bijvullen of niet

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lucas T
Contacteer:

bijvullen of niet

Bericht door Lucas T »

Op het venster van heit oliepeil van mijn 1200 gs, staat het niveau reeds een tijdje op +/- 5mm boven de onderkant van de cirkel. Is het nodig om olie bij te vullen of niet? Er staan 16000 km op de teller, tot op heden nog nooit olie moeten bijvullen.
JohanGS

Re: bijvullen of niet

Bericht door JohanGS »

Lucas T schreef:Op het venster van heit oliepeil van mijn 1200 gs, staat het niveau reeds een tijdje op +/- 5mm boven de onderkant van de cirkel. Is het nodig om olie bij te vullen of niet? Er staan 16000 km op de teller, tot op heden nog nooit olie moeten bijvullen.
Als hij bij mij zo staat doe ik er ongeveer 10ml op dan staat ie halverwege, tot boven vul ik die nooit :wink:

Pas wel op en wacht een tijdje als je opgegoten hebt, want da duurt een tijdje tegen je resultaat ziet :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

er zit nog olie in... maar hoe lang nog? Zolang je binnen de cirkel zit ben je nog goed bezig... Maar waarom er niet wat bijdoen?

Even bijvullen en je kan met een gerust hart je 20000km onderhoud afwachten... Je zou maar eens zonder vallen... met alle gevolgen vandien.

(gemeten na een rit?... Even tien minuten laten afkoelen terwijl hij op de middenbok staat... Tzou kunnen dan je dan nog minder dan 5mm te zien krijgt)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

JH. schreef:er zit nog olie in... maar hoe lang nog? Zolang je binnen de cirkel zit ben je nog goed bezig... Maar waarom er niet wat bijdoen?

Even bijvullen en je kan met een gerust hart je 20000km onderhoud afwachten... Je zou maar eens zonder vallen... met alle gevolgen vandien.

(gemeten na een rit?... Even tien minuten laten afkoelen terwijl hij op de middenbok staat... Tzou kunnen dan je dan nog minder dan 5mm te zien krijgt)
Vergeet de koffie niet !! :roll: :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Dirk Pauwels

Re: bijvullen of niet

Bericht door Dirk Pauwels »

Lucas T schreef:Op het venster van heit oliepeil van mijn 1200 gs, staat het niveau reeds een tijdje op +/- 5mm boven de onderkant van de cirkel. Is het nodig om olie bij te vullen of niet? Er staan 16000 km op de teller, tot op heden nog nooit olie moeten bijvullen.
Is dit uwen eerste 4v boxer? 16000km en nog nooit moeten bijvullen? Dan hebde ne goeie....de mijne verbruikt ongeveer ne liter op 10k, da's normaal.
Moto een paar minuten op zijpikkel, dan op middenbok en effe wachten, dan pas level aflezen en bijvullen. Voor lange, meerdaagse ritten heb ik altijd een pulleke olie bij....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Tommeke

Bericht door Tommeke »

Niet bang zijn van iets bij te vullen zoals Johan GS zegt.

Oliepeil steeds controleren als volgt:
Eerst motor laten warm draaien,
stilleggen en op middenbok zetten. (olie moet terug in carter kunnen lopen)
aflezen. (circel voor 3/4 gevuld is eigenlijk ideaal)
Voor lange, meerdaagse ritten heb ik altijd een pulleke olie bij....
Kan je ook doen, maar laat u niet verontrusten ook. Bij normaal gebruik zal je uw 'pulleke' niet nodig hebben. Ga je daarentegen op circuit gaan rijden, of zit je 14 dagen in de Alpen waarbij je flink gast, dan kan het al eens handig zijn wat extra olie mee te hebben.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
suy

Bericht door suy »

daar waar je de olie in giet bij vullen tot dat hij daar uit loopt dan zit je goed :-)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
Lucas T
Contacteer:

Bericht door Lucas T »

Vandaag, ondanks alle tegenstrijdige berichten dan toch 1/4 litertje bijgebvuld. Dank voor het advies
philmatt

Bericht door philmatt »

lijkt me correct !
zeker geen 10 ml zoals hierboven boven vermeld, maar dus 250 ml.
verschil tss boven en onder is 500 ml.

greetz
Lucas T
Contacteer:

Bericht door Lucas T »

thanx for all the advice - voortaan steeds oliepullez in de buurt
Plaats reactie