Noorwegen
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Heeft niks met geluk te maken, maar eerder met keuzes maken in je leven.Geert VN schreef:Een GSA, een vrouw die meereist, Noorwegen, 3 weken aan één stuk, mooi weer,...
Some guys have all the luck.
Zwerver, jou reisverslag is al één van de beste die ik al onder ogen gekregen heb.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
Highlander
Harry, komende maand naar Italië met het tentje (Dolemieten). En hopelijk in 2007 naar Ierland. Maar Noorwegen komt hoger op mijn lijstje te staan na het lezen van het reisverslag van Zwerver.Highlander schreef:Georges wanneer vertrekken we?
Als je moest goesting krijgen ben altijd kandidaat-medereiziger.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
@Vanguard,Vanguard schreef:Heeft niks met geluk te maken, maar eerder met keuzes maken in je leven.Geert VN schreef:Een GSA, een vrouw die meereist, Noorwegen, 3 weken aan één stuk, mooi weer,...
Some guys have all the luck.
Zwerver, jou reisverslag is al één van de beste die ik al onder ogen gekregen heb.
dank voor het compliment!
@GeertVN,
gedeeltelijk geluk, qedeeltelijk keuzes maken.
Wat het weer betreft, da's en geluk hebben en opletten; Scandinavie
heeft zomers die vergelijkbaar zijn met onze, dus toch vaak mooi en warm weer, en door de grootte (Valkenbrug-Noordkaap is verder dan bv Valkenburg - Gibraltar) is zelden overal slecht.
Is het aan de kust slecht, zit je vaak iets verder in het binnenland aan de andere kant van de bergen goed. Heeft het hoge noorden een hogedrukgebied (weerkaart is te zien achterop ieder krantje bij tankstations) is dat de plek om heen te gaan.
Heb het 4 keer meegemaakt dat we zelf met het goede weer meegingen naar het noorden binnen de Poolcircel, en vervolgens met 1 dag door de regen naar het zuiden de hele trip mooi weer hielden, terwijl kennissen van me waarmee we op een treffen afspraken met het slechte were in het zuiden zaten, ermee naar het noorden kwamen en er weer mee zuid gingen en dus 3 weken regen hadden.
Niet al te strakke planning vooraf, dus al uitgewerkte routes en vaste soms zelf gereserveerde overnachtingsadressen, maken dit mogelijk.
Meest "plan" ik van dag tot dag, en laat me leiden door wat we tegenkomen. Wel heb ik wat aantekeningen op mijn kaart en in mijn geheugen van plaatsen en routes die ik zou willen zien en waar ik zou willen rijden.
Door de hoeveelheid mooie overnachtingsplekken en mooie routes die er mogelijk zijn hoeft teveel plannen dus ook niet.
Wat de GSA betreft , de GSA is een keuze; heb op mijn 18e mijn motorrijbewijs gehaald, en sindsdien altijd motor gereden, en veel gekampeerd. Nooit een auto gehad of gereden dus.
In dik 20 jaar kamperen en motorrijden investeer je iedere keer weer wat, zodat je met het verstrijken der jaren een steeds betere uitrusting en motor krijgt.
Wat mijn vrouw betreft die meegaat, DA''S GELUK VOOR MIJ, en haar keuze! Maar ik denk dat omdat motorijden en reizen zo'n belangrijk deel
van mijn leven uitmaakt het ook erg moeilijk zou zijn (en da's in het verleden ook wel gebleken) om met iemand samen te leven die daar helemaal geen affiniteit mee heeft.
En het vooroordel dat kamperen enkel afzien is omdat je op de motor nu eenmaal niet alle luxe van thuis meekan nemen, klopt en klopt niet...
Je hebt weining ruimte voor kleding, je hebt het een keer koud en slaapt een nachtje wat minder dor harde wind of regen, maar 's morgens d etent opendoen in het zonnetje , met uitzicht op een fjord of gletsjer,
en daar je eigen bakkie koffie zetten, kan voor mij en mijn vriendin
geen enkel heel-veel sterren hotel tegenop...
Geert Hp2Adv en xtz660 in wordingto, Zwerver super verhaal, super foto's van een wondermooi land
na vele jaren met hotel Jack Wolfskin op stap te zijn geweest zijn we dit jaar voor het eerst naar Schotland en op hotel geweest t'was fijn, maar toch misten we de vrijheid van ons tentje...
ps: wat Uw Vrouwtje betreft koester ze want zo vind je er niet veel...
want ik heb er ook zo ééntje, ik weet nog goed op de LOFOTEN het regende alsof in een carwash en die van ons zat nog zingend achterop de motor
na vele jaren met hotel Jack Wolfskin op stap te zijn geweest zijn we dit jaar voor het eerst naar Schotland en op hotel geweest t'was fijn, maar toch misten we de vrijheid van ons tentje...
ps: wat Uw Vrouwtje betreft koester ze want zo vind je er niet veel...
want ik heb er ook zo ééntje, ik weet nog goed op de LOFOTEN het regende alsof in een carwash en die van ons zat nog zingend achterop de motor
@Robtop,
laatste keer op de Lofoten, in 2003, nacht 1 toch maar een hutje genomen, op de onverharde weg richting Laukvik begon het te plenzen en het hield niet meer op tot middernacht.

