nieuwe gebruiker

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

George Michael

Bericht door George Michael »

Hier mijne 'doosje'. zoals je ziet ook geen codestekker. Wat zijn hier de voor,- en nadelen van :?:
wat ook anders is dan jullie Belgische fietsen is dat ik een knalgeel doosje links op de foto heb. Bij jullie is dat meer een bruine kleur. iemand een verklaring :?:

Afbeelding

Een andere vraag. Wat is de functie van deze stekker :?:

Afbeelding
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Danny

Bericht door Danny »

wat bij jou geel is en bij andere zwart is de relais van de starter.

die stekker is de nieuwe versie van de diagnose stekker, past een obd kabel in, beetje standaard kabel door BMW gehanteerd nu om je boeltje uit te lezen, resetten en afstellen.

Afbeelding

ze zijn met nog meerdere polen te krijgen afhankelijk van 't type.

zonder diagnosestekker rijden er wel meerdere rond 't is ook gewoon een mapping gebruiken die opgeroepen word maar dan zonder een stekker te plaatsen, mijn GS bv is zonder stekker geleverd, al eens aan gedacht hoeveel een fabrikant kan besparen als hij de standaardmapping kan activeren zonder stekker en bv 35.000 fietsen kan verkopen zonder stekker....

bij een model waar wel een codeerstekker in voorzien is kan zonder rijden zorgen voor meer (of juist minder) peut. 't is een kwestie van effe je dealer te contacteren en na te vragen welke de exacte kleur is voor jou type en chassisnr. als er geen zit en hij rijd lekker dan kar je beter gewoon verder... :wink:
George Michael

Bericht door George Michael »

Danny weet weer raad :D Bedankt voor de snelle raectie. Weet je ook toevallig of het nog voor de motor voor,- en nadelen heeft. Of maakt het voor de prestaties geen ene malle moer uit :?:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Danny

Bericht door Danny »

de reden waarom de meeste er mee experimenteren is in de hoop het KFR er mee te reduceren (laten verdwijnen) dmv de afstelling rijker te maken, de stekker bepaalt dat. voor je motor maakt het geen .... uit.
Zoals ik reeds zei als je vind dat je motor nu lekker loopt dan liet ik 't gewoon zo... je kan best aan 't experimenteren gaan met allerhande kleurtjes en dan proberen wat je 't beste ligt maar de verschillen zijn vaak zonder testbank niet voelbaar en dan is 't gek he...

't gekke eraan is de ene is er supergevoelig aan en de andere merkt er niks van, geen enkel boxerblok is 't zelfde en ze reageren allemaal een beetje anders...

gewoon laten zo en genieten van 't motortje :wink:

moest je toch aan 't experimenteren willen slaan dan kan je de contactpunten (waar normaal een stekker hoort te zitten) gewoon dmv en electriciteitsdraadje verbinden in de volgorde zoals beschreven in de tabel en daarna contact aan en dan neemt ie een andere map, testritje en maar zeggen wat je er van denkt, neem je draadjes weer weg dan heb je na 't aanzetten van 't contact opnieuw de mapping die jij nu gewend bent :wink:
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

MRKlomp schreef:emmisie en al die flauwekul?
No comments :(
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Toen ik mij nog verzette tegen het KFR'en :? heb ik met de codestekker zitten experimenteren. Alles was slechter dan zonder wat betreft KFR'en. Mijn erperimenten hebben niet lang genoeg geduurd om het effect op het verbruik na te gaan. Wellicht is het verbruik negatief beïnvloed door te rijden zonder codestekker.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
MAVN

Bericht door MAVN »

Mag je deze codeerstekker er zo uit nemen? Is er geen gevolg voor vb de katalisator of motor?

Rij zelf met een R1150RS uit 2002.
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het forum en nog vele jaren lees plezier :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

(s)Campi schreef:
Allez, dat deksel van de zekeringskast open !
Zit da onder de koplamp of aan het achterspatbord :?: :lol:

maar nee campi....

Die roze stekker zit zoals bij elke motorfiets onder de helm.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

JH. schreef:
(s)Campi schreef:
Allez, dat deksel van de zekeringskast open !
Zit da onder de koplamp of aan het achterspatbord :?: :lol:

maar nee campi....

Die roze stekker zit zoals bij elke motorfiets onder de helm.
Ik ga dat direct eens tsjekken JH, bedankt voor de tip :!:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie