Korte beentjes, hoge laarzen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Marieke GS

Korte beentjes, hoge laarzen?

Bericht door Marieke GS »

Hoi,
Ik stapte zonet over van een f650 naar gs1200, met verlaagd zadel maar vind mijn benen zo'n 2 centimeter te kort om goed aan de grond te kunnen. Ik dacht dat een extra-zool anderaan mijn laarzen misschien een oplossing kon zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? :wink:
Peter Bosman

Bericht door Peter Bosman »

Een kennis van mij heeft dit gedaan en spijt dat ie heeft.

Vooral schakelen en remmen gaat niet meer zoals je gewend bent, ook niet na enkele aanpassingen aan de stand van de pedalen. Vooral in snelle situaties zeer gevaarlijk. De hoge voet past er net niet tussen zoals dat zou moeten.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
Danny

Bericht door Danny »

De ene denkt er zus over en de andere denkt er zo over... raar dat jullie altijd pas na aankoop vaststellen dat de benen te kort zijn en dan een oplossing gaan zoeken... :roll: (klinkt cru maar is niet bedoelt :wink: )

Twee centimeter lijkt me echter niet onoverkomelijk en zou door een geoefende rijder zo moeten opgevangen kunnen worden zonder zolen, lagere banden of andere gekke dingen...

probeer er wat aan te wennen en desnoods (doe ik altijd) leer je stoppen met slechts één voet aan de grond.

Ik kan er inkomen dat het een ongemakkelijk gevoel tussen de oren is maar wat is "goed" aan de grond kunnen???
aan elke kant een tipje of plat de voeten naast de motor kunnen zetten?

Dus even wenne misschien en ondertussen leg je eens een plankje van een centimeter links en rechts naast de motor en voel dan eens of een centimer of meer je echt dat gevoel van op je gemak zijn gaat bezorgen en dan kan je nog altijd plateauzolen bestellen :wink:
KimG

Bericht door KimG »

Van Daytona bestaat er een laars (Lady Star GTX) met verhoogde binnenzolen.

The special lady boot for a higher stand and easier rest.

In looks and quality similar to Travel Star GTX. 2.5 cm in-built reinforced sole for a higher stand and easier rest of the motorbike. Provides special adjustment in the calf region. Watertight and breathable with GORE-TEX® climatic membrane.

• Height of shaft: ca 31 cm
• Sizes: 35 - 39
• Colour: black

For this boot with Gore-TEX laminate we ensure the GORE-TEX Satisfaction Guarantee.
Seven

Bericht door Seven »

vrouw is ongeveer 1.60, rijdt dagelijk met de pan.
Laarsen laten verhogen bij mister minut.
Wel geen garantie op.
Heeft er geen problemen mee.
Op vorige moto kon dit niet, was geen plaats.

Mensen die beweren stoppen op een been, dikke zever.
Gaat enkel goed op vlake weg.
Komt al een stuk moeilijker als je plots moet stoppen.
Word heel moeilijk op een parking.
En als je zoals wij in de vlaamse ardennen woont en hier veel de kleine wegen neemt kan je vaak niet stoppen.
Heb er al veel zien omslaan.
Eigen vrouw kwam dit tegen deze zomer.
maar dan op een heling met een gemiddelde stijging van 27%.
Wij mochten niet parkeren bij de auto's en mochten tot boven rijden in Werfen.
Veel volk ik stop vrouw wil er rond maar dat kon niet en ....
Is duur hoor.
Danny

Bericht door Danny »

Mensen die beweren stoppen op een been, dikke zever.
Gaat enkel goed op vlake weg.
dat is pas zever... maar ik zou zeggen blijven oefenen 8)
ik zie 't verband niet tussen een helling smalle wegen en op twee benen moeten stoppen... lijkt me ook een zinloze discussie...

ik stop met twee en bagage altijd op één voet gaat als vanzelf, beter één been deftig aan de grond dan twee maar net... :wink:
Opa

Bericht door Opa »

Hai Seven,

Ik moet bekennen dat ik ook altijd stop en 1 been aan de grond. Ik ben 1.77meter hoog met relatief kleine (kromme) beetjes en als ik twee benen aan de grond wil hebben dan ontstaat er als vanzelf een heel hoog stemmetje :D :wink:

Daarbij komt dat ik ook nog het verkeerde been, (linjks dus) uitsteek. Gaat perfect, ook met bagage en vrouw achterop. Dat ene been kan volledig vlak op de grond en staat direkt stevig door mijn laars.
Verder is er geen verschil!
Oswald The Lucky Rabbit

Re: Korte beentjes, hoge laarzen?

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

[qHoi Marieke,
Ik zie dat je in Oostende woont, ik ook. Mijn vrouw rijdt ook motor en liet op haar laarzen een extra hieltje van zo'n cm plaatsen. Alles verloopt nog even vlot en ze voelt zich een stuk zekerder op haar moto (F650St wel verlaagd)
Ze liet er een extra zoo opleggen bij de schoenmaker op de hoek van het St Catharinaplein en de Stuiverstraat in Oostende. Ikzelf liet ook een extra anti slipzool bevestigen bovenop de bestaande zool van mijn laars. Prima schoenmaker, gebruik wel een beetje je vrouwelijke charme....
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

KimG schreef:Van Daytona bestaat er een laars (Lady Star GTX) met verhoogde binnenzolen.

Vorige week nog een meiske tegen gekomen die daar héél tevreden van was. Is aangenamer van dragen en wandelen dan een extra dikke zool.
.
Gele: wel snel , niet rap
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

liever...

lange beentjes... kort rokske :idea:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Eric

Re: Korte beentjes, hoge laarzen?

Bericht door Eric »

Marieke GS schreef:Hoi,
Ik stapte zonet over van een f650 naar gs1200, met verlaagd zadel maar vind mijn benen zo'n 2 centimeter te kort om goed aan de grond te kunnen. Ik dacht dat een extra-zool anderaan mijn laarzen misschien een oplossing kon zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? :wink:
Probeer eens eerst met van die binnenzolen uit tuinblokken in uw schoenen te steken alvorens uw schoenen te verhogen, ik rij zo al twee jaar rond, kost bijna niets en als het niet lukt kan je ze er gewoon uitnemen, ze hebben het voordeel dat ze bij de tenen bijna op niets meer eindigen, handig bij het schakelen
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Moto verlagen: de enigste goede oplossing :!:

De rest zijn allemaal halve noodoplossingen, die één of meerdere keren flagrand zullen aflopen :(
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Dwars

Bericht door Dwars »

hla schreef:Moto verlagen: de enigste goede oplossing :!:

De rest zijn allemaal halve noodoplossingen, die één of meerdere keren flagrand zullen aflopen :(
de moto verlagen is echt niet de enige goede oplossing zijn :!: een aangepast (lager en smaller) zadel doet ook wonderen: werkt zelfs beter, want je veranderd aan de geometrie van de moto niets: een verlaagde moto stuurt heel anders, echt wel :wink:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Idd, als ik goed nadenk (ai :x ) verander de naloop en de wielbasis van de moto als je aan de hoogte begint te prutsen. Zolang het echter niet overdreven is valt er volgens mij zeker mee te leven.
Op mijn VFR had ik mijn kroonplaat iets laten zakken tov de vorkpoten. Daardoor wijzig je de naloop en het stuurgedrag van de motor. Let wel: al dit gepruts heeft ook limieten... dus niet zomaar beginnen vijzen

:shock:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Danny

Bericht door Danny »

wat leren we?? probeer een voet aan de grond voor ge koopt... :roll: :wink:
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Danny schreef:wat leren we?? probeer een voet aan de grond voor ge koopt... :roll: :wink:
Helpt ook niks, ik ben dit jaar al 8 keer op een GS gaan zitten, en ik blijf een paar centimeter te kort komen :wink: :wink:
Het is gewoon niet eerlijk :cry:
Dwars

Bericht door Dwars »

LOMAX schreef:
Danny schreef:wat leren we?? probeer een voet aan de grond voor ge koopt... :roll: :wink:
Helpt ook niks, ik ben dit jaar al 8 keer op een GS gaan zitten, en ik blijf een paar centimeter te kort komen :wink: :wink:
ik meet net 1.70 en rij al jaren op veels te grote /hoge off-roads en all-roads; kwestie van niet beter weten :lol: voor mijn huidige GsA 1150 heb ik een smaller en lager zadel van Wunderlich :idea: werkt prima
I am not a complete idiot, some parts are missing
Marieke GS

Bericht door Marieke GS »

Bedankt voor de tips! Ik reed ondertussen al 700 km met mijn GS zonder op mijn smoel te vallen. Tja, eerst wordt je verliefd op zo'n ding, dan koop je het met een verlaagd zadel, en daarna is het enkel nog een kwestie van er mee te leren rijden...en blijkbaar een tuinkabouter te vinden die de binnenzolen van zijn laarsjes wil lenen...zal ik toch ook wel eens proberen! Ik raak wel met één voet plat op de grond en met de andere met de tippen van mijn tenen, dus stoppen met één voet is geen probleem, op voorwaarde dat ik niet op een hoge smalle bult moet stoppen...
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

LOMAX schreef:

wacht maar tot ge 18jaar zijt en wat groter.... dan zal het wel kunnen... :D
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Marieke GS schreef:Ik raak wel met één voet plat op de grond en met de andere met de tippen van mijn tenen, dus stoppen met één voet is geen probleem, op voorwaarde dat ik niet op een hoge smalle bult moet stoppen...
Ik wil hier niet de advocaat van de duivel ( :evil: ) spelen, maar dat verhaal komt mij maar al te bekent voor. Mijn echtgenote had precies hetzelfde probleem. Dat liep ook enkele honderden km's goed af en toen plots aan een al te schuin kruispunt: een kleine noodstop en POEF op haar zij. Vanaf toen sloeg de onzekerheid toe en is ze nog enkele keren in quasi dezelfde omstandigheden onderuit gegaan, tot vijf keer toe, in één week. Na die week stond de motor TE KOOP en sindsdien heeft ze niet meer gereden. Motor een beetje beschadigd, maar haar ego al iets meer en haar onzekerheid nog harder en dat laatste gaat niet vlug meer over :evil: .

Hopelijk blijft dit alles je bespaart, maar één van de beste reden om een motor NIET te kopen blijft het niet goed aan de grond kunnen met beide voeten. Een héél ervaren piloot kan zich dat wel permiteren, maar voor anderen ..... zeker een afrader :!:

Toch wens ik je nog veel schadevrij motorplezier hoor :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
eRik T

't is simpel

Bericht door eRik T »

zadel te hoog of beentjes te laag?
Poepsimpel, laat gewoon de lucht uit je banden en je kan zo met de voetjes aan de grond. Het gaat natuurlijk iets moeilijker door de bochten maar dat went vast wel.
Succes!
WimLT
Contacteer:

Re: 't is simpel

Bericht door WimLT »

eRik T schreef:zadel te hoog of beentjes te laag?
Poepsimpel, laat gewoon de lucht uit je banden en je kan zo met de voetjes aan de grond. Het gaat natuurlijk iets moeilijker door de bochten maar dat went vast wel.
Succes!
Ik wéét gewoon dat ge er mee aan't swansen zijt :lol: :lol: :lol: , want dat zou anders de domste opmerking zijn die ik ooit gehoord heb :!: :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke

Re: 't is simpel

Bericht door jakke »

BiemeRT schreef:
eRik T schreef:zadel te hoog of beentjes te laag?
Succes!
Ik wéét gewoon dat ge er mee aan't swansen zijt :lol: :lol: :lol: , want dat zou anders de domste opmerking zijn die ik ooit gehoord heb :!: :roll:
Hij komt toch vrij serieus over hoor, zo zonder emoticons erbij.Afbeelding

:D :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
den Bullet

Bericht door den Bullet »

Moh ventjes toh!

Da 's nu al meer dan 25 jaar da 'k maar ne meter 68 wil zijn; en zelfs in die configuratie standvastig hou aan korte poten.

Al mijn moto's waren veelst te hoog. :evil:

'k Heb mij vanzelevest ni laten doen.

Noch door de K100RT en zekerst ni door den 1150 GS.

In feite is de GS zelfs gemakkelijker dan de K(amion :lol: )

Oefening baart kunst, en ge wordt da gewoon om 't laagste punt op de rijbaan op te zoeken om nog comfortabel uw platvoeten neer te vlijen! 8)
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Gele schreef:
KimG schreef:Van Daytona bestaat er een laars (Lady Star GTX) met verhoogde binnenzolen.

Vorige week nog een meiske tegen gekomen die daar héél tevreden van was. Is aangenamer van dragen en wandelen dan een extra dikke zool.
.
Mijn Elsje heeft die ook tot grote tevredenheid.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Plaats reactie