Korte beentjes, hoge laarzen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Seven

Bericht door Seven »

Opa schreef:Hai Seven,

Ik moet bekennen dat ik ook altijd stop en 1 been aan de grond. Ik ben 1.77meter hoog met relatief kleine (kromme) beetjes en als ik twee benen aan de grond wil hebben dan ontstaat er als vanzelf een heel hoog stemmetje :D :wink:

Daarbij komt dat ik ook nog het verkeerde been, (linjks dus) uitsteek. Gaat perfect, ook met bagage en vrouw achterop. Dat ene been kan volledig vlak op de grond en staat direkt stevig door mijn laars.
Verder is er geen verschil!
Een smalle weg hier in de vlaanders is meestal erg bol, als jij stopt in midden daarvan kom u beentje niet aan de grond.
Ik wil u eens zien stoppen op die heling waar mijn vrouw om keerde.
Was op geen enkele zijde plat.
gemiddelde stijging was 27%, ik ben ne 1.82 en kn maar met een been aan de grond.
Wil u met u grote mond en korte beentjes daar eens zien staan op een been.
Die zware beladen moto hou je niet tussen al dat volk.
Een gewoonte maken om op een been te stoppen is leuk.
Maar zorg er altijd voor dat je op zijn minst met u tweede voet ook aan de grond kan.
Als je veel rijdt kom je wel eens op een plaats (parking kleine weg ) waar je net met die ene voet niet aan de grond kan.
En dan is het duuuur.
eRik T

Bericht door eRik T »

Ik swnasen :?: Wat een vuile suggestie!
We doen hier gewoon aan ernstig wetenschappenlijk onderzoek.

Wat denk je van deze: Met platte banden rijden kan misschien een wat vervelend hobbelig gevoel geven. Geen probleem, we vullen die banden gewoon met een ietsiepietsie Helium. Ze staan nog plat maar drukken met het bekende Zeppelin effect de moto wat omhoog en zo heb je platte banden die toch veercomfort geven. De wegligging is dan misschien nog niet echt 'dat' maar je kan niet alles hebben in het leven en met met zo'n GS kan je ook in de Sahara gaan spelen. Met platte banden rijden is daar een pluspunt.

Ik heb nog wat liggen brainstormen. Je heb zo van die handige opklapbare trapjes die je met een haakje aan de motor kan bevestigen. Kan dit een ideetje zijn. Of een mailtje sturen naar BMW en hen vragen om een hydraulische bok te ontwikkelen die zich automatisch en bliksemsnel activeert zodra de motor stil staat.
Zie je, we komen er wel uit.

Een goedkoper en minder spectaculaire oplossing is gewoon: blijven oefenen meid! Na 5000 km a 10000 ken je je motor door en door en gaan die dingen gewoon van zelf.

Het allerbeste natuurlijk: koop van die motorlaarsjes met stiletto-hakjes en kom achteraan bij mij op de RT.
Marieke GS

korte beentjes, hoge laarzen

Bericht door Marieke GS »

Eh voilà, mijn schoenmaker deed dit voortreffelijk, ik kan met beide beentjes goed aan de grond en rij toch maar lekker met een echte GS rond :lol: Zelfs eRik T zal mij in de bochten niet meer kunnen inhalen ! Hoe kan het ook anders als je op de veldwegelkes van de vlaamse ardennenen hebt leren rijden! :wink:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

mensen mensen mensen....

wat overmoedig zijn jullie allemaal.
Ieder vindt van zichzelf dat hij de beste, perecte, veiligste motorrijder is.
Tot jullie een voor een op jullie bek gaan gaan.

Wees niet te zelfzeker in die dingen. Alle oplossingen zijn goed op hun manier,maar daarin stellen dat het jullie niet kan overkomen.

Ikzelf heb natuurlijk makkelijk praten. Doe zomer herfst lente en winter aan een stuk door ruim 30000kilometer per jaar. Durf ik mezelf perfect te noemen? Nee, zeker niet, want dan maak je fouten. Calculeer gewoon een veilige marge in voor die dingen. Kijk waar je stopt of stoppen kan op een veilige en goedkope manier aan wisselstukken. Rij liever een meter verder waar het wel kan in de plaats. En dan gaat het hier enkel nog maar over stoppen, laat staan rijden!

Leer eerst de motor perfect beheersen, en dat doe je niet altijd in 4e 5e of 6e versnelling op boerewegjes, snelwegen enzomeer.

