1200RT Hogere ruit?
Moderator: GVN
-
patrickvandenbranden
1200RT Hogere ruit?
Hoi,
Gisteren eerste inrijtrip RT1200 gedaan en vastgesteld dat de huidige ruit niet voldoet (ben 1.90m); Velen van jullie hebben een ander scherm geplaatst.
Secdem: bij welke dealer kan je het testen en wat is het resultaat?
CB: testen. wie? en resultaat?
Wunderlich marathon screen, Wie?, test? resultaat?
Givi ?
Graag respons, het grote probleem zal zijn, ik wil het eens proberen want kopen om nadien terug weg te doen is een beetje van het goede teveel? Trouwens de RT 1200 heeft al bijna alles van mijn budget weggenomen
Groetjes
Pat
Gisteren eerste inrijtrip RT1200 gedaan en vastgesteld dat de huidige ruit niet voldoet (ben 1.90m); Velen van jullie hebben een ander scherm geplaatst.
Secdem: bij welke dealer kan je het testen en wat is het resultaat?
CB: testen. wie? en resultaat?
Wunderlich marathon screen, Wie?, test? resultaat?
Givi ?
Graag respons, het grote probleem zal zijn, ik wil het eens proberen want kopen om nadien terug weg te doen is een beetje van het goede teveel? Trouwens de RT 1200 heeft al bijna alles van mijn budget weggenomen
Groetjes
Pat
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
patrickvandenbranden
Dag Pat,
Van Givi moet je voor de R 1200 RT geen verbeterd scherm verwachten!
Begin mei heb ik per mail nagevraagd of zij al met de ontwikkeling bezig waren van een dergelijk verhoogd scherm (met flip-up spoiler). Tot nu toe heb ik geen reactie gekregen op mijn mailtje. Bijgevolg vroeg ik twee weken geleden aan ik mijn Italiaanse buurvrouw om naar Givi te bellen. Via verschillende doorschakelingen heeft zij met de betrokken mensen van Givi gesproken maar zij bevestigden dat voor onze moto geen Givischerm wordt ontwikkeld. Helaas!
Ik ben dus ook nog bezig met de zoektocht naar het ideale scherm.
MCC-RT
Van Givi moet je voor de R 1200 RT geen verbeterd scherm verwachten!
Begin mei heb ik per mail nagevraagd of zij al met de ontwikkeling bezig waren van een dergelijk verhoogd scherm (met flip-up spoiler). Tot nu toe heb ik geen reactie gekregen op mijn mailtje. Bijgevolg vroeg ik twee weken geleden aan ik mijn Italiaanse buurvrouw om naar Givi te bellen. Via verschillende doorschakelingen heeft zij met de betrokken mensen van Givi gesproken maar zij bevestigden dat voor onze moto geen Givischerm wordt ontwikkeld. Helaas!
Ik ben dus ook nog bezig met de zoektocht naar het ideale scherm.
MCC-RT

BMW Motor Club Vlaanderen-lid
-
patrickvandenbranden
-
patrickvandenbranden
-
Boskrabber
Ik kan mij daar volledig bij aansluiten, ik ben 1m83 en vind dat ik een hoger scherm nodig heb. Waarschijnlijk wordt het een CB, omdat ik daar goed kan kiezen tussen verschillende afmetingen.Patrick Van den Branden schreef:neen, ik denk dat jet het verkeerd ziet. de verhouding van lichaam en beenlengte is voor iedereen verschillend. Wat maakt dat iemand die toch kleiner is hoger zicht kan hebben op de moto. Moeilijk uitgelegd maar toch;;;
sluukes
pat
Twee weken geleden mij laten meten met de computer bij de aanschaf van een nieuwe trapfiets en wat blijkt? Hetgeen ik al jaren wist, korte benen en een langere body.
Het standaard zadel is voor mij ook al ietsje te hoog, de verkoper was bijna ne kop kleiner en hij kon wel goed aan de grond.
Iedereen is verschillend in meer of mindere wijze.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
-
DirkOdeurs
Ik heb deze zomer een CB scherm aangekocht (R1200RT). De grootste maat in hoogte (+4") en iets breder dan het huidige scherm. Ik (1m89) zit nu super uit de wind zelfs met het scherm maar halverwege.
MAAAR !!!
Al twee keer zijn mijn supports van mijn scherm afgebroken.
Het scherm zit op vier punten vast. Twee onderaan die het scherm doen bewegen, twee bovenaan die louter als support dienen. Deze supports zijn afgebroken (mooi doormidden !). De eerste keer is het onder garantie vervangen maar de tweede keer (eergisteren) zal het zelf te betalen zijn omdat ik geen origineel BMW scherm heb. Eerst breekt één kant en na een paar dagen (waarschijnlijk door de overdruk) ook de andere.
Ik hoor zoveel spreken van verhoogde schermen.
- Hebben geen van jullie soortgelijke problemen ?
- Hebben jullie deze supports verstevigd ? (De dealer gaat in het gamma van Wunderlich kijken of hij iets stevigers vindt)
- Klopt het dat dit niet onder garantie is als je een ander scherm plaatst ?
Ik heb helemaal geen zin om terug naar het origineel scherm te gaan maar moet wel een lange termijn oplossing vinden.

Al twee keer zijn mijn supports van mijn scherm afgebroken.
Ik hoor zoveel spreken van verhoogde schermen.
- Hebben geen van jullie soortgelijke problemen ?
- Hebben jullie deze supports verstevigd ? (De dealer gaat in het gamma van Wunderlich kijken of hij iets stevigers vindt)
- Klopt het dat dit niet onder garantie is als je een ander scherm plaatst ?
Ik heb helemaal geen zin om terug naar het origineel scherm te gaan maar moet wel een lange termijn oplossing vinden.
-
TonTon
euhm , ik heb dit meegemaakt met mijn K 1100 LT in de tijd : een andere ruit ( lees verhoogd ) en ook daarna zijn de supports afgebroken , t'was zelfs tijdens een reis in de Dordogne , dan maar de ruit helemaal plat tegen de neus laten liggen en met straps mij verholpen , leuk was anders.
toen ik die bij terug thuis zijn liet herstellen bleek dat dit een gekend probleem was ( houders te zwak ) en had BMW al betere ( sterkere ) supports ter beschikking.
omdat het geen originele ruit was géén garantie....
toen ik die bij terug thuis zijn liet herstellen bleek dat dit een gekend probleem was ( houders te zwak ) en had BMW al betere ( sterkere ) supports ter beschikking.
omdat het geen originele ruit was géén garantie....
-
DirkOdeurs
Hey Arnold, volgens de garage is dit een ongekend probleem.Arnold schreef:... toen ik die bij terug thuis zijn liet herstellen bleek dat dit een gekend probleem was ( houders te zwak ) en had BMW al betere ( sterkere ) supports ter beschikking....
-
patrickvandenbranden
Heb een secdem ruit geplaatst en tevreden. Thans heb ik geen last meer van de wind doch aan de bovenzijde heb je toch weerspiegeling. Het went wel maar toch, vooral als het regent is het wat lastiger. 100% is het niet maar voor 150Euro mag je ook niet het uiterste wensen. In ieder egval een pak beter dan de originele ruit.
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
bmwfreakske
-
DirkOdeurs
-
TonTon
dit was specifiek voor de K 1100 LT gekend , bij ons in de streek was er in die tijd ( 10 jaar geleden ) iemand die als hobby al 30 jaar aan BMW's werkte ( is om gezondsheids redenen ermee gestopt ) , ben voor dit euvel bij hem geweest en hij wist te zeggen dat dit al meerdere keren gebeurd was.DirkOdeurs schreef:Hey Arnold, volgens de garage is dit een ongekend probleem.Arnold schreef:... toen ik die bij terug thuis zijn liet herstellen bleek dat dit een gekend probleem was ( houders te zwak ) en had BMW al betere ( sterkere ) supports ter beschikking...... of zou hij specifiek de R1200RT bedoelen ? Heeft iemand dit al voor gehad op deze moto ?
