R1150RT - Verhoogd scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Martin M. schreef:Arnold,

Wat betreft het scherm, heb ik die samen met de koffertassen gekocht. Het scherm draagt het type #1 (standaard cut), clear, model 2004 (mijn RT is model 2003 Twin Spark)is 4 inch hoger en 1 inch breder, voor 139$.
Samen met de tassen kwam de portkosten op 56,65$ plus zo'n 10 euro aan ABX-pakjesdrager voor de invoerrechten.

Hierbij de link voor meer info.

http://www.ceebaileys.com/wsdesign01.htm

Groeten
Ik dacht : ik bestel me ook zo'n CB-scherm. :D Ik vul dus het lijstje op de website netjes in en wat krijg ik als resultaat : portkosten $120. Da's bijna evenveel als voor het scherm zelf en in elk geval veel meer dan Martin heeft betaald. :evil: CB meldt wel dat er een probleem is met hun shipping prijzen, maar ik heb het maar wijselijk niet besteld. :cry: Mijn ontluikend vertrouwen in internet-shoppen is meteen al om zeep.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Scarto

Bericht door Scarto »

Geert,

bij CB heeft men verschillende opties om je bestelling aan huis af te leveren. Ik liet mijn bestelling via UP komen, airmail. Trouwens kan je de portkosten terug vinden op vorige pagina's.

Nu moet ik wel afwachten tot het einde van de maand als ik de Visarekening zal ontvangen. Dan zal ik zien welke koers ze hebben gehanteerd.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Martin M. schreef:Geert,

bij CB heeft men verschillende opties om je bestelling aan huis af te leveren. Ik liet mijn bestelling via UP komen, airmail. Trouwens kan je de portkosten terug vinden op vorige pagina's.

Nu moet ik wel afwachten tot het einde van de maand als ik de Visarekening zal ontvangen. Dan zal ik zien welke koers ze hebben gehanteerd.
Ik heb me inderdaad vergist :D Niet via UPS maar via de Amerikaanse post werken.
Bedankt, mijn scherm is onderweg.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Scarto

Bericht door Scarto »

:wink:
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
Willem-NL

Bericht door Willem-NL »

Voor de Nederlandse rt rijders onder ons. Ik heb een 5 1/2 inch CB scherm eurocut besteld. Besteld op 30 dec via US post afgeleverd op 10 januari 2005
Kosten scherm 189 dollar, transport kosten 39,25 dollar, invoerrechten en btw bij invoer 31,73 euro en inklaringskosten 12,00 euro
Het verschil tussen de 2003 en 2004 and up versie is als ik het goed begrepen het aantal montage gaten, 2003 drie stuks links en rechts, vanaf 2004 twee stuks links en rechts.
Binnenkort zal ik op de onderdelen site een Wunderlich en een Secdem scherm aanbieden
Willem van Alderwerelt
2004 R1150RT Nachtzwart -> 2006 R1200RT Darkgraphit
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Nolle

Bericht door Nolle »

Martin M. schreef:Geert,

ik zal toch wijselijk wachten totdat je inderdaad je visa rekening hebt gekregen , dan zie ik wel
vr gr,
Brik

Bericht door Brik »

Wat ik nog steeds mis is feedback van de passagier. Rijden alle RT-rijders dan alleen? De voornaamste reden waarom ik voor een verhoogde ruit zou kiezen is dat we steeds met ons beiden onderweg zijn. Solo voldoet het originele ruitje, maar met duo biedt dit niet het nodige comfort voor de persoon achterop. Daarom, dames en heren laat eens UW mening horen.
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Brik schreef:Wat ik nog steeds mis is feedback van de passagier. Rijden alle RT-rijders dan alleen? De voornaamste reden waarom ik voor een verhoogde ruit zou kiezen is dat we steeds met ons beiden onderweg zijn. Solo voldoet het originele ruitje, maar met duo biedt dit niet het nodige comfort voor de persoon achterop. Daarom, dames en heren laat eens UW mening horen.

Brik,Mail is naar Nand,die staat daar ergens bij moto verkoop 1150 Rt.Ik ken die kerel, niet simpel, die doet op een klein 3 jaar 70.000 Km.Die zet zig zondags op de motor en komt er voor het eerst niet meer af en zijne GPS er van achter op,Die mensen kunnen het weten ,hij heeft ook een verhoogt scherm aangekocht maar ik geloof dat hij het in de zomer wel wisselt,te warm (ben niet zeker)maar vraag het hem.groeten Paul
Walt

Bericht door Walt »

Mijn Cee-Bailey's scherm is deze middag aangekomen. Zo te zien een prachtig scherm van prima kwaliteit.
Zoals Willem reeds opmerkte heeft het drie gaten langs beide kanten(tot bwj 2003).
Er is echter een probleem. Ik kan het niet uittesten want huppel momenteel rond met een voet-been in het gips.
Van zodra ik kan probeer ik het uit en deel jullie de bevindingen mee
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Harald

Bericht door Harald »

Walt , snelle beterschap gewenst .
wat me eigenlijk interesseerd is de juiste prijs , scherm taxen en alles bij elkaar . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Nolle

Bericht door Nolle »

Harald schreef:Walt , snelle beterschap gewenst .
wat me eigenlijk interesseerd is de juiste prijs , scherm taxen en alles bij elkaar . :wink:
Ja Walt , spoedig herstel !
wat mij eveneens interesseert is wat de duo erover denkt :?:
Walt

Bericht door Walt »

Harald schreef:Walt , snelle beterschap gewenst .
Harold,

Scherm is een + 4 1/2" stock heigt, 2" breder, clear en standard cut :169
verzendingskosten: USPS air mail 38.25
Samen 208.25 dollar.

Bij levering door ABX betaalde ik 9.90 eurokes
Ik wacht nu op afrekening van visa om de juiste wisselkoers te weten van het ogenblik.
@ Arnold
Over duogebruik kan ik niks zeggen. Ik rijd steeds alleen.
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Nolle

Bericht door Nolle »

Walt schreef: @ Arnold
Over duogebruik kan ik niks zeggen. Ik rijd steeds alleen.
oké ik wacht nu op het oordeel van Martin of anderen...
vr gr,
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Uit verslag over de nieuwe R1200RT :
"...Onderweg ben ik wat gaan experimenteren met de electrisch verstelbare ruit en ik moet echt zeggen dat dit nou eindelijk eens een motor is waarbij de ruit doet waarvoor hij gemaakt is. Vaak is de ruit net te laag of komt de wind er nog omheen gebulderd maar niets daarvan bij deze RT. Het is mij direkt duidelijk waarom de voorkant en de ruit deze vorm hebben. Daar is echt over nagedacht en het werkt nog ook in de praktijk."

Dit lijkt me wel wat !!!
En jammer dat de BMW 1100-1150RT voor zovele rijders een verhoogd scherm behoeft.
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Willem-NL

Bericht door Willem-NL »

oké, de afrekening van visa is binnen: 171,06 euro ofwel 228,25 dollar. Met andere woorden heeft het scherm gekost 171,06 euro plus 31,73 btw bij invoer en 12 euro inklaringskosten is in totaal 214,79 euro

Ik heb een 5 1/2 inch CB scherm eurocut besteld. Kosten scherm 189 dollar, transport kosten 39,25 dollar (verzending per airmail), invoerrechten en btw bij invoer 31,73 euro en inklaringskosten 12,00 euro
Gegroet
Willem van Alderwerelt
2004 R1150RT Nachtzwart -> 2006 R1200RT Darkgraphit
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Nolle

Bericht door Nolle »

Martin M. schreef:Arnold,

Heb je nog vragen.....vuur ze maar af. Men kan nooit genoeg info bezitten alvorens tot aankoop over te gaan. :wink:
ik heb inderdaad nog een paar vraagjes : je kan kiezen tussen 2 modellen naar ik zie op de CB site : model #1 en model #2 waarbij deze laatste aanbevolen wordt omdat het nog beter zou zijn tegen lawaai rond de helm doordat dit model een kleine "flip up" heeft bovenaan.
iemand ervaring daarmee ? naar ik lees hier op het forum kiest iedereen voor het #1 model.
wat is het verschil tussen de standaard en "euro" cut , welke van de twee is de meest aan te raden ?
vr gr,
Nolle

Bericht door Nolle »

Georgie schreef: En jammer dat de BMW 1100-1150RT voor zovele rijders een verhoogd scherm behoeft.
Georgie
volledig mee eens ! men kan bij aankoop van een nieuwe RT zonder méérkost kiezen tussen een standaard of verlaagd zadel maar (goed wetende dat de meesten wel degelijk overgaan naar een hoger scherm) , men kan niet opteren bij de aankoop voor een standaard of verhoogd scherm.
rare politiek bij BMW........ :?
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

@Arnold,
Ik heb een CB #2 genomen met een lichte flip up in de standaard cut versie. De 'euro' cut is bovenaan in het midden licht uitgesneden.
De #1 volgt de lijnen van de standaard BMW RTschermen, hierop zijn er geen verbeteringen aangebracht voor extra windgeleiding zoals wel het geval is bij de #2.
Laatst gewijzigd door yann op 06 feb 2005, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Nolle

Bericht door Nolle »

yann schreef:@Arnold,
Ik heb een CB #2 genomen met een lichte flip up in de standaard cut versie. .
oké , zal ook zo een worden denk ik , welke hoogte heb je gekozen ? ik meet 1.79 m groot....
vr gr,
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

4 1/2" inch hoger dan standaard ik meet 1m88
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
p@rick

Bericht door p@rick »

Arnold Cottenier schreef:
Georgie schreef: En jammer dat de BMW 1100-1150RT voor zovele rijders een verhoogd scherm behoeft.
Georgie
volledig mee eens ! men kan bij aankoop van een nieuwe RT zonder méérkost kiezen tussen een standaard of verlaagd zadel maar (goed wetende dat de meesten wel degelijk overgaan naar een hoger scherm) , men kan niet opteren bij de aankoop voor een standaard of verhoogd scherm.
rare politiek bij BMW........ :?
Ik betaalde bij aankoop van mijn RT enkel de opleg voor het verhoogde scherm (+5cm), zijnde (in januari 2002) 75 euro.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Scarto

Bericht door Scarto »

Voila, beste vrienden.

Mijn Visa-afrekening is toegekomen. :?

Ik had dus volgende artikelen besteld bij Cee Bailey's;

1 windscherm clear 4" hoger en 1" breder, standaard-cut, model 2004. voor 139 $.
1 koffertas voor de topkoffer & 2 koffertassen voor de zijkoffers, grijs. voor 113,31 $.

Samen 252,31 $ + 56,65 (shipping) = 308,96 $.

Volgens de Visa-afrekening komt dit nu op 230,29 euro. ( 9.290 Bfr.)
Daar moet ik wel nog 9,90 euro bijrekenen voor invoerrechten, die ik moest betalen aan ABX die het pakket aan huis afgeleverd hebben.

Als ik nu een vergelijking prijs-kwaliteit maak tussen CB en de orginele toebehoren van BMW, hoef ik geen twee maal na te denken. CB heeft er een tevreden klant bij gekregen.

Ps. Ik heb GEEN aandelen in het bedrijf. :wink:

Groeten
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
Nolle

Bericht door Nolle »

Hallo , allerlaatste vraagje : wat doet BMW i.v.m. de garantie als er een hogere NIET BMW ruit opstaat ? bv i.v.m het hefmechanisme , steunen enz ?
vr gr,
p@rick

Bericht door p@rick »

Arnold Cottenier schreef:Hallo , allerlaatste vraagje : wat doet BMW i.v.m. de garantie als er een hogere NIET BMW ruit opstaat ? bv i.v.m het hefmechanisme , steunen enz ?
vr gr,
Misschien terug je oude ruit erop zetten, en dan gaan reclameren ? Zolang de moto onder waarborg is tenminste ...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Brik

Bericht door Brik »

Ik ben erg geïnteresseerd in het windscherm van Cee Bailey's. Welk type en grootte zou ik voor mijn lengte van 1.74 m nemen? Het is vooral als verbetering voor de passagier bedoeld. De passagier meet 1.69 m. Ik had gedacht aan design nr 2, model 2004, clear, standard cut, 2½ taller. Op de motor staat het origineel verlaagd zadel (het vroegere standaard).
Plaats reactie