Durf ook eens op een parking gaan "oefenen" ook al rij je jaren met de motor. Kringetjes rijden, kleiner en kleiner. Zo traag mogelijk rechtdoor rijden, zo kort mogelijk keren zonder de voeten aan de grond te zetten, noodstoppen... Dan kan je met een motor rijden

Doe je dit nu met stiletto's of bergbotinnen, das omt even... maar leer het
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Misschien is dit de ultieme oplossing? :roll:

Afbeelding
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Marieke GS

wat denk dat ik doe op zondag? rondjes rijden op de parking van de GB.
lid van BMW motorclub West-Vlaanderen
JH.
Contacteer:

Re: korte beentjes, hoge laarzen

Bericht door JH. »

Marieke GS schreef:wat denk dat ik doe op zondag? rondjes rijden op de parking van de GB.
schitterend gewoon... en dan thuiskomen en zeggen... "kheb een ritje gedaan van 300kilometer" :D

Neen, mensen, tis misschien allemaal wat cru uitgelegd en verwoord maar ergens komt het daar wel op neer.
De motor beheersen is geen kwestie van aan 160 over de snelweg te durven racen... Op de eerstvolgende afrit haal je de geoefende rijders er zo uit als ze aan 40km per uur in de bocht gaan met ingeknepen rem
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Re: korte beentjes, hoge laarzen

Bericht door Wingman X »

JH. schreef:
Marieke GS schreef:wat denk dat ik doe op zondag? rondjes rijden op de parking van de GB.
schitterend gewoon... en dan thuiskomen en zeggen... "kheb een ritje gedaan van 300kilometer" :D

Neen, mensen, tis misschien allemaal wat cru uitgelegd en verwoord maar ergens komt het daar wel op neer.
De motor beheersen is geen kwestie van aan 160 over de snelweg te durven racen... Op de eerstvolgende afrit haal je de geoefende rijders er zo uit als ze aan 40km per uur in de bocht gaan met ingeknepen rem
Waarschijnlijk niet alleen met dichtgeknepen rem... :lol: :lol:
Marieke GS

Ik volgde rijles vorige winter bij M&T. Ik mocht eerst te voet leren stappen met de moto, en dan een paar uur in eerste versnelling bochtjes nemen. Ondertussen reed ik 5000 km en ben ik 2 keer gevallen: in quasi stilstaande toestand, bij het rechtsomkeer maken op een klein hellend baantje en bij stoppen op het grint remmend met de achterrem...(er stonden veel mooie mannen te kijken en ik wou wat show geven... :wink: ). Maar ik had/heb valbeugels en met wat blauwe blekken en rode kaken was ik gered. Ik doe het heus wel rustig aan en neem geen onverantwoorde risico's. eRik T kan het weten, hij rijdt altijd voor en ik kom (uren) achter... :roll:
lid van BMW motorclub West-Vlaanderen
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Don't worry, iedereen valt. Rustig aan je vaardigheden opbouwen, je niet overschatten en: oefenen, oefenen en oefenen.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Xavier schreef:Misschien is dit de ultieme oplossing? :roll:

Afbeelding
Ge zegt daar zo al iets 8) Ik ben groot genoeg (toch geen motorprobleem), maar als 'k op mijnen ouwen dag wa evenwichtsstoornissen krijg .......... :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

In Japan kan je een 1200LT kopen, uitgerust met hydraulisch bediende zijwieltjes achteraan.
Onder een bepaalde snelheid komen ze naar beneden.
Wel een dure grap, de optie kost 4500 euro.
artikel kan je hier lezen
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Yep Sven, was eigenlijk naar die op zoek, maar dan maar die Trike gepost...
Opa

Bericht door Opa »

Seven schreef:
Opa schreef:Hai Seven,

Ik moet bekennen dat ik ook altijd stop en 1 been aan de grond. Ik ben 1.77meter hoog met relatief kleine (kromme) beetjes en als ik twee benen aan de grond wil hebben dan ontstaat er als vanzelf een heel hoog stemmetje :D :wink:

Daarbij komt dat ik ook nog het verkeerde been, (linjks dus) uitsteek. Gaat perfect, ook met bagage en vrouw achterop. Dat ene been kan volledig vlak op de grond en staat direkt stevig door mijn laars.
Verder is er geen verschil!
Een smalle weg hier in de vlaanders is meestal erg bol, als jij stopt in midden daarvan kom u beentje niet aan de grond.
Ik wil u eens zien stoppen op die heling waar mijn vrouw om keerde.
Was op geen enkele zijde plat.
gemiddelde stijging was 27%, ik ben ne 1.82 en kn maar met een been aan de grond.
Wil u met u grote mond en korte beentjes daar eens zien staan op een been.
Die zware beladen moto hou je niet tussen al dat volk.
Een gewoonte maken om op een been te stoppen is leuk.
Maar zorg er altijd voor dat je op zijn minst met u tweede voet ook aan de grond kan.
Als je veel rijdt kom je wel eens op een plaats (parking kleine weg ) waar je net met die ene voet niet aan de grond kan.
En dan is het duuuur.
Dus niet in het midden stoppen :D En zorgen dat u stopt daar waar u aan de grond kan :mrgreen:
karin D

Re: Korte beentjes, hoge laarzen?

Bericht door karin D »

Ik dacht dat een extra-zool anderaan mijn laarzen misschien een oplossing kon zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? :wink:[/quote]
Dag Marieke , had inderdaad zelfde probleen . Ben nochthans 1meter 74 groot maar mijn 650 Dakar was toch een ietsje te hoog ! Dus eerst zooltje bij laten plakken en dan perfekte bot gevonden : OXTAR . Juist gepast van hoogte !
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Afbeelding
karin D

Bericht door karin D »

JH. schreef:misschien is dit de oplossing?

http://moto.2dehands.be/markt/motor/bmw ... l?start=15
Bof , weet zo nie ......
Plaats reactie