Ik stapte zonet over van een f650 naar gs1200, met verlaagd zadel maar vind mijn benen zo'n 2 centimeter te kort om goed aan de grond te kunnen. Ik dacht dat een extra-zool anderaan mijn laarzen misschien een oplossing kon zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Korte beentjes, hoge laarzen?
Moderator: GVN
-
Marieke GS
Korte beentjes, hoge laarzen?
Hoi,
Ik stapte zonet over van een f650 naar gs1200, met verlaagd zadel maar vind mijn benen zo'n 2 centimeter te kort om goed aan de grond te kunnen. Ik dacht dat een extra-zool anderaan mijn laarzen misschien een oplossing kon zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
Peter Bosman
Een kennis van mij heeft dit gedaan en spijt dat ie heeft.
Vooral schakelen en remmen gaat niet meer zoals je gewend bent, ook niet na enkele aanpassingen aan de stand van de pedalen. Vooral in snelle situaties zeer gevaarlijk. De hoge voet past er net niet tussen zoals dat zou moeten.
Vooral schakelen en remmen gaat niet meer zoals je gewend bent, ook niet na enkele aanpassingen aan de stand van de pedalen. Vooral in snelle situaties zeer gevaarlijk. De hoge voet past er net niet tussen zoals dat zou moeten.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
De ene denkt er zus over en de andere denkt er zo over... raar dat jullie altijd pas na aankoop vaststellen dat de benen te kort zijn en dan een oplossing gaan zoeken...
(klinkt cru maar is niet bedoelt
)
Twee centimeter lijkt me echter niet onoverkomelijk en zou door een geoefende rijder zo moeten opgevangen kunnen worden zonder zolen, lagere banden of andere gekke dingen...
probeer er wat aan te wennen en desnoods (doe ik altijd) leer je stoppen met slechts één voet aan de grond.
Ik kan er inkomen dat het een ongemakkelijk gevoel tussen de oren is maar wat is "goed" aan de grond kunnen???
aan elke kant een tipje of plat de voeten naast de motor kunnen zetten?
Dus even wenne misschien en ondertussen leg je eens een plankje van een centimeter links en rechts naast de motor en voel dan eens of een centimer of meer je echt dat gevoel van op je gemak zijn gaat bezorgen en dan kan je nog altijd plateauzolen bestellen
Twee centimeter lijkt me echter niet onoverkomelijk en zou door een geoefende rijder zo moeten opgevangen kunnen worden zonder zolen, lagere banden of andere gekke dingen...
probeer er wat aan te wennen en desnoods (doe ik altijd) leer je stoppen met slechts één voet aan de grond.
Ik kan er inkomen dat het een ongemakkelijk gevoel tussen de oren is maar wat is "goed" aan de grond kunnen???
aan elke kant een tipje of plat de voeten naast de motor kunnen zetten?
Dus even wenne misschien en ondertussen leg je eens een plankje van een centimeter links en rechts naast de motor en voel dan eens of een centimer of meer je echt dat gevoel van op je gemak zijn gaat bezorgen en dan kan je nog altijd plateauzolen bestellen
Van Daytona bestaat er een laars (Lady Star GTX) met verhoogde binnenzolen.
The special lady boot for a higher stand and easier rest.
In looks and quality similar to Travel Star GTX. 2.5 cm in-built reinforced sole for a higher stand and easier rest of the motorbike. Provides special adjustment in the calf region. Watertight and breathable with GORE-TEX® climatic membrane.
• Height of shaft: ca 31 cm
• Sizes: 35 - 39
• Colour: black
For this boot with Gore-TEX laminate we ensure the GORE-TEX Satisfaction Guarantee.
In looks and quality similar to Travel Star GTX. 2.5 cm in-built reinforced sole for a higher stand and easier rest of the motorbike. Provides special adjustment in the calf region. Watertight and breathable with GORE-TEX® climatic membrane.
• Height of shaft: ca 31 cm
• Sizes: 35 - 39
• Colour: black
For this boot with Gore-TEX laminate we ensure the GORE-TEX Satisfaction Guarantee.
vrouw is ongeveer 1.60, rijdt dagelijk met de pan.
Laarsen laten verhogen bij mister minut.
Wel geen garantie op.
Heeft er geen problemen mee.
Op vorige moto kon dit niet, was geen plaats.
Mensen die beweren stoppen op een been, dikke zever.
Gaat enkel goed op vlake weg.
Komt al een stuk moeilijker als je plots moet stoppen.
Word heel moeilijk op een parking.
En als je zoals wij in de vlaamse ardennen woont en hier veel de kleine wegen neemt kan je vaak niet stoppen.
Heb er al veel zien omslaan.
Eigen vrouw kwam dit tegen deze zomer.
maar dan op een heling met een gemiddelde stijging van 27%.
Wij mochten niet parkeren bij de auto's en mochten tot boven rijden in Werfen.
Veel volk ik stop vrouw wil er rond maar dat kon niet en ....
Is duur hoor.
Laarsen laten verhogen bij mister minut.
Wel geen garantie op.
Heeft er geen problemen mee.
Op vorige moto kon dit niet, was geen plaats.
Mensen die beweren stoppen op een been, dikke zever.
Komt al een stuk moeilijker als je plots moet stoppen.
Word heel moeilijk op een parking.
En als je zoals wij in de vlaamse ardennen woont en hier veel de kleine wegen neemt kan je vaak niet stoppen.
Heb er al veel zien omslaan.
Eigen vrouw kwam dit tegen deze zomer.
maar dan op een heling met een gemiddelde stijging van 27%.
Wij mochten niet parkeren bij de auto's en mochten tot boven rijden in Werfen.
Veel volk ik stop vrouw wil er rond maar dat kon niet en ....
Is duur hoor.
dat is pas zever... maar ik zou zeggen blijven oefenenMensen die beweren stoppen op een been, dikke zever.
ik zie 't verband niet tussen een helling smalle wegen en op twee benen moeten stoppen... lijkt me ook een zinloze discussie...
ik stop met twee en bagage altijd op één voet gaat als vanzelf, beter één been deftig aan de grond dan twee maar net...
Hai Seven,
Ik moet bekennen dat ik ook altijd stop en 1 been aan de grond. Ik ben 1.77meter hoog met relatief kleine (kromme) beetjes en als ik twee benen aan de grond wil hebben dan ontstaat er als vanzelf een heel hoog stemmetje
Daarbij komt dat ik ook nog het verkeerde been, (linjks dus) uitsteek. Gaat perfect, ook met bagage en vrouw achterop. Dat ene been kan volledig vlak op de grond en staat direkt stevig door mijn laars.
Verder is er geen verschil!
Ik moet bekennen dat ik ook altijd stop en 1 been aan de grond. Ik ben 1.77meter hoog met relatief kleine (kromme) beetjes en als ik twee benen aan de grond wil hebben dan ontstaat er als vanzelf een heel hoog stemmetje
Daarbij komt dat ik ook nog het verkeerde been, (linjks dus) uitsteek. Gaat perfect, ook met bagage en vrouw achterop. Dat ene been kan volledig vlak op de grond en staat direkt stevig door mijn laars.
Verder is er geen verschil!
-
Oswald The Lucky Rabbit
Re: Korte beentjes, hoge laarzen?
[qHoi Marieke,
Ik zie dat je in Oostende woont, ik ook. Mijn vrouw rijdt ook motor en liet op haar laarzen een extra hieltje van zo'n cm plaatsen. Alles verloopt nog even vlot en ze voelt zich een stuk zekerder op haar moto (F650St wel verlaagd)
Ze liet er een extra zoo opleggen bij de schoenmaker op de hoek van het St Catharinaplein en de Stuiverstraat in Oostende. Ikzelf liet ook een extra anti slipzool bevestigen bovenop de bestaande zool van mijn laars. Prima schoenmaker, gebruik wel een beetje je vrouwelijke charme....
Ik zie dat je in Oostende woont, ik ook. Mijn vrouw rijdt ook motor en liet op haar laarzen een extra hieltje van zo'n cm plaatsen. Alles verloopt nog even vlot en ze voelt zich een stuk zekerder op haar moto (F650St wel verlaagd)
Ze liet er een extra zoo opleggen bij de schoenmaker op de hoek van het St Catharinaplein en de Stuiverstraat in Oostende. Ikzelf liet ook een extra anti slipzool bevestigen bovenop de bestaande zool van mijn laars. Prima schoenmaker, gebruik wel een beetje je vrouwelijke charme....
Vorige week nog een meiske tegen gekomen die daar héél tevreden van was. Is aangenamer van dragen en wandelen dan een extra dikke zool.KimG schreef:Van Daytona bestaat er een laars (Lady Star GTX) met verhoogde binnenzolen.
.
Gele: wel snel , niet rap
Re: Korte beentjes, hoge laarzen?
Probeer eens eerst met van die binnenzolen uit tuinblokken in uw schoenen te steken alvorens uw schoenen te verhogen, ik rij zo al twee jaar rond, kost bijna niets en als het niet lukt kan je ze er gewoon uitnemen, ze hebben het voordeel dat ze bij de tenen bijna op niets meer eindigen, handig bij het schakelenMarieke GS schreef:Hoi,
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
de moto verlagen is echt niet de enige goede oplossing zijnhla schreef:Moto verlagen: de enigste goede oplossing![]()
De rest zijn allemaal halve noodoplossingen, die één of meerdere keren flagrand zullen aflopen
I am not a complete idiot, some parts are missing
Idd, als ik goed nadenk (ai
) verander de naloop en de wielbasis van de moto als je aan de hoogte begint te prutsen. Zolang het echter niet overdreven is valt er volgens mij zeker mee te leven.
Op mijn VFR had ik mijn kroonplaat iets laten zakken tov de vorkpoten. Daardoor wijzig je de naloop en het stuurgedrag van de motor. Let wel: al dit gepruts heeft ook limieten... dus niet zomaar beginnen vijzen

Op mijn VFR had ik mijn kroonplaat iets laten zakken tov de vorkpoten. Daardoor wijzig je de naloop en het stuurgedrag van de motor. Let wel: al dit gepruts heeft ook limieten... dus niet zomaar beginnen vijzen
ik meet net 1.70 en rij al jaren op veels te grote /hoge off-roads en all-roads; kwestie van niet beter wetenLOMAX schreef:Helpt ook niks, ik ben dit jaar al 8 keer op een GS gaan zitten, en ik blijf een paar centimeter te kort komenDanny schreef:wat leren we?? probeer een voet aan de grond voor ge koopt...![]()
![]()
![]()
Het is gewoon niet eerlijk
I am not a complete idiot, some parts are missing
-
Marieke GS
Bedankt voor de tips! Ik reed ondertussen al 700 km met mijn GS zonder op mijn smoel te vallen. Tja, eerst wordt je verliefd op zo'n ding, dan koop je het met een verlaagd zadel, en daarna is het enkel nog een kwestie van er mee te leren rijden...en blijkbaar een tuinkabouter te vinden die de binnenzolen van zijn laarsjes wil lenen...zal ik toch ook wel eens proberen! Ik raak wel met één voet plat op de grond en met de andere met de tippen van mijn tenen, dus stoppen met één voet is geen probleem, op voorwaarde dat ik niet op een hoge smalle bult moet stoppen...
LOMAX schreef:Helpt ook niks, ik ben dit jaar al 8 keer op een GS gaan zitten, en ik blijf een paar centimeter te kort komenDanny schreef:wat leren we?? probeer een voet aan de grond voor ge koopt...![]()
![]()
![]()
Het is gewoon niet eerlijk
wacht maar tot ge 18jaar zijt en wat groter.... dan zal het wel kunnen...
Ik wil hier niet de advocaat van de duivel (Marieke GS schreef:Ik raak wel met één voet plat op de grond en met de andere met de tippen van mijn tenen, dus stoppen met één voet is geen probleem, op voorwaarde dat ik niet op een hoge smalle bult moet stoppen...
Hopelijk blijft dit alles je bespaart, maar één van de beste reden om een motor NIET te kopen blijft het niet goed aan de grond kunnen met beide voeten. Een héél ervaren piloot kan zich dat wel permiteren, maar voor anderen ..... zeker een afrader
Toch wens ik je nog veel schadevrij motorplezier hoor
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

't is simpel
zadel te hoog of beentjes te laag?
Poepsimpel, laat gewoon de lucht uit je banden en je kan zo met de voetjes aan de grond. Het gaat natuurlijk iets moeilijker door de bochten maar dat went vast wel.
Succes!
Poepsimpel, laat gewoon de lucht uit je banden en je kan zo met de voetjes aan de grond. Het gaat natuurlijk iets moeilijker door de bochten maar dat went vast wel.
Succes!
Re: 't is simpel
Ik wéét gewoon dat ge er mee aan't swansen zijteRik T schreef:zadel te hoog of beentjes te laag?
Succes!
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Re: 't is simpel
Hij komt toch vrij serieus over hoor, zo zonder emoticons erbij.BiemeRT schreef:Ik wéét gewoon dat ge er mee aan't swansen zijteRik T schreef:zadel te hoog of beentjes te laag?
Succes!![]()
![]()
, want dat zou anders de domste opmerking zijn die ik ooit gehoord heb
![]()
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
den Bullet
Moh ventjes toh!
Da 's nu al meer dan 25 jaar da 'k maar ne meter 68 wil zijn; en zelfs in die configuratie standvastig hou aan korte poten.
Al mijn moto's waren veelst te hoog.
'k Heb mij vanzelevest ni laten doen.
Noch door de K100RT en zekerst ni door den 1150 GS.
In feite is de GS zelfs gemakkelijker dan de K(amion
)
Oefening baart kunst, en ge wordt da gewoon om 't laagste punt op de rijbaan op te zoeken om nog comfortabel uw platvoeten neer te vlijen!
Da 's nu al meer dan 25 jaar da 'k maar ne meter 68 wil zijn; en zelfs in die configuratie standvastig hou aan korte poten.
Al mijn moto's waren veelst te hoog.
'k Heb mij vanzelevest ni laten doen.
Noch door de K100RT en zekerst ni door den 1150 GS.
In feite is de GS zelfs gemakkelijker dan de K(amion
Oefening baart kunst, en ge wordt da gewoon om 't laagste punt op de rijbaan op te zoeken om nog comfortabel uw platvoeten neer te vlijen!
-
-Wim-
Mijn Elsje heeft die ook tot grote tevredenheid.Gele schreef:Vorige week nog een meiske tegen gekomen die daar héél tevreden van was. Is aangenamer van dragen en wandelen dan een extra dikke zool.KimG schreef:Van Daytona bestaat er een laars (Lady Star GTX) met verhoogde binnenzolen.
.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC