klokken en je hebt constant contact met en de weg en het apparaat.
ik heb de mijne met alle kabels en de kaart updates tot v8, dus kan nog ff vooruit.
gr
bert
ik ben van huis uit een tomtom en mio rijder geweest, maar sinds een week of wat rij ik nu met de bmw navII en ik ben helemaal om, wat een lekker apparaat om mee te puzzelen zeg. zoveel mogelijkheden en redelijk snel.
met de beugel van waypoint het systeem opgehangen boven mijn klokken en je hebt constant contact met en de weg en het apparaat.
ik heb de mijne met alle kabels en de kaart updates tot v8, dus kan nog ff vooruit.
gr
bert
carpe diem op de moto
-
Marieke GS
Navigator III
Een vriend van me raadt me de Magellan Cross Over aan, een nieuw toestel zowel voor te land als ter zee. Wat ik me hierbij afvraag is of ik dan evengoed die roadbooks van bmw-treffens hiermee kan lezen/downloaden of zijn die dingen specifiek geschreven voor toestellen van het Garmin type?
-
TonTon
Re: Navigator III
die "routes" zijn gemaakt in "Mapsource" , een eigen programma voor op de pc van Garmin om bestaande routes te bewerken,zelf routes aan te maken enz ( is eigenlijk een beetje een routeplanner ) en deze dan naar een Garmin Gps toestel over te zetten , Momenteel kan je deze routes wel al mits wat gepruts over hevelen naar een Tom Tom maar ik betwijfel het naar een Magellan.....Marieke GS schreef:Een vriend van me raadt me de Magellan Cross Over aan, een nieuw toestel zowel voor te land als ter zee. Wat ik me hierbij afvraag is of ik dan evengoed die roadbooks van bmw-treffens hiermee kan lezen/downloaden of zijn die dingen specifiek geschreven voor toestellen van het Garmin type?
denk er ook aan dat het toestel moet schokvrij zijn en liefst waterdicht voor op de motor
-
Marieke GS
Navigator III
Bedankt voor deze info Arnold ! De voornaamste reden tot aanschaf van zo'n gps is om de weg niet te verliezen in zo'n mototreffen. Als ik alleen rijd doe ik eigenlijk niets liever dan de weg te verliezen en daarna met een kopje koffie gezellig wat op de kaart te kijken.
Gelukkig zijn er nog mensen zelfs op vrijdagmiddag op deze site aktief zijn! Thanks
Gelukkig zijn er nog mensen zelfs op vrijdagmiddag op deze site aktief zijn! Thanks
-
TonTon
Re: Navigator III
graag gedaan ! meer en meer kan Je op treffens , ook de niet BMWMarieke GS schreef:Bedankt voor deze info Arnold ! De voornaamste reden tot aanschaf van zo'n gps is om de weg niet te verliezen in zo'n mototreffen. Als ik alleen rijd doe ik eigenlijk niets liever dan de weg te verliezen en daarna met een kopje koffie gezellig wat op de kaart te kijken.
is het niet ter plaatse dan via vooraf inschrijving....
ik denk gezien Je reden om er een aan te schaffen Je dan ook best kiest voor een Garmin toestel , als je niet direkt het allernieuwste moet hebben kan je eens uitkijken naar een 2de hands , bv een 2610 die voor héél schappelijke prijzen te koop worden aangeboden , ikzelf heb er zo een gekocht en ben er 100% tevreden over.
zorg er wel voor dat alles er bij zit , info hieromtrent zal je hier op het forum wel terugvinden
alléé wat opzoekingswerk gedaan :
IRON GONZO schreef:toen enkele onder juliie merkten dat ik voor die Qeust ging, kreeg ik veel tips inverband met de aankoop van een 2dehands GPS
hier zijn er enkel op een rijtje
de code moet aanwezig zijn
let op de aansluitingen en bijbehorende kabels(beschadigingen)
uiterlijke schade aan het toestel (kan dus zijn dat het gevallen is en innerlijk ergens iets niet werkt)
de werking druktoetsen controleren
autonomie van de batterij (indien aanwezig)
het instructieboekje en eventueel originele verpakking vragen
CD-rom of DVD controleren op krassen
demo vragen = het inladen van routes
waar is het toestel aangekocht ( in geval van garantie)
doe eventueel een testrit (werking ontvangst sattelieten)
dit zijn er al enkele, vermoedelijk heb ik er nog vergeten,
post ze er gerust bij
aan allen bedankt om te reageren en jullie tips te melden.