Twee vrienden waarmee we hadden afgesproken op een treffen in Lingseidet zijn tot Laukvik meegereden en de volgende dag de Lofoten afgevlucht.
Karin vond het er te mooi en wilde graag blijven, ookal zouden we er regen houden.
Haar optimisme werd de volgende morgen al beloond en 's avonds zag het er zo uit ...

Dat weer hebben we vervolgens de hele terugweg over de RV17, Trollstigen, Geiranger ect gehouden...
laatste keer op de Lofoten, in 2003, nacht 1 toch maar een hutje genomen, op de onverharde weg richting Laukvik begon het te plenzen en het hield niet meer op tot middernacht.

Twee vrienden waarmee we hadden afgesproken op een treffen in Lingseidet zijn tot Laukvik meegereden en de volgende dag de Lofoten afgevlucht.
Karin vond het er te mooi en wilde graag blijven, ookal zouden we er regen houden.
Haar optimisme werd de volgende morgen al beloond en 's avonds zag het er zo uit ...

Dat weer hebben we vervolgens de hele terugweg over de RV17, Trollstigen, Geiranger ect gehouden...
Geert Hp2Adv en xtz660 in wording-
lucsa
- Contacteer:
Prachtige foto's Zwerver.
Dat het weer vlug kan veranderen mochten we ook ervaren nabij de Lofoten. 's avonds aankomen in Narvik in de gietende regen, de volgende morgen via de Vesterålen naar de Lofoten eveneens in de gietende regen.
Gelukkig eens op de Lofoten begon het 's avonds droog te worden en de volgende dag die dan doorkruist in het zonnetje. 
Dat het weer vlug kan veranderen mochten we ook ervaren nabij de Lofoten. 's avonds aankomen in Narvik in de gietende regen, de volgende morgen via de Vesterålen naar de Lofoten eveneens in de gietende regen.
We zijn terug van een 14 daagse reis in Noorwegen.
Waarvan één dag met regen (nog niet te veel) vele mooie motordagen rond de 20° en 4 dagen boven de 20° (een beetje te warm daar)
4300KM gedaan in Zuid en Midden Noorwegen.
Heen en terugreis hebben we tussen Kiel en Oslo met de Color Fantasy boot gedaan.
Eindelijk na drie keer daar te zijn geweest, hadden we mooi weer om de preikestolen te gaan beklimmen één van de meest indrukwekkende natuurfenomenen van Noorwegen. Het wint nog aan schoonheid doordat je het niet voor niets krijgt. Na twee uren klimpartij is het een onvergetelijk uitzicht en onvoorstelbaar indrukwekkend. Onze voorziene reisroute hebben we op de boot al aangepast, in de krant kun je het weer volgen en dit is voor 80% juist en i.p.v. aan de preikestolen te beginnen zijn we naar midden Noorwegen gereden en later terug gekomen om zo de regen te ontwijken. Zo volgde we alle dagen het voorspelde weer.
Voor het eerst dat we in september naar Noorwegen rijden, en vele plaatsen en campings zijn er dan ook al gesloten omdat het toeristisch seizoen gedaan is. Zo waren we op het eiland Runde, gekend door papegaaiduikers en als deze zijn uitgebroeid is het toerisme seizoen gedaan maar het eiland blijft met of zonder papegaaiduikers zeker de moeite waard alleen is nergens nog logies te vinden niet op campings niet in jeugdherbergen zelfs niet in hotels.
Dit was niet het enigste dat gesloten was ook sommige tolwegen (en dit is dan weer een voordeel) moesten niet meer betaald en zijn nog rustiger dan anders om te rijden. Zoals de Dalsnibba boven de Geirangerfjord was gratis en voor ons alleen. Daarboven was het 2,5° maar het uitzicht doet deze temperatuur vergeten. De Geiranger zelf was ook rustig het dorp telt slechts een paar honderd permanente inwoners, maar ’s zomers komen er een 600.000 toeristen die niet alleen met de moto, auto, camper maar met de cruiseschepen arriveren. Zo arriveerde er twee, en dan is het tijd om daar te vertrekken. Zo hebben we nog vele mooie plaatsen gezien en ontdekt, alles was prachtig alleen de westkust daar had ik iets meer van verwacht maar al bij al was dit weer een perfecte reis die weer veel te vlug voorbij is.
Waarvan één dag met regen (nog niet te veel) vele mooie motordagen rond de 20° en 4 dagen boven de 20° (een beetje te warm daar)
Heen en terugreis hebben we tussen Kiel en Oslo met de Color Fantasy boot gedaan.
Eindelijk na drie keer daar te zijn geweest, hadden we mooi weer om de preikestolen te gaan beklimmen één van de meest indrukwekkende natuurfenomenen van Noorwegen. Het wint nog aan schoonheid doordat je het niet voor niets krijgt. Na twee uren klimpartij is het een onvergetelijk uitzicht en onvoorstelbaar indrukwekkend. Onze voorziene reisroute hebben we op de boot al aangepast, in de krant kun je het weer volgen en dit is voor 80% juist en i.p.v. aan de preikestolen te beginnen zijn we naar midden Noorwegen gereden en later terug gekomen om zo de regen te ontwijken. Zo volgde we alle dagen het voorspelde weer.
Voor het eerst dat we in september naar Noorwegen rijden, en vele plaatsen en campings zijn er dan ook al gesloten omdat het toeristisch seizoen gedaan is. Zo waren we op het eiland Runde, gekend door papegaaiduikers en als deze zijn uitgebroeid is het toerisme seizoen gedaan maar het eiland blijft met of zonder papegaaiduikers zeker de moeite waard alleen is nergens nog logies te vinden niet op campings niet in jeugdherbergen zelfs niet in hotels.
Dit was niet het enigste dat gesloten was ook sommige tolwegen (en dit is dan weer een voordeel) moesten niet meer betaald en zijn nog rustiger dan anders om te rijden. Zoals de Dalsnibba boven de Geirangerfjord was gratis en voor ons alleen. Daarboven was het 2,5° maar het uitzicht doet deze temperatuur vergeten. De Geiranger zelf was ook rustig het dorp telt slechts een paar honderd permanente inwoners, maar ’s zomers komen er een 600.000 toeristen die niet alleen met de moto, auto, camper maar met de cruiseschepen arriveren. Zo arriveerde er twee, en dan is het tijd om daar te vertrekken. Zo hebben we nog vele mooie plaatsen gezien en ontdekt, alles was prachtig alleen de westkust daar had ik iets meer van verwacht maar al bij al was dit weer een perfecte reis die weer veel te vlug voorbij is.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen-
Iron Gonzo
wreed mooi
voor sommige fotos en plaatsen, heb je dan een wandeling moeten gaan maken of lag alles dicht bij de weg
voor sommige fotos en plaatsen, heb je dan een wandeling moeten gaan maken of lag alles dicht bij de weg
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
ik wil een rendierhoedje !!!

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
hahaha nu weten we uw koosnaampje dat je van thuis uit meekreegironjakke schreef:En mij moogt ge een trolleke meebrengen.IRON GONZO schreef:ik wil een rendierhoedje !!!
![]()
Ons moeder wil den diene van haar nie afgeven.![]()
Ik zal nog eens terug moeten naar ginder.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Hoe kunt gij nu weten dat mijn moeder mij altijd haar allerliefste Jannemanneke noemde ? 

Trouwens, de Trol die ze heeft staan is genoemd naar twee belgen die we ginder hebben ontmoet. De ene was de kontaktpersoon van het reisbureau toen en de andere was een beetje een avoturier.
De avonturier heete lowie en diene van het reisbureau Norbert.
De Trol heet nog altijd Lonor. Het zou nog een Noorse naam kunnen zijn ook !!

Trouwens, de Trol die ze heeft staan is genoemd naar twee belgen die we ginder hebben ontmoet. De ene was de kontaktpersoon van het reisbureau toen en de andere was een beetje een avoturier.
De avonturier heete lowie en diene van het reisbureau Norbert.
De Trol heet nog altijd Lonor. Het zou nog een Noorse naam kunnen zijn ook !!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

voor de geïnteresseerden, alle vragen kun je stellen
Martin Huys en Luc Seys op reis met de motor door Noorwegen naar de Noordkaap: een beeldverslag.
Waar: scoutslokaal "De Snekke" Spuikomlaan 21A 8450 Bredene (naast het zwembad Ter Polder).
Wanneer: vrijdag 6 oktober 2006
Aanvang: 20 uur
Inkom: 4,00 EUR met gratis drankje en hapje
Waar: scoutslokaal "De Snekke" Spuikomlaan 21A 8450 Bredene (naast het zwembad Ter Polder).
Wanneer: vrijdag 6 oktober 2006
Aanvang: 20 uur
Inkom: 4,00 EUR met gratis drankje en hapje