BMW NAVIGATOR II - Condens
Moderator: GVN
BMW NAVIGATOR II - Condens
Ik heb tijdje geleden condens geconstateerd aan de binnenzijde van de display van mijn navigatietoestel. Ik heb toen de BMW dealer geraadpleegd die mij wist te vertellen dat het een gekend probleem was waar er niet onmiddellijk een oplossing voor is. Een tijdje later kreeg ik een bijkomend probleem; tijdens het rijden viel systematisch de navigatie weg. Volgens dealer een softwareprobleem waar een oplossing nog voor in de maak zou zijn. De zeer behulpzame dealer heeft dit 'voorlopig' opgelost door het navigatietoestel met een rechtstreeks kabel aan de batterij te koppelen. Ondertussen zijn we weer enkele maanden verder. Ongetwijfeld ben ik niet de enige die met deze problemen te kampen kreeg. Is er iemand die weet of er al oplossing zijn ?
Kijk eens op het forum van gps.nl
Je zal zien dat het een zeer veel voorkomend probleem is van de garmin-toestellen, vooral de 2720 (Ik weet niet van welk de bmw navigator juist een kloon is).
Er is inderdaad geen oplossing voor. Sommigen suggereren om er eens aan te trekken met een klein zuignapje, bij sommigen komt het dan snel terug, bij anderen duurt het langer.
De oorzaak ligt volgens mij in de minderwaardige touchscreens die door garmin gebruikt worden (goedkoop geldgewin zeker
) Volgens garmin is het normaal dat de vlek verschijnt bij touchscreens die onderhevig zijn aan temperatuurwissels.
Op mijn pda, die ik ook op de moto gebruik heb ik het op 3 jaar tijd nog niet gehad. Ik kan me niet voorstellen dat dat probleem bijv. voorkomt bij tablet pc's die op heftrucks staan en ook een touchscreen hebben en dus ook binnen en buiten magazijnen rijden (temperatuurwissel).
Dus, bij garmin is het normaal, elders niet....
Je zal zien dat het een zeer veel voorkomend probleem is van de garmin-toestellen, vooral de 2720 (Ik weet niet van welk de bmw navigator juist een kloon is).
Er is inderdaad geen oplossing voor. Sommigen suggereren om er eens aan te trekken met een klein zuignapje, bij sommigen komt het dan snel terug, bij anderen duurt het langer.
De oorzaak ligt volgens mij in de minderwaardige touchscreens die door garmin gebruikt worden (goedkoop geldgewin zeker
Op mijn pda, die ik ook op de moto gebruik heb ik het op 3 jaar tijd nog niet gehad. Ik kan me niet voorstellen dat dat probleem bijv. voorkomt bij tablet pc's die op heftrucks staan en ook een touchscreen hebben en dus ook binnen en buiten magazijnen rijden (temperatuurwissel).
Dus, bij garmin is het normaal, elders niet....
Heb de condens op mijn Garmin ook gehad en heb deze op de zijkant opengedaan ... het kaartje eruit gehaald en dan open bovenop de chauffage gelegd .... een hele tijd (niet altijd aan een stuk door, maar toch zeer regelmatig). Je ziet de condensplek altijd maar kleiner worden en na 14-tal dagen was ze volledig weg en ze is tot heden niet meer teruggekomen. Probleem is inderdaad bij Garmin gekend - de eerste gevallen zijn omgeruild, maar nu nemen ze ze niet meer terug.
R 1200 GS Adventure .....probably the best motorcycle of the world ....
Re: 2610
Op den Beemer en dan de afstandbediening gebruikenNepal schreef:Hallo zelf heb ik een 2610 die al werd blootgesteld aan grote hitte en gietende regen, geen problemen.
Gebruik zelden of nooit het touchscreen, ik vind de afstandsbediening handiger.
BMW NAVIGATOR II - condens
Wel heb da ook zitten bedenken hoe je dat doet. Al rijdend de afstandsbediening hanteren...
Door de passagier misschien ...???
Door de passagier misschien ...???
bekend is dat plekje op het scherm ,is geen condens ,eigelijk is dat de vloeistof die tussen de twee schermen zit en in het midden weggedrukt word door de temperatuur verschillen van in het toestel en buiten het toestel ,de schermen worden hierdoor naar elkaar toe gedrukt met alle gevolgen vandien ,oplossing die ik heb gedaan was inderdaad een zuignapje van de aqarium waar ze de luchtslangestjes mee vast zetten ,op het scherm plaatsen en lichtjes van aan zuignapje trekken , ik heb dit nog een drie tal malen moeten doen voor de condensvlek zoals jullie het noemen en heb het nooit meer voorgehad heb er zo een 85 000 km feilloos kunnen mee toeren winter en zomers ,of dit nou goed of slecht is voor het gps scherm ?bij dealer doen ze het ook zo en in elk geval ik was geholpen en heb kunnen toeren zonder problemen
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
En dan krijg je toch wéér een GPS mét vlekken, of vergis ik mefluppie schreef:Ik kom wat laat met een reaktie.
Deze 'condensvlekken' zijn garantie, in elk geval bij Garmin, ik vermoed dus ook bij de navigator.
Het advies dat we geven aan onze klanten:
fototje nemen en toestel binnenbrengen
Fluppie
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
inderdaad de nieuwe heeft het ook !!(s)Campi schreef:En dan krijg je toch wéér een GPS mét vlekken, of vergis ik mefluppie schreef:Ik kom wat laat met een reaktie.
Deze 'condensvlekken' zijn garantie, in elk geval bij Garmin, ik vermoed dus ook bij de navigator.
Het advies dat we geven aan onze klanten:
fototje nemen en toestel binnenbrengen
Fluppie
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Awel het gekke is dat mijn 2720 dat de eerste weken niét had, dan ineens is het begonnen...zal eens informeren bij m'n (Belgische) dealer...fluppie schreef:als dat zo is.... je weet de weg naar de dealer. Lang niet alle toestellen hebben het, het is een minderheid. Van al onze klanten is er één teruggekomen voor een tweede keer. En we zijn heus niet zo onvriendelijk dat ze niet durven terugkomen
Fluppie
Ik heb nergens beweerd dat jullie onvriendelijk zouden zijn hé
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Was ook niet mijn boodschap Scampi, bijlange niet.
Maar dat was natuurlijk de mogelijke reden dat mensen geen tweede keer terugkomen.
In verband met je opmerking: de eerste weken niet en dan wel. Het is weersgebonden. Voor zover ik weet heb je er meestal geen last van in de auto, behalve hier en daar iemand met een airco die er op blaast. De meeste problemen beginnen bij mooi weer, de zon die er op zit.
Fluppie
Maar dat was natuurlijk de mogelijke reden dat mensen geen tweede keer terugkomen.
In verband met je opmerking: de eerste weken niet en dan wel. Het is weersgebonden. Voor zover ik weet heb je er meestal geen last van in de auto, behalve hier en daar iemand met een airco die er op blaast. De meeste problemen beginnen bij mooi weer, de zon die er op zit.
Fluppie
-
Dirk Pauwels
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
De 2610 heeft het niet bij mijn weten...tot hiertoe al iets van een 70.000km of zo met een 2610 en geen probleem met condens. Wel gaan de contactjes op de aansluiting oxideren, meestal als je de GPS na een nat ritje op de moto laat zitten 's nachts. Ik haal de mijne er nu altijd vanaf. Ook het uitvallen op de 1200 heb ik gehad, maar als je er rekening mee houdt en de gps pas aanzet nadat de diagnose loop uitgevoerd is heeft de mijne er geen last meer van.
Dus een oud ding zoals een 2610 heeft toch nog voordelen.....
Dus een oud ding zoals een 2610 heeft toch nog voordelen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
