Startproblemen 2 - batterij 1200GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mike

Startproblemen 2 - batterij 1200GS

Bericht door Mike »

Heb de jongste tijd ook startproblemen, maar van een wat andere soort dan Demito (zie andere topic). Mijn batterij laat het duidelijk afweten (1200 GS - ja, ik weet dat het slechte batterijen zijn). Alleen is de motor net uit garantie (sinds eind oktober, zal dus wel geen zin meer hebben om nog een nieuwe onder garantie te krijgen?).
Gisteren een kilometer of 20 gereden - ergens 5 min. geparkeerd - nadien deed hij het niet meer. Het probleem is niet nieuw. Ik heb ze de voorbije maand al een paar keer aan de Optimate gelegd. Maar blijkbaar is het beste eraf. Of zie ik dat verkeerd?
Zijn er nog die hetzelfde probleem met hun 1200 GS hebben gehad? En als ze een nieuwe batterij geplaatst hebben, welke dan? Ik zag in een andere topic dat Danny een Hawker aanraadde. Welk type dan voor een 1200GS?

Mike
wemalo

Re: Startproblemen 2 - batterij 1200GS

Bericht door wemalo »

Mike schreef:Alleen is de motor net uit garantie (sinds eind oktober, zal dus wel geen zin meer hebben om nog een nieuwe onder garantie te krijgen?).
Daar zou ik zo zeker nog niet van zijn. Als BMW opschept over zijn soepele garantieregelingen, moet je er gebruik van maken. Ik zou eerst even met de dealer praten en hierbij ook verwijzen naar het grote aantal kapotte batterijen onder de nieuwe boxers (maar dat zal hij wellicht reeds weten). Mij lijkt het fair om in dit geval minstens de kosten te delen.

Ik zal maar een (niet BMW-)batterij aan de kerstman vragen zeker :roll: ?
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

hey Mike,

ik ben gelukkig al gespaard gebleven van het batterij-probleem, maar inderdaad zou ik het probleem ook voorleggen aan de dealer ! succes in elk geval
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Koppel!!

Re: Startproblemen 2 - batterij 1200GS

Bericht door Koppel!! »

YOO
wemalo schreef:
Mike schreef:Alleen is de motor net uit garantie (sinds eind oktober, zal dus wel geen zin meer hebben om nog een nieuwe onder garantie te krijgen?).
Daar zou ik zo zeker nog niet van zijn. Als BMW opschept over zijn soepele garantieregelingen, moet je er gebruik van maken. Ik zou eerst even met de dealer praten en hierbij ook verwijzen naar het grote aantal kapotte batterijen onder de nieuwe boxers (maar dat zal hij wellicht reeds weten). Mij lijkt het fair om in dit geval minstens de kosten te delen.

Ik zal maar een (niet BMW-)batterij aan de kerstman vragen zeker :roll: ?
Of anders is er het gebruikelijke antwoord: "Tiens m'neer, nog nooit van gehoord!" :evil:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
khwb851

startprobleem

Bericht door khwb851 »

ik weet niet hoe oud je motor is, twee jaar lijkt me...

er is een softwarefout met de batterij

als je je contact aanschakelt en terug afzet, alvorens de hele checkup is uitgevoerd, kan het gebeuren dat je batterij enkele uren later plat is

is een bekend probleem

ik kreeg hierover een brief van bmw en software werd ge-upgrade
Plaats reactie