-
Boskrabber
Is er een Secdem voor 1200rt, op de franse site de 1200rt niet gevonden.bmwfreakske schreef:Heb dezelfde(secdem) geplaatst vorige week,ben er best tevreden over.
Hoeveel groter en breder is het scherm ten opzichte van het originele en is er ook flip-up aan dat scherm?
R1200RT
Mijn opinie is de volgende:
De hoge schermen Nedplex zijn berekend om in lagere standen gebruikt te worden. Het is niet nodig en wordt ten sterkste afgeraden om in hoge positie te rijden.
Terwijl men rijdt, mag men de ruit niet verstellen.
Gelukkig hebben deze schermen een flip-up, zodat ze in lage stand toch een optimale bescherming bieden voor lange mensen (+1.80 m).
De afwerking is van belang. Het dient van een nette kwaliteit te zijn, optisch, goede dikte, pasvorm. Daar de producten warm geproduceerd worden kunnen er nogal wat problemen voorkomen. Vervorming, plooien, wazigheden zijn snel gemaakt. Hoe dikker en groter, hoe meer vormen, hoe moeilijker.
Een flinke investering.
Het Nedplex scherm is ontwikkeld in samenwerking en voor motorrijders. Met deze nogmaals heeeel erg veel dank aan de mensen die ons hierbij geholpen hebben.
Bij twijfel over een benodigde bescherming, altijd proefrijden.
Motorgroeten,
Olivier
De hoge schermen Nedplex zijn berekend om in lagere standen gebruikt te worden. Het is niet nodig en wordt ten sterkste afgeraden om in hoge positie te rijden.
Terwijl men rijdt, mag men de ruit niet verstellen.
Gelukkig hebben deze schermen een flip-up, zodat ze in lage stand toch een optimale bescherming bieden voor lange mensen (+1.80 m).
De afwerking is van belang. Het dient van een nette kwaliteit te zijn, optisch, goede dikte, pasvorm. Daar de producten warm geproduceerd worden kunnen er nogal wat problemen voorkomen. Vervorming, plooien, wazigheden zijn snel gemaakt. Hoe dikker en groter, hoe meer vormen, hoe moeilijker.
Een flinke investering.
Het Nedplex scherm is ontwikkeld in samenwerking en voor motorrijders. Met deze nogmaals heeeel erg veel dank aan de mensen die ons hierbij geholpen hebben.
Bij twijfel over een benodigde bescherming, altijd proefrijden.
Motorgroeten,
Olivier
-
Motoroosje en Erteeke
@ 04: hoe zien die schermen er uit? En wat kosten ze? Kan je eens een fotooke plaatsen? Heb onlangs bij Lex een testscherm geprobeerd maar dat was echt te hoog. Het originele scherm is voor mij (178m) hoog genoeg. Alleen ontbreekt er een flipup op waardoor je bij regen het water op je helmscherm krijgt. Misschien een idee om aparte flipups te maken die je dan zelf kan plaatsen? Alvast thx
-
bmwfreakske
-
Motoroosje en Erteeke
@ 04
Het is dat scherm dat ik bij Lex gaan testen ben en dat veeeeeeeel te hoog is. Liever de grootte dus van het originele scherm mèt ingewerkte flipup of een aparte flipup die je makkelijk zelf kan monteren èn ook zijn werk doet (wind nog meer naar boven afleiden). Graag prijs en foto's van zo'n aparte flipup. Alvast bedankt.
Groetjes,
Het is dat scherm dat ik bij Lex gaan testen ben en dat veeeeeeeel te hoog is. Liever de grootte dus van het originele scherm mèt ingewerkte flipup of een aparte flipup die je makkelijk zelf kan monteren èn ook zijn werk doet (wind nog meer naar boven afleiden). Graag prijs en foto's van zo'n aparte flipup. Alvast bedankt.
Groetjes,
-
Motoroosje en Erteeke
te vinden op http://www.aeroflowscreens.com
http://www.aeroflowscreens.com/r1200rt_pictures.htm

CU
Georgie
http://www.aeroflowscreens.com/r1200rt_pictures.htm

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier