buitentemperatuurmeter wunderlich

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hakkekanniekakke

buitentemperatuurmeter wunderlich

Bericht door hakkekanniekakke »

Hoi allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de buitentemperatuurmeter van wunderlich. Werkt die vrij nauwkeurig? Gemakkelijk te monteren? En ja ik bedoel die ouderwetse ronde zoals eens eerder werd vermeld.

Dank bij voorbaat
hakkekanniekakkewantzegatistoegebakke
Fox30

Bericht door Fox30 »

Afbeelding

Ik heb hem op mijn RT staan.
Voor je vertrekt bij koude motor is ie volledig correct.
Als je rijdt, is hij vrij juist.(+/- 2 grC)
Als je stilstaat met warme motor, gaat de naald wel naar boven doordat de warmte van de motor stijgt in de kop, waarin de je de termometer plaatst.

Ik verwacht dus geen nauwkeurigheid, maar een ongeveer-indicatie en vooral de temperatuur bij het vertrek.
hakkekanniekakke

Hoi fox 30

Een ongeveer indicatie is inderdaad voldoende. Is ie gemakkelijk te monteren? Zit er een sonde aan?

Bedankt voor de reactie
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Niks geen sonde.

En euh ... je moet over een paar goei ogen beschikken om hem te kunnen aflezen :x

Tijden het rijden kan je dat al helemaal vergeten :cry:

Onderstaande heb ik op mijn RT gemonteerd. Met wat fantasie zal je die wel op elke beemer kunnen monteren, denk ik :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

Heb die Wunderlich thermometer op mijnen R geinstalleerd - koud kunstje :wink: .

Heb zelfde ervaring als Fox30, min of meer juist (wat voor mij voldoende is), stijgt als je stilstaat.

Vind dat die nog goed afleesbaar is, ook tijdens het rijden. Misschien zit ik er op mijnen R korter bij dan BiemeRT? Of heb beter/jonger ogen :lol:
R1200R
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Motociclista schreef:Vind dat die nog goed afleesbaar is, ook tijdens het rijden. Misschien zit ik er op mijnen R korter bij dan BiemeRT? Of heb beter/jonger ogen :lol:
Alle drie, denk ik :wink: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Fox30

Bericht door Fox30 »

Motociclista heeft helemaal gelijk.
Montage in minder dan 1 minuut.
Goed afleesbaar tijdens het rijden.

BeemerRT:
'k vind jouw montage wel tof. Lijkt wel origineel van BMW. Ziet er goed uit maar wat als je al een BMW radiodisplay reeds op die plaats hebt?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Fox30 schreef:Motociclista heeft helemaal gelijk.
Montage in minder dan 1 minuut.
Goed afleesbaar tijdens het rijden.

BeemerRT:
'k vind jouw montage wel tof. Lijkt wel origineel van BMW. Ziet er goed uit maar wat als je al een BMW radiodisplay reeds op die plaats hebt?
Dan ben je een rijke stinkerd, want dan heb je een originele Beemer-radio met toebehoren voor ± 700 € :lol: :lol: :lol: , maar dan zal ook jij je fantasie moeten gebruiken 8) Met wat velcro bevestig je deze toch zowat overal je wil lijkt mij :idea:

Vermits ik de "Harald-methode" heb (Sony + joystick + MP3), had ik daar nog een plaatske vrij :wink:

hakkekanniekakke

Ik ga toch voor die van wunderlich gaan , vind deze mooier en het oog wil ook wat.
Iedereen bedankt voor de reacties
Plaats reactie