bijvullen of niet
Moderator: GVN
bijvullen of niet
Op het venster van heit oliepeil van mijn 1200 gs, staat het niveau reeds een tijdje op +/- 5mm boven de onderkant van de cirkel. Is het nodig om olie bij te vullen of niet? Er staan 16000 km op de teller, tot op heden nog nooit olie moeten bijvullen.
Re: bijvullen of niet
Als hij bij mij zo staat doe ik er ongeveer 10ml op dan staat ie halverwege, tot boven vul ik die nooitLucas T schreef:Op het venster van heit oliepeil van mijn 1200 gs, staat het niveau reeds een tijdje op +/- 5mm boven de onderkant van de cirkel. Is het nodig om olie bij te vullen of niet? Er staan 16000 km op de teller, tot op heden nog nooit olie moeten bijvullen.
Pas wel op en wacht een tijdje als je opgegoten hebt, want da duurt een tijdje tegen je resultaat ziet
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
er zit nog olie in... maar hoe lang nog? Zolang je binnen de cirkel zit ben je nog goed bezig... Maar waarom er niet wat bijdoen?
Even bijvullen en je kan met een gerust hart je 20000km onderhoud afwachten... Je zou maar eens zonder vallen... met alle gevolgen vandien.
(gemeten na een rit?... Even tien minuten laten afkoelen terwijl hij op de middenbok staat... Tzou kunnen dan je dan nog minder dan 5mm te zien krijgt)
Even bijvullen en je kan met een gerust hart je 20000km onderhoud afwachten... Je zou maar eens zonder vallen... met alle gevolgen vandien.
(gemeten na een rit?... Even tien minuten laten afkoelen terwijl hij op de middenbok staat... Tzou kunnen dan je dan nog minder dan 5mm te zien krijgt)
Vergeet de koffie niet !!JH. schreef:er zit nog olie in... maar hoe lang nog? Zolang je binnen de cirkel zit ben je nog goed bezig... Maar waarom er niet wat bijdoen?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Dirk Pauwels
Re: bijvullen of niet
Is dit uwen eerste 4v boxer? 16000km en nog nooit moeten bijvullen? Dan hebde ne goeie....de mijne verbruikt ongeveer ne liter op 10k, da's normaal.Lucas T schreef:Op het venster van heit oliepeil van mijn 1200 gs, staat het niveau reeds een tijdje op +/- 5mm boven de onderkant van de cirkel. Is het nodig om olie bij te vullen of niet? Er staan 16000 km op de teller, tot op heden nog nooit olie moeten bijvullen.
Moto een paar minuten op zijpikkel, dan op middenbok en effe wachten, dan pas level aflezen en bijvullen. Voor lange, meerdaagse ritten heb ik altijd een pulleke olie bij....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Niet bang zijn van iets bij te vullen zoals Johan GS zegt.
Oliepeil steeds controleren als volgt:
Eerst motor laten warm draaien,
stilleggen en op middenbok zetten. (olie moet terug in carter kunnen lopen)
aflezen. (circel voor 3/4 gevuld is eigenlijk ideaal)
Oliepeil steeds controleren als volgt:
Eerst motor laten warm draaien,
stilleggen en op middenbok zetten. (olie moet terug in carter kunnen lopen)
aflezen. (circel voor 3/4 gevuld is eigenlijk ideaal)
Kan je ook doen, maar laat u niet verontrusten ook. Bij normaal gebruik zal je uw 'pulleke' niet nodig hebben. Ga je daarentegen op circuit gaan rijden, of zit je 14 dagen in de Alpen waarbij je flink gast, dan kan het al eens handig zijn wat extra olie mee te hebben.Voor lange, meerdaagse ritten heb ik altijd een pulleke olie bij....
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*